Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Sunday, February 17, 2013

Pencerobohan: Walau Pun Apa Isunya, Ini Menunjukkan Pengawasan Perairan Kita Cukup Longgar!

Kita tengok bagaimana Zahid Hamidi, Hishamuddin, Panglima ATM dan IGP menangani isu ini dan tindakan mereka selepas ini

Sulu sultan’s army stakes Sabah claim

5 comments:

  1. wohohoho...war dh nak bermula. semua duk claim tanah sdiri.

    # BANkami

    ReplyDelete
  2. yang betul menuntut hak kerakyatan kerana asal usul.... tak di beri kerakyatan
    yang mynamar, india, bangla... sesuka je plak bg mykad...
    apa sewel nya la PM Mesia nih

    ReplyDelete
  3. Jika aku dok tempat Tok Jib mudah jeee.... Aku offer lantik Sultan Bangsa Moro sebagai Sultan Sabah... apa macam k dak?

    ReplyDelete
  4. Pasukan keselamatan telah menutup semua jalan bagi memisahkan sebarang bentuk hubungan di antara "pihak penceroboh" dgn org filipina yang ada PR (ic) di sabah. - sepatutnya ada yang menyesal sebab bagi ic kat pendatang filipina

    setuju, lantik jadi sultan sabah. apa salahnya kalau dah memang hak dia

    ReplyDelete
  5. Kenapa laut Timur Sabah dgn mudah dimasukki pendatang asing, apa yg APMM, TLDM buat? Cakap negara palingf selamat tetapi pendatang asing bersenjata boleh keluar masuk ikut suka dia, memalukan...........

    Sultan Sulu ni pelik sikit dakwa Sabah miliknya tetapi wilayah miliknya serah kpd filipina dan dia pun tiada kerajaan. Filipina pun dah tak dakwa Sabah milik mereka lagi.

    Dulu negeri Johor punya jajahan hingga ke Riau, batam dll tetapi bila merdeka Johor tak tuntut pun wilayah itu wilayahnya tetapi sekarang milik Indonesia.

    Masalah Sultan Sulu ini ialah tiada kuasa keatas pulau2 miliknya dulu kini milik Filipina. Masalah di filipina tetapi kenapa babitkan Sabah?

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa