Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Monday, August 24, 2015

Kata-Kata yang menggambarkan keyakinan atau takbur?

Ahli keluar Pas tak gugat sokongan parti – Hadi
OLEH HAMDAN OTHMAN DI KUALA LUMPUR - 23 AUG 2015
Mungkin kedengaran agak angkuh kenyataan Presiden Pas, Datuk Seri Hadi Awang yang menyifatkan tindakan ahlinya keluar beramai-ramai di beberapa bahagian di Selangor dan Melaka bukan satu cabaran besar buat Pas.

Malah Hadi terus berkata, Pas tetap parti yang kuat dan terus mendapat sokongan pelbagai lapisan masyarakat termasuk kumpulan professional.

"Tidak apa yang hendak dibimbangkan kerana Pas pernah berhadapan dengan cabaran yang lebih besar.

"Apa yang penting adalah sentiasa beristiqamah dan yakin bahawa Islam adalah penyelesai masalah dan penyelamat," katanya dalam satu kenyataan yang dikeluarkan.

Jelas Hadi, jika ada yang mengatakan ahli Pas semakin merosot sejak terbentuknya Gerakan Harapan Baharu (GHB) yang akan menubuhkan sebuah parti Islam lain, itu ternyata tidak benar.

"Setakat ini, permohonan untuk menjadi ahli baharu Pas telah ada sebanyak 9,000 dan kita hanya boleh proses sebanyak 6,000 sehingga hari ini.

"Jadi di mana kurangnya ahli Pas berbanding yang keluar yang tidak sampai 100 orang berbanding permohonan untuk menjadi ahli baharu?" soalnya.

Kata Hadi, apa yang paling menarik pada penglihatannya adalah sokongan goongan muda kepada Pas kini semakin hari semakin ramai. - MalaysiaGazette

23 comments:

  1. "Apa yang penting adalah sentiasa beristiqamah dan yakin bahawa Islam adalah penyelesai masalah dan penyelamat," katanya dalam satu kenyataan yang dikeluarkan. - itu benar bg agama Islam, tetapi yg sedang TG pimpin ini hanyalah sebuah partai politik ciptaan manusia dan bermain pula dalam padang demokrasi.

    ReplyDelete
  2. Yang mohon menyertai PAS 9,000 tapi yang hanya boleh diproses 6,000 saja...CEKAP CEKAP pimpinan baru ni....belum 10,000 ahli baru dah tak sempat nak proses. Kau orang nampaknya akan ketololan puak-puak ni....Ini yang dinamakan BODOH tapi SOMBONG!

    ReplyDelete
  3. Sapa tah golongan profesional dlm pas.
    Nik beduh dan tantawi ke??

    ReplyDelete
  4. Apabila TGHA berkata itu adalah keyakinan, membuktikan perjuangan Islam tidak akan mudah dipengaruhi oleh anasir sosialisma dan sekularisma, tiada unsur takbur disini seperti yang dinyatakan mountdweller, yakin dengan Allah swt dan beristiqamah dalam memperjuangkan agama Allah swt itulah kekuatan PAS yang tiada pada parti politik lain.

    ReplyDelete
  5. Sebab itu dia tidak pernah ambil peduli pasal GHB sebab dia tahu bahawa Pas dari hari ke hari akan bertambah kuat dan padu. Ada kemungkinan dalam PRU14 nanti Pas akan disapu bersih setiap kerusi yang ditandinginya. Itulah lapuran perisikan yang diterimanya........ Kemenangan bukan setakat menang kerusi yang ditandingi, masuk pilihanraya pun sudah dikira sebagai kemenangan, sebab sudah mendapat keredhaan Allah.... Takbirrrrr................. 7x.

    ReplyDelete
  6. Ada sapa2 lagi yang dok dengar atau percaya dengan kata2 Tuang presideng ataupun Murshidul am PAS? Dua2 nya sudah hilang kredibiliti serta hormat rakyat apabila dengan dunggunya membela Najib yang sekarang cuba "membangsatkan" rakyat dengan rasuah serta penipuan dia. Hj Hadi pun dok nak ikut Najib masuk lubang biawak juga dengan keluar statement tak dak otak seeperti " tak gugat","tak memberi kesan" serta "tak takut"? Statement tu semua lebih kurang je macam statement2 pengampu2 najib yang dok nak cover duit rasuah dengan menggunakan pelbagai alasan seperti Derma, duit sumbangan, duit lawan IS dan untuk lawan yahudi. Sayang benor Hj Hadi dengan Najib sampaikan asyik dok bertelagah dan menyerang GHB sementara Najib yang dah rembat duit negara berbillion2 langsung sepatah kata pun tak pernah kuar. Macam ada saham je dengan kerja2 Najib ni! Najib ada bagi derma ke kat Tuang presideng dan Murshidul am? Tak baik tau makan sembunyi2! kalau duit derma apa takut nak dedah!

    Nick.
    Cape Tiger.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ghb ada kredibiliti bila kuar parti tp x nak letak jawatan.. lain kali nak ckp tu pandang2.. jgn dok nmpk kat org lain je..

      Delete
    2. Relax la wan rosli... kenapa mereka tak keluar? Sebab mereka sedang mencabar pemimpin pas... itupun pemimpin pas tak faham.

      1) nak tunjuk bahawa pemimpin pas sekarang lembab.
      2) nak tunjuk bahawa pemimpin pas sekarang bangang.
      3) nak tunjuk bahawa pemimpin pas sekarang penakut.
      4) nak tunjuk bahawa pemimpin pas sekarang buta perlembagaan.
      5) nak tunjuk bahawa pemimpin pas sekarang lemah.
      6) nak tunjuk bahawa pemimpin pas sekarang tak ada kemampuan.
      7) nak tunjuk bahawa pemimpin pas sekarang tiada kreadibiliti.
      8) nak tunjuk bahawa pemimpin pas sekarang IS NOTHING... TONG KOSONG.

      SATU LAGI SAJA NAK BERI PEMIMPIN PAS SEKARANG KELUARKAN KENYATAAN BODOH SUPAYA MASYARAKAT MENGENALI INILAH KEPIMPINAN TERBARU PAS.

      JADI KALAU NAK AMBIL TINDAKAN KENA SEGERA SEBAB KALAU PARTI BARU TERTUBUH... PAS TAK BOLEH SENTUH MEREKA UNTUK SELAMA-LAMANYA.... ADA FAHAM?

      Delete
  7. Biarkan saja dia nak cakap apa atau nak sombong atau apa2 sebab dia tahu PAS sudah kuat dan mampu berdiri tanpa bantuan orang lain. Kita tak perlu layan sangat mereka yang berpemikiran sebegini. Teruskan usaha mengukuhkan Parti Amanah Rakyat ini supaya diterima ramai dan kukuh.

    ReplyDelete
  8. Hemmm...betui ker???
    Atau...sudah menjangkiti sindrom parti melayi yg terbesar tu???

    ReplyDelete
  9. SINDROM PENAFIAN sedang melanda Tuan Presideng PAS !
    Mengakulah kalau kita ada buat SALAH dan SILAP !
    Tak LUAK atau JATUH integriti TUAN PRESIDENG kalau TUAN PRESIDEN mengaku ada kelemahan yang wujud dalam tadbir urus parti tuan !
    Tak payah lah bermati- matian nak menegakkan benang yang basah !
    Jenuh KAWAN keliling nampak kita SALAH tapi...kita masih ANGKUH dan SOMBONG untuk menerima kenyataannya !
    Beginikah akhlak terpuji yang dikatakan ULAMAK PEWARIS NABI ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kelemahan apa? Adakah dikira kelemahan bila x tunduk pd DAP??. Dan dikira kekuatan bila kena tarik hidung oleh DAP??

      Delete
    2. Kalau kelapan2 perkara di atas betul pasti G18 dah menang besar pd muktamar hari tuh..

      Kami x teringin nak pujuk G18.. maaf ler.. tak sudi..

      Delete
    3. Mana ada salah?.. x nak kena tarik hidung dgn DAP salah ke?

      Delete
  10. Mengarut, terima 9000 permohonan dan hanya boleh proses 6,000. UMNO punya canggih pun terkial-kial nak proses 500 permohonan.

    Sebagai Presiden, jawab lah Kawasan dan AJK yang lain masih menyokong kepimpinan PAS.

    Jadi kenyataaan tersebut bukan yakin dan bukan takbur tapi tak berani mengesahkan bahawa Kawasan-kawasan dan AJK lain kekal dalam PAS.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sakit hati lah tu bila yg masuk lebih ramai dr yg kuar PAS..

      Delete
  11. Itulah balasan dari Allah SWT kepada individu yang digelar pemimpin Islam tetapi jauh terkeluar dari prinsip Islam. Berjuta ahli UMNO dan musuh politik beliau telah dikafirkannya melalui amanat dan ceramah-ceramah agama serta politik di sepanjang perjalan hidup beliau demi meneruskan survival politik kampungan. Balasan terhadap dosa beliau telah dilaksanakan semasa di dunia lagi nampaknya. Sepanjang sejarah PAS, beliau patut berbangga kerana beliau adalah paling banyak menghadapi kontroversi dan komen-komen kasar serta buruk dari majoriti rakyat terutama di media sosial. Mungkin Iblis ada mengajar beliau bahawa Islam hanya perlu menjaga serban dan jubah serta perhubungan dengan Allah SWT sahaja dan tidak perlu menjaga perhubungan baik dengan manusia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Astaghfirullah .. aku yakin kau takkan tergamak nak hina LKS dsn LGE sehebat yg kau hina TGHH..

      Delete
  12. Dah bercampur ngan fahaman jack bahlol kot....parti sebelah sinun

    ReplyDelete
  13. PARTI PAS DAN PERLEMBAGAANNYA TAK ADA YANG SALAH TAPI PEMIMPINNYA YANG SALAH DAN BERBUAT ONAR > SEMUA ini kerana DIA dan pemimpin jemaahnya kunun pewaris nabi TAPI
    1.dia hina presiden pkr konon tak ada kelayakan jadi mb?
    2. Muktaman dan dewan ulama memutus dgn DAP Penang TAPI MASIH KEMARUK nak pegang jawatan di Penang, letak jawatan la KALAU MASIH ADA TELUR DAN MARUAH- lain le kalu masih cinta duit untuk bayar bil letrik dan kereta ha ha ha
    3. ahli mengeboo pemimpin2 pro?
    4. dia gagal bentang ruu dlm mesyuarat pr wlpn dah janji?
    5. dia dan penyokong2 melabelkan pemimpin2 pro dgn pelbagai gelaran jebon, tolol, barua yg tak Islam? tp mulut isle isle kunun padahal mcm mulut Longkang
    6. masih lagi bertahaluf siyasi dgn dap di Selangor?
    7. pas yg masih bertahaluf siyasi berlaku khianat?
    8. dia selalu ponteng sidang parlimen?
    9. dia mencanangkan hudud Allah swt tapi tak ada satu hudud pun dlm ruu yg nak dibentangkan diparlimen yg DIA ponteng?
    10. Macam merestui pemilihan muktamar lebih jilake dari Israel @ yahudi dengan MENGGUNAKAN CAI, Ulama pas pula seronok gila guna Cai
    dan banyak lagi...AKU MEMERHATI KEHAIRANAN KELAKU MEREKA

    ReplyDelete
    Replies
    1. SEMUA ini kerana DAP dan jemaahnya GHB kunun pewaris LKS TAPI

      1. dia hina presiden pkr konon tak ada kelayakan jadi mb? (KALAU LAYAK KENAPA SULTAN SGOR X MEMILIH BELIAU SBG MB? PAS TERIMA SESIAPA SHJ YG SULTAN LANTIK!)

      2. Muktamar dan dewan ulama memutus dgn DAP Penang TAPI MASIH KEMARUK nak pegang jawatan di Penang, letak jawatan la KALAU MASIH ADA TELUR DAN MARUAH- lain le kalu masih cinta duit untuk bayar bil letrik dan kereta ha ha ha.. (DAP GUNA DUIT POKET SENDIRI KE BYR GAJI? INGATKAN TADI GUNA DUIT RAKYAT!)

      3. ahli mengeboo pemimpin2 pro? (BENAR.. KERANA GHB MASIH TAK MAHU KELUAR PAS WALAUPUN DAH ISYTIHAR PARTI BARU!)

      4. dia gagal bentang ruu dlm mesyuarat pr wlpn dah janji? (JGN NAK BOHONG! PENERANGAN SUDAH DIBUAT DLM SALAH SATU MESYUARAT PR TAPI DAP TOLAK MENTAH2.. BILA DITANYA LAGI JIKA IA DIBUAT MENGIKUT LUNAS SISTEM DEMOKRASI IAITU MELALUI PARLIMEN.. PUN DAP AKAN MENOLAK MENTAH2! INI HANYA FITNAH GHB DAN KETUA MEREKA LGE!)

      5. dia dan penyokong2 melabelkan pemimpin2 pro dgn pelbagai gelaran jebon, tolol, barua yg tak Islam? tp mulut isle isle kunun padahal mcm mulut Longkang.. (KALAU GELARAN YG BETUL TIDAK SALAH.. SEUMPAMA SEORG YG MENCURI MMG PATUT DIPANGGIL PENCURI!)

      6. masih lagi bertahaluf siyasi dgn dap di Selangor? (TAK.. KENAPA? DAP DAH GOYAH KE?)

      7. pas yg masih bertahaluf siyasi berlaku khianat?(KENAPA? DI SGOR PUN DAP BAYAR GAJI KE?)

      8. dia selalu ponteng sidang parlimen? (LGE TAK PERNAH PONTENG KE? ASAL TOK GURU LGE, SEMUA DIBOLEHKAN!)

      9. dia mencanangkan hudud Allah swt tapi tak ada satu hudud pun dlm ruu yg nak dibentangkan diparlimen yg DIA ponteng? (ITU BARU PERMULAAN DAN AKAN DIBUAT PERINGKAT DEMI PERINGKAT.. X PERLU GOPOH!)

      10. Macam merestui pemilihan muktamar lebih jilake dari Israel @ yahudi dengan MENGGUNAKAN CAI, Ulama pas pula seronok gila guna Cai.. (IKUT KATA ASMAWI MUNI YG DAH MASUK GHB, CAI TIDAK LANGGAR PERATURAN KEMPEN.. PAHAM? JADI X ADA ISU!)

      Delete
    2. Kahkahkah Wan Rosli...kipidap!....xterlior aku nak komen. Nnti aku soh budak tadika kemas jawab lepaih sekolah....

      Delete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa