Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Saturday, January 20, 2018

Diracun 2 kali masih hidup, janda kaya akhirnya dicekik hingga mati

Astro Awani, Agensi |  Diterbitkan pada Januari 20, 2018 10:56 MYT
Suspek ketika lakon semula menunjukkan bagaimana dia menghidangkan bakso dan bubur yang dicampur racun kepada mangsa. -Gambar pewarta-madiun.net

NGAWI: Kejam! Itu saja perkataan yang dapat menggambarkan perlakuan keji dua lelaki di Ngawi, Indonesia yang bertindak meracun seorang wanita yang juga majikan mereka.

Mangsa yang dikenali sebagai Sulasi, 53 tahun, merupakan janda kaya di kawasan itu diracun sebanyak dua kali sebelum suspek nekad mencekik mangsa hingga mati setelah racun diberi tidak mendatangkan kesan kepada mangsa.

Mayat Sulasi kemudian dibuang ke Sungai Balawong di wilayah Magetan.

Suspek yang dikenal pasti sebagai BR dan NI pada awalnya hanya merancang untuk menculik Sulasi. Namun mereka kemudian bersepakat pula untuk membunuh mangsa dengan cara memberi racun.

Suspek BR, yang merupakan pemandu peribadi janda kaya itu, pada percubaan pertama didakwa menghidangkan bakso yang dicampur racun tikus kepada mangsa. Namun, mangsa langsung tidak terkesan.

Berang melihat Sulasi masih hidup, BR dua hari kemudian menyajikan bubur yang dicampur racun jenis tirex kepada mangsa. Namun percubaan kali kedua ini juga gagal.

Putus asa dengan kejadian itu, kedua-dua suspek nekad datang ke rumah Sulasi lalu mencekik mangsa hingga mati.

Mayat mangsa yang dibuang ke dalam sungai ditemukan tidak lama kemudian dan kedua-dua suspek kini ditahan.

Polis Indonesia yang menjalankan proses lakon semula kes pembunuhan pada Jumaat mengesahkan hanya dua suspek terlibat.

Motif kejadian dipercayai akibat dendam membabitkan hutang.

1 comment:

  1. You really make it seem really easy along with your presentation however I in finding this topic to be actually something which I believe I might
    never understand. It seems too complicated and very large for me.
    I'm taking a look forward for your next put up, I will try to get the cling
    of it!

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa