Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Wednesday, December 30, 2015

Nukilan menyayat hati Isteri Allahyarham Kapten Hasman Hussin

Moga kau tenang di sana suamiku...
MUHAMMAD SHAMSUL ABD GHANI - 30 DISEMBER 2015
SHAH ALAM - "Ya ALLAH, mengapa terlalu cepat Kau ambil dia dan tinggalkan aku sendirian, sayang al-Fatihah buat suamiku," demikian coretan isteri kepada Allahyarham Pegawai Tentera Darat, Siti Hazwani Ahmad yang disahkan meninggal dunia pada Isnin.

Nukilan sedih di laman media sosial itu ditulis Siti Hazwani selepas suaminya, Allahyarham Hasman Hussin yang pada awalnya dilaporkan hilang dihanyutkan banjir di Amerika Syarikat (AS) ditemui meninggal dunia oleh Peronda Lebuhraya Missouri State.

Ungkapan reda dengan ujian ALLAH turut dicatat Siti Hazwani dan memohon doa daripada teman-teman untuk disedekahkan kepada  Allahyarham suami tercinta.

[ARTIKEL BERKAITAN: Siti Hazwani harap jenazah suami segera dibawa pulang]

"Bacakan al-Fatihah kawan-kawan, untuk pemilik bernama Hasman Hussin, moga dia tenang di sana," tulisnya.

Coretan Siti Hazwani itu mengundang ucapan takziah dan sokongan kepada ibu tiga cahaya mata ini.

"Semoga tabah puan, al-Fatihah," tulis Anizan Ali.

AdleesyaBeauty HQ turut mendoakan agar Siti Hazwani terus tabah mengharungi liku-liku kehidupan.

"Innalillahhiwainnailaihirajiuun.Semoga tabah mengharungi dugaan ini, Takziah buat keluarga, Wani kena kuat untuk anak," tulisnya.

Fauziah Ibrahim pula mendoakan agar Allahyarham ditempatkan dalam kalangan orang yang beriman.

Hasman Hussin disahkan meninggal dunia menerusi kenyataan daripada Tentera Darat (TD)  setelah pihak TD  menerima maklumat terkini daripada Penolong Penasihat Pertahanan Kedutaan Malaysia di Washington DC.

Dalam satu kenyatan yang dikeluarkan Markas Tentera Darat hari ini, Pegawai Perhubungan Awam Kolej Charlie Rodges memaklumkan jenazah telah dijumpai pada 28 Disember 2015, jam 11.00 pagi waktu tempatan di lokasi kejadian yang belum dikenal pasti.

"Jenazah telah dibawa ke rumah mayat Hospital Fort Leonanrd Wood. Keluarga arwah telah dimaklumkan tentang penemuan ini oleh pegawai kanan Tentera Darat di rumah Allahyarham di Felda Palong, Negeri Sembilan dan di Masjid Tanah Melaka.

"Pihak TD sedang berusaha menguruskan pergerakan waris terdekat mangsa ke AS bagi tujuan proses pengecaman dan pengesahan jenazah, urusan membawa balik jenazah sedang diusahakan secepat mungkin dengan kerjasama Kedutaan Malaysia di AS dan Kedutaan AS di Kuala Lumpur," katanya kenyataan itu.

Berita berkaitanMarkas Tentera Darat bawa waris Kapten Hasman ke AS untuk pengecaman

1 comment:

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa