Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Sunday, August 23, 2015

Ulasan bangsat Najib........

Melayu sudah cukup dibangsatkan perdana menteri
Published: 23 August 2015 3:18 PM
Hafidz Baharom

Sebagai seorang bangsa Melayu yang tidak memihak kepada mana-mana parti politik, saya tercengang membaca berita hari ini di mana perdana menteri kita sendiri mengatakan tanpa Umno, Melayu akan 'dibangsatkan'.
Apakah Datuk Seri Najib Razak sudah lupa dia sendiri sebagai presiden Umno yang membangsatkan Melayu sepanjang tempoh sebagai perdana menteri?
Walaupun bangsa Melayu dikatakan mudah lupa, kita tidaklah begitu bangang sampai lupa siapa sebenarnya dalang dalam memporak-perandakan Melayu di Malaysia ini, sampaikan hanya datang hendak meraih undi lepas itu langsung menghilang.
Bangsa Melayu satu negara ingat sewaktu air bah datang, 200,000 rakyat Malaysia yang ramainya Melayu terbiar tanpa rumah, menyambut Hari Raya Aidilfitri baru-baru ini dalam khemah sahaja, perdana menteri kita sanggup sambung main golf di Hawaii.
Bangsa Melayu di Sabah masih ingat semasa gempa bumi menimpa, perdana menteri kita masih sibuk hendak ke Jeddah.
Bangsa Melayu masih ingat bila kita menghadapi kesusahan hendak mencukupkan duit gaji masing-masing tahan sebulan, memohon bantuan kawal harga, Si Najib ini sanggup kata kita tidak berterima kasih yang kerajaan dia menurunkan harga kangkung!
Malah, masih sanggup katakan "banyak sangat makanan atas meja" rakyat Malaysia!
Mohon maaf, Datuk Seri, tetapi bak kata bekas Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin, rakyat Malaysia, malah rakyat Melayu Malaysia bukan bangang hendak terima lagi kata-kata kamu dan Kabinet kamu.
Melayu sekarang tidak mengambil lagi umpan-umpan dan kenyataan bangang yang dikeluarkan penyokong kamu.
Melayu sekarang takkan percaya propaganda yang segala isu ekonomi disebabkan Yahudi.
Melayu sekarang takkan percaya ini adalah konspirasi "orang putih", apa lagi bila Najib sendiri percaya sangat golongan ini sampai ada Paul Stadlen dalam kumpulan beliau.
Dalam apa yang sedang berlaku sekarang ini, bangsa Melayu sekarang tengah terpinga-pinga kenapa ketua parti politik yang kononnya mewakili bangsa kita sanggup membangsatkan kita semua sesuka hati.
Melayu sekarang sedang bangun bertanya dan menyanggah segala kenyataan presiden Umno.
Bak kata seorang ahli Umno di Langkawi, mereka sudah mula menyangkal kenyataan presiden yang "mengencing" bukan sahaja tiga juta ahli Umno, malah semua rakyat Malaysia tidak kira bangsa dan parti.
Jelas sekali orang yang membangsatkan Melayu, yang pentingkan kesetiaan lebih daripada kebenaran, yang mementingkan jawatan lebih daripada bangsa sampai mengaku "darah pahlawan Bugis" tetapi kecut masuk bangunan parti sendiri berhadapan dengan Tun Dr Mahathir Mohamad untuk menjawab soalan adalah seorang pemimpin yang hilang mandat bukan sahaja dari rakyat, tetapi lebih lagi bangsa Melayu sejagat.
Kalau raja adil raja disembah, raja zalim raja disanggah. Perdana menteri kita bukanlah raja, tapi seorang ketua parti politik Melayu yang mengabaikan tanggungjawab beliau untuk kepentingan dirinya sendiri.
Sudahlah, Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak. Lihat laman Facebook kamu sendiri boleh lihat Melayu dari mana-mana negeri pun sudah bersuara.
Kalau setakat hendak tebalkan muka sampai setebal badak sumbu Sumatera pun sudah tidak guna sebab sudah pupus.
Kalau setakat hendak alihkan perhatian kita dengan kelahiran anak panda, hendak mengangkat keadaan dengan mencampak BR1M, hendak kata duit Pak Arab yang berbilion jadi pelabur 1MDB pun tidak guna sudah sekarang ini.
Langkawi sudah bersuara. Pontian sudah bersuara. Ini Shah Alam sendiri pun sudah bersuara.
Hentikan perbuatan membangsatkan Melayu yang kamu lakukan semata-mata kerana gila kuasa nak kekal pegang jawatan perdana menteri. – 23 Ogos, 2015.
* Ini ialah pendapat peribadi penulis dan tidak semestinya mewakili pandangan The Malaysian Insider.

3 comments:

  1. ORANG ORANG MELAYU BODOH

    DAH TAHU MAT MONGOL JENIS LAHANAT , MASIH JUGA ANGKAT JADI KETUA LANUN

    Kalau bukan BODOH , bukan Melayu kata Mamak Mamak Nasi Kandar.....

    Nasib baik ada Mamak TUN MAHATHIR

    HIDUP TUN MAHATHIR!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    ReplyDelete
  2. kalau tak da omno, dulu penjajah pasti kan disanggah oleh pejuang melayu Islam tidak akan ada syarat syarat
    pasai syarat syarat nilah melayu dekat dekat nak jadi bangsat
    dinegara sendiri

    bila setuju dengan syarat nampak sudah Islam direndah rendahkan oleh penjajah dan anak didiknya

    tengok apa yang jadi pada Islam sekarang

    ReplyDelete
  3. Org yg paling bangsat adalah yg auta duit rasuah jd duit derma.

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa