Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Sunday, January 26, 2014

Soalan Cepu Mas Dari Pengomen: Kenapa Hanya Di Penang?


Terjahan yang logik dan mengandungi makna tersirat dari dua tukang komen setia blog iniCuba kita renung sejenak dari apa yang berlaku sebelum iniYang jadi batu api dan tukang adu domba terdiri golongan Melayu mana?

Harapkan pihak polis siasat sehingga ke dasar
Dan pihak polis juga diharapkan telus dan tidak tersalah cekup.....

Blogger XUMNO said...
Rakyat yang cerdik baik orang islam mahupun non-muslim dengan mudah boleh teka perbuatan siapa yang gantung spanduk2 provokasi tu. Ia samalah dengan isu pijak kepala lembu dulu. Tujuannya tidak lain dan tidak bukan supaya rakyat berbilang kaum bergadung supaya dharurat diisytihar dan P Pinang boleh diperintah secara Mageran. Jenis berak tengah jalan lepas tu buat heboh tuduh orang lain buat.

January 26, 2014 at 9:33 PM
 Delete
Blogger bat8 said...
Abe,

Jelas dan terang ini satu provokasi untuk mencetuskan ketegangan ugama di penang. Yang hairannya ini berlaku hanya di penang.

Dalam insiden ini tidak sukar untuk mengagak puak mana punya angkara. Di Penang kita tahu puak mana yang begitu ghairah memainkan isu ini. Yang ramai akan menuduh tentulah angkara puak-puak mamak belukang yang menggunakan platform UMNO.

Kita tahu s3bahagian besar mamak-mamak penang ni bergiat dalam perniagaan. Apakah sekarang ini mereka sedang menghadapi kesulitan dalam pe4niagaan kerana tak boleh nak kowtim pentadbiran sekarang berbanding masa penang di BN dulu?

Melihat watak-watak utama yang mendepani isu-isu di penang kemungkinan andaian ini ada asasnya. Mesti ada sesuatu yang memberi kesan kepada puak mamak ni.

Yang herannya dimana pihak polis? Dimana pucuk pimpinan UMNO kerana tindakan mamak-mamak ini sedang memberi persepsi buruk kepada UMNO?

January 26, 2014 at 9:37 PM
 

2 comments:

  1. Apakah EEE itu Melayu ??????

    Teringat pulak blog Tukar Tiub....

    ReplyDelete
  2. Ini satu provokasi yang mat sirius, aku yakin bukan kerja orang gereja, mereka lebih sensitif perkara sensitiviti agama lain, INI KERJA ORANG YANG KECEWA ATAS KEGAGALAN MEREKA, mereka ini adalah dari orang yang hanaya mementingkan kekuasaan.

    Semoga allah selamatkan kita semua insan diMalaysia ini dari dipengaruhi oleh KERJA OEANG YANG TERDESAK DAN TIDAK BER'AKAL WARAS.

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa