Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Friday, February 24, 2017

Apa macam: Tikah sudah bersambut!

CABARAN PEMUDA UMNO SUDAH DISAMBUT....APA LAGI?

Saya, Syed Saddiq, Ketua ARMADA PPBM menyahut cabaran Pemuda UMNO untuk berdebat.

Saya berharap pihak Sinar Harian boleh menganjurkan debat tersebut.

Jangan sekadar selektif wahai Pemuda UMNO.

Bila Sultan Selangor murka akan tindakan pemimpin kesayanganmu, Datuk Jamal Yunos, kamu berdiam diri.

Bila Sultan Johor mengutuk pemimpin UMNO yang hilang kepercayaan rakyat, makan rasuah, biadap dll, diam sahaja kamu.

Bila TS Annuar Musa memperlekehkan Tunku Mahkota Johor, diam sahaja kamu.

Bila YB Nazri Aziz nak "whack" Tunku Mahkota, diam sahaja kamu.

Kalau berani, sila tampilkan Ketua Pemuda UMNO untuk berdebat dengan saya.

Kalau tak boleh, Timbalannya pun boleh.

Kalau masih tak boleh, i'll debate with those who dare.

Saya tak takut. Berani kerana benar!

Jangan memencilkan diri seperti DS Najib yang mengelakkan diri untuk berdebat dengan Tun Mahathir.

Atau apabila Senator Azwan bro pada minit yang terakhir mengecualikan diri untuk berdebat dengan DS Mukhriz 3 minggu yang lalu (Anjuran UKEC)

Atau apabila setiap satu tawaran untuk berdebat berkenaan 1MDB ditolak oleh pemimpin UMNO-BN.

Kalau kita nak berdebat berkenaan Sultan Johor, Selangor dll kita tak akan pergi jauh sebab kedua dua pihak akan "claim" mewakili suara mereka.

Let's be brave and show to the rakyat who can be the better government.

Who will serve the rakyat better?

Malaysia ini milik rakyat.

Saya berharap Pemuda UMNO berani untuk berdebat tentang isu isu rakyat  contoh-1MDB/Isu isu ekonomi/social dll.

Cadangan saya, "Kerajaan Barisan Nasional, Kerajaan yang Amanah"

Saya akan duduk di meja pembangkang.

Topik tersebut "general". Boleh bincangkan tentang banyak isu yang dekat dengan hati rakyat.

Saya berharap agar Pemuda UMNO menyahut kenyataan ini.

Syed Saddiq
Ketua ARMADA PPBM.

No comments:

Post a Comment

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa