Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Wednesday, May 28, 2014

Profession Dyana Di persoalkan?

Dyana jawab tuduhan menipu sebagai peguam
MUHAMMAD FAIZAL | .

TELUK INTAN: Calon Pakatan Rakyat dari DAP bagi Pilihan Raya Kecil (PRK) Teluk Intan, Dyana Sofya Mohd Daud hari ini mendakwa bahawa beliau merupakan seorang peguam yang sah.

Pada sidang media di Bilik Gerakan DAP di sini hari ini, beliau turut membawa bukti surat akuan daripada Pejabat Pendaftar Mahkamah Tinggi Malaya, Istana Kehakiman Putrajaya.

"Ini bukti yang mengesahkan saya sebagai peguam.

"Dengan bukti ini saya harap ia dapat menyelesaikan apa jua persoalan yang timbul dalam kedudukan saya sebagai seorang peguam," jelasnya.

Penjelasan itu sebagi manjawab dakwaan pihak tertentu kononnya beliau menipu mengenai kelayakan beliau dalam profesion tersebut.

Dalam akuan itu, Dyana diperakui sebagi seorang Peguambela dan Peguamcara, bermula pada 19 Januari 2012 dibawah Akta Profesion Undang-Undang 1976
.

2 comments:

  1. Apa nak dipersoalkan. Apa pun Diana menamatkan pengajiannya diUiTM dah pasti degree dlm tangan. Habis Najib sebagai PM 1Malaysia tak habis pengajian, degree pun xada. Sebab tu Najib bahlol, tolol dan tak bertelo.

    ReplyDelete
  2. Bila mempersoalkan ijazah yg dikeluarkan oleh UiTM samalah mempersoalkan kedudukan dan taraf UiTM. Adakah orang2 umno yg beria2 mengaku institusi tersebut sbg hak mutlak umno ragu2 mengenai sijil dan ijazah UiTM palsu sama seperti ijazah2 PhD yg diperolehi oleh beberapa pemimpin2 umno yg bergelar menteri dan menteri besar?

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa