Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Wednesday, December 31, 2014

Dalam Keadaan Rakyat Begitu Sukar Pun Masih Ada Yang Perperangai Macam.......?

Patutlah Ismail Sabri kata gitu rupanya........muka sapa selain muka PM?

Keranah yang dihadapi sukarelawan banjir

KUALA KRAI: Sukarelawan dari luar Kelantan mendakwa bantuan banjir kepada mangsa-mangsa agak lewat tiba di lokasi pemindahan disebabkan kerenah birokrasi.

Mereka mendakwa pihak berkuasa membuat sekatan di kawasan tidak jauh dari sempadan Pahang-Kelantan menanyakan pelbagai soalan kepada kenderaan bantuan banjir.

“Mereka tanya permit bawa bantuan banjir. Ini tidak sepatutnya berlaku kerana mangsa sedang berdepan dengan kesukaran di tempat pemindahan banjir.

“Banyak kenderaan bantuan dari luar Kelantan terkandas kerana pihak berkuasa seperti cuba melengah-lengahkan perjalanan,” kata seorang sukarelawan dari Selangor.

Mereka juga mendakwa bantuan banjir yang diserah kepada pihak berkuasa di tempat-tempat yang sukar dilalui jalan darat difahamkan dilekat pembungkus berwajah pemimpin Umno.

Kata mereka tindakan melekatkan gambar pemimpin menyebabkan bantuan yang sepatutnya diagih lebih cepat mengambil masa untuk sampai kepada mangsa banjir.

Dakwaan sukarelawan terbabit berasas apabila Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani, Datuk Seri Ismail Sabri dilaporkan berkata, apa yang penting sumbangan itu sampai kepada mangsa banjir bagi mengurangkan beban mereka.

“Tak apalah mereka hendak kecam. Yang penting barang-barang daripada kementerian sampai kepada mangsa banjir dan dapat membantu mengurangkan bebanan mereka,” katanya seperti disiar sebuah laman berita. - sumber


Rupanya sosok haramjadah ni ada di mana-mana jua!


hari ni ada orang kuat PAS kelantan datang nak ambik barang dalam kuantiti yg banyak lepas tu arah sukarelawan suruh angkat barang sesuka hati ... semalam team pakai baju 1 malaysia juga ada datang dgn cara yg sama ...

Lepas tu arahkan sukarelawan itu dan ini ... seolah2 seperti kami semua ni kena patuh pada arahan mereka ... Waittt !! at least pikirlah sikit ... tanyalah sikit ... siapa yg incharge ... merendah diri ... bukan satu tempat je teruk bnyk tempat yg teruk ...
at first kami tak bagi mereka ambil barang2 tu ... ini amanah orang ramai untuk saya uruskan ...saya x nak barang2 ni x sampai pada sasaran dan hanya golongan tertentu yg dapat ... lepas bagi explanation baru masing2 nampak faham ...
Saya tak kira siapa ... PAS ke UMNO ke DAP ke PKR ke ... kalau tak betul saya tegur ... supaya perbaiki dan jadi lebih baik ... macam tu baru parti boleh jadi hebat ... negara akan jadi maju ...baru boleh kekal berkuasa ... tengok jepun dan korea ... bila orang tegur terus mintak maaf ... bukan macam orang kita ... bila orang tegur dia kata kita fitnah ...
Letak tepi soal politik ... kita tolong ramai yg kebulur disana ... ada nyawa yg perlu di selamatkan ...
Contohnya, bila orang sebut, marah atau tegur keburukan seorang dari lapan anak kita ... itu tidak bermakna kesemua satu keluarga itu teruk. Itu tak bermakna mak bapak tu jahat dan gagal. Mak bapak yg hebat bila seorang anak dia di tegur, atau di marahi atau buat silap maka mak bapak ini akan cuba perbaiki anak dia tu ... dengan cara ini keluarga ini akan jadi hebat ... mak bapak ini akan jadi parents yg sangat hebat !
Macam zaman saya kecik dulu, bila orang tegur anak jahat atau nakal maka mak bapak akan pukul anak tu ... bukan backup ... bila backup anak tu maka anak tu akan membesar jadi jahat dan tak terkawal.
Saya bukan penentang kerajaan ... saya bawak minyak diesel drive 4 jam dgn kaki palsu ke agensi kerajaan untuk hidupkan generator ... saya juga bukan ahli parti pembangkang sbb tu saya buat misi ni kat masjid walaupun pejabat parti pembangkang hanya beberapa depa je dari masjid ni ...
Kami rakyat malaysia yg sayangkan negara ini dan sangat sedih dengan tragedi banjir ini ...
Accept critics ... appologize ... then change ... we will be better and stronger !
Sabor  jerlah Raja....!

9 comments:

  1. Aniaya menganiaya di musim musibah ini bagus tuk melayu melayu lahanat kerana rata rata melayu melayu saja yang buat kerja dengki dengki ini.

    Nak harap melayu melayu membantu mangsa melayu itu ada , tapi kurang kot.

    Itu sebab was was jugak nak sumbang takut hilang di jual niaga buat untong pulak.

    Cakap cakap , duit tabung zakat juta juta ke mana sudah ????

    Mercedes , Bentley , Range Rover tak guna dalsm banjir pon.

    ReplyDelete
  2. bila ada banyak gerombolan haram jadah masa kecemasan apa patut buat ? ambil gambar malaun-malaun tu tanpa kira dari parti mana jika nak kelentong@seleweng bantuan & taruh dalam media sosial biar jadi sial muka mereka yang mengkhianati kerja-kerja bantuan kemanusiaan ! ABU !

    ReplyDelete
  3. Kempen PAS ganti UMNO...rupanya PAS ganti UMNO dari segi perangai buruk pemimpin yang berlagak dan kemaruk glamor.. (setengah pemimpin saja...bukan semua yerk...)

    ReplyDelete
  4. Pihak berkuasa yang tahan lori bekalan bantuan mangsa banjir tu sapa sebenarnya?

    Mereka tu manusia ker binatang?
    Bagi gambar tolong. Boleh?

    ReplyDelete
  5. Langgar aje...
    Bior ler dia org mampooos kat situ jugak asalkan mangsa banjir yang kebuluran dan dalam kesusahan itu dapat hidup lebih sempurna.

    ReplyDelete
  6. Anon 5:02 PM

    Siapa lagi yang berkuasa di atas jalan kalau tidak Polis dan JPJ?

    ReplyDelete
  7. Nampak sangat individu2 dari kedua pihak tidak effisien dan profesional dalam menangani kegawatan.
    Mengarah dan mengambil barang ikut suka hati macam lanun gayanya.
    Bertindak ikut emosi macam di rasuk setan. Suma nak cepat tanpa mikir perasaan petugas dan sukarelawan.
    Perkara ini menyebabkan kekalutan dan kelambatan, akibatnya target tak sampai dan berkesudahan nil.
    Begitu juga dengan sikap ego dan menunjuk nunjuk sesetengah individu kononnya aku lah yang mustahak aku lah yang banyak menolong aku ini aku itu. Tengok wajah aku, tengok lambang aku....macam2 aku.
    Hingga terlupa kekuasaan AKU yang Maha Esa.
    Maka memang padanlah negara ini di timpa bencana bsar bermula dari MH370.
    Leka serta asyik dengan glamor, sombong dan megah( Syirik ) maka tunggu lah saat kehancuran nanti.
    Nauzubillah.

    ReplyDelete
  8. Anwar ibrahim mana??!!!
    Cuti jadi pengkritik je ke??

    ReplyDelete
  9. Babi2 pemimpin BN dan PAS same saje. Laknatullah ni x kira org susah. Yg dikira nk berpolitik saje sbb masing2 nk penuhkan kantung masing2. Lancaulah...

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa