Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Tuesday, July 23, 2013

Gempar: Mujahiddin Menggempur Penjara Abu Gharib Dan Taji

l Berita Iraq l
Berita menggemparkan - Pejara digempur semua tahanan dibebaskan

Semalam, mujahiddin telah menggempur 2 buah penjara yang terkenal dengan pelbagai insiden penyeksaan terhadap para tahanan. Penjara Abu Gharib (barat Baghdad) dan Penjara Taji (utara Baghdad) terkenal sebagai tempat tahanan sunni ditangkap dan disiksa oleh 2 ekor anak iblis iaitu syiah yang berkuasa di Iraq dan juga tentera United Snakes of America.

6000 orang berjaya diselamatkan. Kebanyakkan adalah mujahiddin yang di tahan di situ sejak tahun 2006 lagi.

Kronologi
1) mujahiddin telah mengawal laluan keluar masuk bagi menghalang sebarang kenderaan masuk ke kawasan penjara.
2) mengepung keseluruhan penjara dan menunggu waktu malam untuk melancarkan serangan.
3) melakukan beberapa operasi syahid dan serangan mortar.
4) Walaupun helikopter berlegar-legar di atas tidak ada apa yang mampu dilakukan kerana keseluruhan kawasan dikepung.
6) Mujahiddin dari ISIS menyerbu masuk dan membebaskan kesemua para tahanan.
7) Penjara dikuasai oleh ISIS dan mereka membebaskan kesemua tahanan. Tidak ada satu pun yang tinggal.
Media Iraq pula melaporkan hanya 500 tahanan sahaja yang melarikan diri. Melaporkan jumlah sebenar yang melarikan diri hanya akan menjejaskan kredibiliti mereka.
9) Pengarah penjara berkenaan telah dijatuhkan hukuman bunuh dengan 'potong kepala' oleh ISIS.
10) Tentera syiah Iraq bertindak balas dengan mara ke tempat berkenaan, tetapi tersekat kerana para mujahiddin telah bersiap sedia dengan IED (bahan letupan) yang di pasang di sepanjang jalan.
11) Ribuan mujahiddin telah terlibat dalam operasi besar-besaran menyelamatkan saudara-saudara mereka yang meringkuk dalam penjara ini.
12) Kesemua para tahanan diangkut keluar menggunakan berpuluh-puluh bas yang telah bersedia menunggu mereka menuju ke lokasi yang telah ditetapkan. (Hebat sungguh perancangan mereka-admin). Ada yang kata terus menuju ke Syria.
13) Turut dilaporkan mujahiddin dari Syria turut membantu dalam serangan ini.
14) Dalam masa yang sama serbuan ke atas penjara Abu Gharib dan penjara Taji dilakukan, mujahiddin dari lokasi yang lain telah menyerang Lapangan Terbang Baghdad dan Kem Tentera Taji dengan puluhan tembakan mortar. Tujuan mereka adalah untuk menarik perhatian dan mengalih pandangan tentera syiah Iraq ini dari Abu Gharib dan penjara Taji.
15) Puluhan Tentera syiah dan militia sahwa (sunni yang jadi talibarut). Sebuah helikopter juga jatuh ditembak.
16) Selepas berbulan-bulan barat dan sekular cuba menjatuhkan imej ISIS dan Jabhat al-Nusra, cuba mewujudkan perpecahan, kini mereka telah melancarkan serangan terbesar dalam sejarah.
17) Ini adalah operasi terbesar mujahiddin sepanjang tahun ini. Boleh juga dikatakan terbesar sepanjang sejarah sejak kejatuhan Saddam Hussin. - sumber

No comments:

Post a Comment

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa