Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Thursday, May 14, 2015

Guane ni.......sorang kate gitu, sorang kate gini?

Hok mane boleh pakai ni?
Kalu rakyat kate cakap puak-puak UMNO dokleh pakai kang, marah
Nok nafi ape......rasenya ayat Mad Said ngan kenyataan di bawoh ni lebih kurang ajer.....cuma pengolahang jer berlainang!

MB Terengganu Nafi Dakwaan Ahmad Said Mengenai 1MDB
Diterbitkan: Rabu, 13 Mei 2015 9:19 PM
Oleh: FIRDAOUS FADZIL

KUALA TERENGGANU: Menteri Besar Terengganu Datuk Seri Ahmad Razif Abdul Rahman menafikan dakwaan bahawa Terengganu Investment Authority (TIA) yang kini dikenali 1Malaysia Development Berhad (1MDB) cuba mencagar hasil minyak dan gas negeri itu.
"Tiada perkara seperti itu. Ahli Exco tidak akan bersetuju kerana kami juga mempunyai sebuah pasukan pakar untuk menasihati kami dan perkara itu tidak akan berlaku.
"Malah, TIA tidak mempunyai apa-apa hubungan dengan 1MDB," kata Ahmad Razif kepada pemberita selepas menghadiri persidangan Dewan Undangan Negeri (DUN) Terengganu di Wisma Darul Iman, di sini, Rabu.
Ahmad Razif mengesahkan bahawa kerajaan negeri pada mulanya merancang untuk melabur dengan TIA dan TIA pada awalnya ditubuhkan sebagai pilihan untuk mempelbagaikan pendapatan negeri itu.
"Ia adalah satu keputusan sebulat suara oleh exco untuk membuat pelaburan dan begitulah caranya TIA ditubuhkan dimana kita melabur RM1 juta pada waktu tersebut," tegasnya.
Beliau bagaimanapun berkata kerajaan negeri juga sebulat suara memutuskan untuk menarik diri selepas menyedari waktu untuk melakukannya tidak sesuai.
"Kami menarik diri kerana tidak mahu menanggung sebarang risiko apabila menyedari kerajaan negeri tidak dapat menguruskan TIA walaupun mereka membuat beberapa keuntungan yang baik.
"Jadi tidak ada isu. Kami tidak kehilangan apa-apa. Tidak ada satu sen pun.  Cerita tamat.
"Kami telus dan saya terbuka untuk semua bertindak dengan sewajarnya bagi menangani sebarang salah laku melalui saluran yang betul," katanya.
Terdahulu, bekas Menteri Besar Terengganu, Datuk Seri Ahmad Said mendedahkan bahawa TIA cuba mencagar hasil minyak dan gas negeri itu.

7 comments:

  1. Memang perangai atau tabiat orang gannu gittu.mu tenguk presindeng Pas pun sama.sekali tak perlu hudud dulu,kena jaga orang miskin dulu,nak potong pun biar gagi minima dulu,tapi masa nak jalan hudud baru2 ni klemakabut di buatnya,doh ,nak cayye guane,ampos Pas.

    ReplyDelete
  2. apabila wang royalti minyak
    hak pas (kelantan/terengganu)
    dinafikan, tunggulah akibatnya.
    hukum karma sudah pun bermula...

    ReplyDelete
  3. Hm...aku rasa puak2 umno ni hanya berani bercakap bila dah tak ada kuasa. Selagi dia ada kuasa dia akan putar belit fakta supaya kekal berkuasa.

    ReplyDelete
  4. Hm...aku rasa puak2 umno ni hanya berani bercakap bila dah tak ada kuasa. Selagi dia ada kuasa dia akan putar belit fakta supaya kekal berkuasa.

    ReplyDelete
  5. Hm...aku rasa puak2 umno ni hanya berani bercakap bila dah tak ada kuasa. Selagi dia ada kuasa dia akan putar belit fakta supaya kekal berkuasa.

    ReplyDelete
  6. Adehhh.....nok auta pun fikir2 la. Mat Said tu MB masa tu. Dia terlibat secara langsung. Raziff tu dah jadi adun atau masih jadi cikgu masa tu?

    ReplyDelete
  7. Senang saje. Salah seorang dari mereka bercakap bohong. Bekas MB atau incumbent MB bercakap bohong? Kalau tak tahu juga kena tunggulah sampai Ahmad Razif pencen pastu tanya dia perkara sebenar.

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa