Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Wednesday, December 30, 2015

Buat dua kerja tambah pendapatan: Penyelesaian kerajaan tiga suku

Kenyataan Media

BUAT DUA KERJA TAMBAH PENDAPATAN UNTUK TANGGANI KOS SARA HIDUP:PENYELESAIAN KERAJAAN TIGA SUKU.

1.Saya tersenyum mengamati cadangan YB Datuk Ahmad Maslan Ketua Penerangan Umno Malaysia yang juga Timbalan Menteri Perdagangan antarabangsa dan Ahli Parlimen Pontian yang menyarankan rakyat khususunya penjawat awam rendah melakukan dua kerja bagi menambah pendapatan dalam mengatasi masaalah peningkatan kos sara hidup.Dulu dia juga yang cakap BRIM boleh belanja setahun dan GST harga barang akan turun.

2.Ahmad Maslan memberi contoh dirinya sendiri buat tiga kerja,Timbalan Menteri,ahli Parlimen Pontian dan ketua Penerangan Umno Malaysia.Contoh ini mengingatkan saya pada kawan saya yang dikenali sebagai Md Toi dan Mid Cad depa kata contoh Ahmad Maslan ni macam kita basuh berak,gosok gigi dan korek hidung dalam satu masa.Tiga kerja sekali jalan.Saya tersenyum sambil merenung nasib masa depan rakyat dengan adanya pemimpin macam Ahmad Maslan yang tentu pandangannya mewakili Kabinet Najib UMNO BN.

3.Cadangan suruh rakyat buat dua kerja untuk tambah pendapatan dalam mengatasi peningkatan kos sara hidup dari seorang anggota kabinet kerajaan adalah sesuatu yang sangat melucukan.Ini kerana sememangnya kebanyakan rakyat dan penjawat awam buat kerja lebih dari satu untuk tambah pendapatan.Ada yang siang bekerja dipejabat malam bawa teksi,berniaga char kuey teow dipasar malam dan macam macam lagi kerja dibuat untuk sara hidup keluarga.Hari ini Ahmad Maslan kata pula yang dia maksudkan berniaga online.

4.Persoalannya beginikah cara kerajaan memerentah dan bekerja.Kesusahan rakyat hendaklah diselesaikan oleh rakyat sendiri.Sedangkan kesusahan dan kesengsaraan rakyat dari peningkatan kos sara hidup disebabkan kelemahan urus tadbir kerajaan dan pemimpin negara yang tak beramanah yang mansuhkan subsidi,kenakan GST,naikkan tarif letrik,tambang bas,LRT,monorel,ERL,kenaikan TOL,harga barang melambung naik dan macam macam lagi.

5.Patutlah kawan saya Md Toi dan Mid Cat kata cadangan Ahmad Maslan rakyat kena buat dua kerja diwaktu kerajaan yang sarat dengan krisis kepercayaan,pembaziran,penyelewengan dan rasuah yang menjadi punca kenaikan kos sara hidup menjadikan kerajaan UMNO BN KERAJAAN TIGA SUKU.

MERUBAH MALAYSIA
TOLAK UMNO BN.

DATO'HJ MAHFUZ HJ OMAR
Ahli Parlimen Pokok Sena
30 Des 2015/18 Rabiulawal 1437H
************************************

Mahkamah Tinggi Penang hari ni menolak dgn kos saman yg difailkn Su PAS Penang, Sdr Izuree berkaitn dgn isu pemecatannya drp jwtn Ahli Mjlis MBPP November lalu.

Mahkamah memerintah Izuree mbyr masing2 RM5K sbgai kos mhkmh kpd MBPP & MMKN

1 comment:

  1. Kesian Iszuree. Bangang berlagak pandai. Ni lah jadinye hasil tarbiah pas chai. Yakin membawak rebah. Dooomm. Khabarnye dlm meeting majlis dia bantai tidoq. Jadi mlm tk tidoq ker? Jadi musang??

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa