Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Tuesday, October 21, 2014

Rela Ditertawakan Kerana Sayangkan Kerusi

Kerana sayangkan kerusi menteri, Nancy terpaksa ikut kata. Itu kata-kata Zaid Ibrahim

Bolehkah Nancy menebus dirinya di mata rakyat Malaysia? 
Pasukan theantdaily

KOMEN PEMBACA: Mengapa beri cadangan kepada dia supaya ikut cara Umno atau meletakkan jawatan? Katakan padanya untuk mempebetulkan yang salah. Sekurang-kurangnya dia berani mencuba. Itulah satu-satunya cara dia boleh membuat perbezaan untuk menebus dirinya. 

Dengan hanya meletakkan jawatan dan berkhidmat ke dalam kawasan parlimen beliau hanya akan memupuk pemikiran sama menteri Sarawak jangan hanya pandai bercakap, buktikan. Oleh itu saya benar-benar tidak bersetuju dengan cadangan tersebut. 

Satu perbuatan yang salah tetap salah tidak kira bagaimana anda menafikan. Lebih banyak anda menafikan, semakin banyak orang akan benci memandang anda dengan dilihat sebagai ada yang kabur, bodoh atau sengaja menghindari menjawab masalah. 

Ini adalah punca utama kerosakan di negeri ini - ahli-ahli politik hanya tahu menjaga bontot mereka sahaja dan bukan rakyat. Jika tindakan Peguam Negara salah, ia mencabar moral dan integriti menuntut anda supaya berani tampil kehadapan. 

Dia mengaku dia datang dari latar belakang pelbagai agama dan namun dia membaca apa yang bertentangan dengan keyakinannya tanpa firasat tentang rasa tidak puas hati - dia menerima kelemahan dan salah laku daripada AG dan Ibrahim. Itu adalah salah. 

Baik bahawa dia berasa buruk - ia menunjukkan dia masih mempunyai hati, tidak seperti preman yang memuntahkan kebencian seperti pernafasan. Tapi itu masalah sederhana - mereka menerima dan diam dan jatuh kembali. 

Mereka tidak berbuat apa-apa secara aktif. Mereka bertindak balas secara pasif dan merasa buruk, dan keadaan menjadi lebih teruk. Mengapa? Kerana mereka tidak campur tangan. Tuhan memberkati kita semua. - Jimo 

Charlieq Charlieq: Sebuah nasihat yang baik yang diberikan. Bahawa orang jahat seperti Ibrahim Ali masih belum ditahan lagi, media sosial mempunyai kelebihan. 

Anthony Joseph: Sekarang dia nampaknya lebih bodoh daripada saya pertama menerusi andaian dia. Bagaimana sebarangan manusia yang waras boleh bersetuju dengan Ibrahim Ali dan lagi mempertahankan tindakannya? Hanya mereka yang lidah bercabang melakukan itu. 

Apa Sarawak naif memikirkan anda adalah fasad anda. Diri anda yang sebenarnya telah didedahkan oleh pihak pembelaan anda dari Ibrahim. 

Satu-satunya perkara yang baik untuk anda untuk mengundurkan diri dan menebus beberapa sisa-sisa harga diri anda, jika ada.
Truthn Justice: komen bodoh Nancy berarti apa-apa kepadanya, dan harus berarti apa-apa kepada rakyat mudah arif kerana mereka benar-benar bodoh di tempat pertama. 

Daniel Harris: cerita yang menarik. kritikan telus. Harapan Nancy Shukri telah belajar daripada kesilapan. 

Kok Son Ong: Baik, ia menjelaskan dan saya kasihan Nancy kerana terpaksa menanggung beban semua kritikan. Tetapi sebagai seorang menteri dan harus 'membuta tuli' mengikut sikap Umno walaupun latar belakang dan perselisihan mesti menjadi neraka cara untuk mencari nafkah. Hal ini juga menunjukkan kemunafikan kenyataan politik paling. 

Sam Wijaya: Saya suka perenggan terakhir artikel. Hahaha! 

Komen-komen ini adalah berdasarkan kepada artikel  “Nancy, think hard first before you speak in parliament”.

1 comment:

  1. nancy ini siapa ?

    kerabat taib mahmud ke ?

    orang orang pandai bila masok kabinet semua akan jadi hassan malek dan sewaktu dengan nya.

    apa yang nak pelik ?

    ini biasa bah.

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa