Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Monday, December 28, 2015

Citt.......korang baca apa 3 kerja yang Mad Maslan lakukan?

Ni tak termasuk lagi makan dan berak!

Saya sendiri lakukan 3 kerja, kata Ahmad Maslan
TMI - Published: 28 December 2015 12:52 PM

Timbalan Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri, Datuk Ahmad Maslan berkata, ramai rakyat Malaysia melakukan 2 kerja dan berusaha gigih mencari rezeki halal. – Gambar fail The Malaysian Insider, 28 Disember, 2015.

Selepas mencadangkan rakyat Malaysia melakukan 2 kerja bagi menambah pendapatan dan dikritik hebat pengguna media sosial, Datuk Ahmad Maslan mempertahankan kenyataannya dan berkata, beliau sendiri melakukan 3 kerja dalam satu masa.


Timbalan menteri perdagangan antarabangsa dan industri itu berkata, ramai rakyat Malaysia melakukan 2 kerja dan berusaha gigih mencari rezeki halal.
“Saya ada tiga kerja: Ahli Parlimen, timbalan menteri, ketua penerangan Umno.
“Ramai dah di Malaysia yang buat #2kerja. Berusaha gigih cari rezeki yang halal,” katanya melalui akaun Twitter @ahmadmaslan hari ini.
Semalam portal Astro Awani melaporkan, Ahmad sebagai berkata, rakyat yang melakukan 2 pekerjaan pada satu masa tidak dianggap perkara luar biasa.
Katanya, Putrajaya menggalakkan usaha itu sebagai satu cara menangani peningkatan kos sara hidup.
Tambahnya pendekatan dua pekerjaan itu juga dilakukan kebanyakan rakyat di luar negara.
"Saya rasa ia (2 pekerjaan) bukanlah satu kesalahan, (walaupun) Malaysia ada peraturan, ia satu cara bagi menangani kos sara hidup juga.
“Walaupun kerja waktu pejabat (dari jam 8 pagi ke 5 petang), masih boleh buat online business, asalkan datang kerja dengan tidur yang cukup. Online business boleh buat 'weekend' juga," Ahmad dilaporkan sebagai berkata.
Pada masa sama, ketua penerangan Umno itu juga menyarankan rakyat memulakan perniagaan secara kecil-kecilan menerusi perniagaan atas talian atau online, yang dilihat sebagai alternatif kepada pekerjaan makan gaji. – 28 Disember, 2015.

10 comments:

  1. ap ada gaji tim menteri ada gaji
    ketua terang omno mungkin ada elaun
    apa nak heran tambah lagi lima pun tak pa
    asalkan ada gaji tetap
    lari sana sini atas tiket montekri
    mamat ni memang mulut capoi n duit pun bekepoi
    ada lagi nak sokong mamat ni dlm pru14

    ReplyDelete
  2. Selain 3 kerja tu..tambah lagi 2 kerja Maslan; pengampu kera-jaan, pembodek & kaki kelentong.
    Kerja extra wakil rakyat Pas; ponteng sidang parlimen, ceramah & auta..

    ReplyDelete
  3. Memang Najib memilih menteri yang otak singkat dan tak cukup bulan agar senag Najib kawal itulah sebabnya semua perkara yang memteri najib cakap semua masuk longkang macam la Najib cakap hanya kangkung saja yang turun maka menteri-menteri yang dilantik pun macam kangkung bila kena potong akar selepas ditimbang maka pembeli yang beli pun akan bercakap masa beli harga bersama akar bila sudah dibeli barat akar tidak ditolak begitulah juga menteri-menteri najib yang ada sekarang faham sendirilah.

    ReplyDelete
  4. Lepas ni kita tgk posmen buat keje dua... Drebar dia pun buat keje dua biar dia xkeman... Ni le manusia berpendidikan barat tetapi tahap pemikiran tahap kelas ketiga... Ni meneteri amno.. Hancur negra dek golongan ni...

    ReplyDelete
  5. Dahbsamapi waktu kena hantar mamt ni berhentinjadi meneteri... Antar memorendom utk najib keluarkan dia sbb memelau rakyat dan negara,... Dia selayak di masukkan dala akta menghasut sbb merendahkan tahap pemikiran rakyat negara ni.. Dia ingat rakyat ni dah tahap tadika ke?...

    ReplyDelete
  6. Tlg la sape2 yg blh bwk aku jpe dia ni..aku nk tumit kn mulut ngn dahi dia..skali pn jadi lah..plssssss

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku nak ikut sekali

      Delete
    2. Jangan lupa ajak gua skali

      Kasi starlight kat dahi yg jendol

      Biar cerah sikit otak

      Delete
  7. Keje doktor mlm part time jd jaga...kerja cikgu partime jd lawyer...kerja menteri sentiasa jd pencacai angkat najis najib... dasar menteri haramjadah...babi..sial punya menteri...anak haram bin dajjal laknatullah...

    ReplyDelete
  8. Ehh...bukankah Mat Maslan tu lakukan 6 kerja...selain dari 3 pekerjaan yg disebut dia juga masak nasi goreng tanpa gst untuk keluarga, kongkek dan jadi badut yang bukannya menghiburjan tapi menyakitkan hati rakyat dgn kenyataan dan saranan bodohnya....

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa