Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Sunday, August 30, 2015

Bersih 4: Orang Asli pun sedar dikencing!

Orang Asli tuntut Najib berundur

 | August 29, 2015
Mereka mendakwa Perdana Menteri banyak menyeleweng, gagal menjawab pelbagai isu termasuk dana derma RM2.6 bilion.

orang-asli
KUALA LUMPUR: Lebih 500 Orang Asli tidak terkecuali menyertai bantahan aman Bersih 4.0 yang diadakan berhampiran Dataran Merdeka.
Naib Presiden Jaringan Orang Asli Semalaysia (JOAS), Yusri Ahon, 50, berkata kehadiran mereka ke perhimpunan kali ini adalah untuk mendesak Datuk Seri Mohd Najib Tun Razak berundur daripada jawatan Perdana Menteri.
Katanya, di bawah pentadbiran Najib telah berlaku banyak kepincangan antaranya kemerosotan ekonomi, rasuah dan hak mereka untuk mendapatkan tanah turut diabaikan.
“Kerajaan sekarang banyak menyeleweng, banyak isu-isu yang gagal dijawab antaranya RM2.6 billion.
“Kerajaan dilihat tidak bertindak adil kepada kami terutamanya melibatkan hak pemilikan tanah. Apabila kerajaan memberi satu-satu benda kepada kami, mereka akan mengambil sembilan daripada apa yang kami ada.
“Jadi kami merasakan ia adalah ketidakadilan kepada masyarakat orang asli dan disebabkan itu kami menghadirkan diri dalam perhimpunan pada hari ini,” katanya ketika ditemui pemberita di Dataran Merdeka Pada Sabtu.
Ditanya, samaada kehadiran beliau ditaja atau sebaliknya, Yusri berkata mereka hanya disediakan pengangkutan untuk datang ke Kuala Lumpur menyertai Bersih 4.0.
“Memang Bersih 4.0 yang taja kita datang sini, cuma dari segi pengangkutan baslah, dari Temerloh sehingga ke sini,” katanya.

No comments:

Post a Comment

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa