Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Saturday, March 22, 2014

Cinta Allah dan Rasul: Program Dah Cukup Bagus...Tapi Di Mana Tudungnya?

PM, isteri hadir program Selawat Perdana Malam Cinta Allah dan Rasul
PM, isteri hadir program Selawat Perdana Malam Cinta Allah dan Rasul

Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak dan isteri, Datin Seri Rosmah Mansor malam ini menyertai kira-kira 50,000 orang menghadiri program Selawat Perdana Malam Cinta Allah dan Rasul 1435 di Dataran Masjid Putra, Presint 1 di Putrajaya, malam ini.
Turut hadir Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Jamil Khir Baharom dan Menteri Besar Kedah, Datuk Mukhriz Mahathir.
Najib yang berjubah putih dan berkopiah serta Rosmah yang tiba kira-kira 8.30 malam, meluangkan masa hampir dua jam mengikuti program itu anjuran Gerakan Belia Gagasan 1Malaysia.
Program itu bermula dengan solat Isyak berjemaah di Masjid Putra dengan diimamkan Abdul Manaf Mat, disusuli dengan solat hajat bagi memohon supaya dipermudah operasi mencari dan menyelamat pesawat Malaysia Airlines MH370 yang hilang sejak 8 Mac lalu.
Selepas itu, majlis selawat dan qasidah dimulakan pada 9 malam diikuti pengisian lain seperti zikir terapi, bacaan Al-Quran serta tazkirah.
Selawat dan qasidah dipimpin oleh ulama terkenal Habib Syech Abdul Qodir Asseqaf dan Habib Ali Zaenal Abidin Al-Hamid.
Pengarah Publisiti dan Promosi program itu, Izelan Basar, berkata pihaknya menyasarkan kira-kira 500,000 orang menghadiri program itu, yang buat pertama kalinya diadakan secara besar-besaran.
Program itu disiarkan secara langsung di TV1 Radio Televisyen Malaysia, TV Al-Hijrah dan Astro Oasis serta Radio Ikim. - Bernama, 22 Mac, 2014. - sumber

4 comments:

  1. Kalau betul cinta rasul,kenapa tak laksanakan segala perintah rasul.
    Atau progran itu hanya dijadikan hiburan semata-mata.

    dalam keadaan malaysia berduka dengan kehilangan MH370 adakah wajar seorang ketua negara islam bergembira dengan bergendang dan kasidah.

    Biasanya orang bernasyid ,bergendang dan berkasidah ketika bergembira,semasa hari raya,perkahwinan dan seumpamanya.

    Tak pernah pula saya tengok orang bergendang ketika suasana sedih seperti yang berlaku di Malaysia ketika ini.

    ReplyDelete
  2. Islam ada had & hari.

    Setengah juta mai??
    Oh.... Kalah kajang, katanye 100K je yg mai.
    Tak pe, bg je piala...

    ReplyDelete
  3. Syukurlah hingga pembunuh, pemegang saham judi, penghabis duit rakyatat dan ramai lagi penyangak penentang hukum allah dtg berselawat

    ReplyDelete
  4. yg aku tahu dari para ustz kata bab beramal ni kalau menunjuk tu riak dan riak tu sifat syaitan

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa