Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Saturday, December 20, 2014

Ha..ha....yang mana itu parti pengemis?

Yang ni bagi aku Mahathir berkata benar!
Ada yang nak sangkal ke?

Dr M: Parti Melayu mengemis pada orang Cina
mk - 12:53PM - 20 Dec 2014

Bekas perdana menteri Tun Dr Mahathir Mohamad berkata parti seperi Umno, PKR dan PAS terpaksa “mengemis” untuk mendapatkan sokongan politik daripada golongan Cina.

“Sepatutnya, memandangkan orang Melayu membentuk 60 peratus daripada jumlah penduduk, kita sepatutnya memenangi pilihan raya.

“Namun disebabkan kita terpisah kepada tiga kumpulan, kita terpaksa menjadi pengemis, meminta pertolongan daripada kaum lain – terutama golongan Cina – untuk mendapatkan sokongan mereka

“Sama ada Umno, PKR, PAS... mereka mengemis pada orang Cina, DAP untuk dapatkan sokongan. Dan memandangkan kita jadi pengemis, kita tidak lagi berkuasa,” katanya.

Beliau berkata demikian dalam ucapan dalam satu seminar di Akademi Kenegaraan hari ini.

3 comments:

  1. Parti keramat pun mengemis jugakah? Hidup Melayu!!!

    ReplyDelete
  2. Abe

    Parti p3ng3mis yang paling ulung di Malaysia ni ialah parti yang ditubuh oleh Mahathir. Par5i dia ditolak ol3h orang melayu di S3menanjong sejak PRU 1990 lagi. Tu pasai kena m3ng3mis d3ngan bumiputra bukan melayu dan bukan Islam yang majoriti berugama kristian di Sabah untuk terus be4nyawa, hatta nyawa-nyawa ikan pun seperti s3karang.

    Tak cukup mengemis dengan bukan melayu dan bukan Islam di Sabah je, parti Mahathir ni sanggup meng3mis d3ngan orang-orang siam kat kawasan Kubang Pasu, Kedah. Cuba t3ka siapa MP Kubang Pasu s3lama 22 tahun?

    Sengkek tak s3ngk3k parti ini, cuba pikiaq......orang melayu kat Malaysia ni berjumlah 20 juta orang. Ahli UMNO Baru hanya 3.5 juta termasuk bumiputra sabah, siam kat kedah dan pati-pati dari filipna yang diberi kerakyatan ol3h Mahathir dibawah projek IC Sabah.

    Maknanya dari setiap 6 orang melayu di Malaysia ni, hanya 1 orang je jadi ahli UMNO Baru. Tu pasai la kena meng3mis d3ngan kaum lain, dari orang ugama lain untuk memperjuangkan martabat melayu dan Islam.

    Apa makna bila statistik meny3but 1 orang dari 6 orang melayu sahaja m3njadi ahli UMNO Baru? Maknanya majoriti orang melayu menolak UMNO Baru. Menolak kel3ntong pe4juangan memartabatkan orang m3layu dan Islam yang dilaungkan UMNO Baru. Memang patutpun, lihat s3jauh mana pencapaian orang melayu hari ini, s3makin terhimpit dan tersepit dengan kos k3hidupan yang melambung. Mertabat dan tinggikah Islam hari ini? Mengapa p3nagih dadah te4besar adalah orang melayu? M3ngapa kaum melayu adalah kaum te4besar yang m3nghadapi masaalah sosial yang kronik?

    Jadi, parti mana yang mengemis?

    ReplyDelete
  3. bat8

    itulah sebabnya laporan RCI sabah seperti menggelapkan sesuatu!

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa