Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Monday, May 18, 2015

Otak tak cukup terima oksigen, hujah pun mati!

Bukankah hentam kromo dan melulu itu kerja macai yang berotak lemah?
Sebab apa otak lemah?.........ko nilailah sendiri
Kalau dah otak pun lemah, macam mana nak berhujah?

Jadi yang keluar dari mulut mereka hanyalah maki hamun dan tuduhan!
Sebarkan buku fitnah ala-ala UMNO.......orang agama atau munafik, entahlah.....?

Itulah Khalid....ko bela Kit Siang, itulah buatkan orang UMNO dalam PAS marah
Kan Kit Siang tu Cina dan DAP pula komunis?!
Ko berfikir pakai otak dan menilai dengan ilmu, tetapi mereka berfikir entah pakai apa, ilmu yang terbuka secara global mana mereka ada?

Mereka kata Ulama tak boleh ditentang, pemerintah tidak boleh disanggah. Itu sebab mereka sayangkan Najib

Khalid Samad: Buktikan Kit Siang hina Islam
mk - 3:00PM - 18 May 2015

Anggota Parlimen lantang PAS Khalid Samad mencabar pihak yang mendakwa pemimpin DAP Lim Kit Siang sebagai menghina Islam tampil mengemukakan bukti.

Khalid berkata ucapan kontroversi Lim di Kota Bharu pada 10 Mei lalu hanya menjelaskan pendirian berkaitan hudud dan untuk mencari pendamaian dengan “tiada diperlekehkan rakyat Kelantan dan tidak juga dihina Islam”.
“Kalau dikatakan ada, maka adalah amat diharapkan agar dikemukakan di perenggan mana dan ayat mana ia dilakukan,” katanya wakil rakyat Shah Alam itu.

Menulis di blognya hari ini Khalid (kanan) berkata PAS sebaliknya patut berbangga apabila terdapat orang bukan Islam bercakap mengenai agama itu dan lebih baik menegur dengan baik jika ada salah faham.

“Mungkin ada yang kita tidak setuju dengan kata-kata LKS (Lim), khususnya berhubung percanggahan dengan perlembagaan.

“Tetapi adakah perlu difitnahnya dengan menuduh beliau menghina Islam, umat Islam dan hudud?” soalnya.

Khalid berkata beliau membuat keputusan bahawa Lim tidak menghina Islam setelah meneliti teks ucapannya dalam ceramah bertajuk “Kukuhkan Pakatan, Hancurkan Barisan” anjuran PAS Kota Baharu.

Beliau berkata Lim sendiri dalam ucapan itu menegaskan bahawa masalah sebenar Pakatan bukan hudud tetapi kejujuran untuk mengotakan janji yang dipersetujui ketika penubuhan gabungan pembangkang pada 2008.

“Dalam menyampaikan kefahaman beliau terhadap persoalan ini, tiada LKS sentuh walaupun sekali berhubung usaha kerajaan Kelantan untuk melaksanakan hudud.

“Dia kelihatan lebih memberi tumpuan untuk menegaskan bahawa DAP tidak anti-hudud atau anti-Islam,” katanya.

27 comments:

  1. Khalid Samad praktikal

    Lim Kit Siang dan DAP itu bukan Islam dan pengetahuan tentang Islam agak minimun

    Tanggung jawab Orang Islam tuk menerangkan Islam pada Bukan Islam

    Tidak salah

    Yang masalah nya , orang Islam dalam PAS dan UMNO walau Gred Ulamak pun tak fasih dalam Islam jugak. Kualiti masih tahap Uitm saja macam Kertas Jamban saja.

    Itu punca banyak anak2 Melayu Islam masih mentedarah Rasuah Rogol Rempit Ragut dan Tak Sholat ada banyak.

    Cina dan DAP ada nilai ekonomi , malangnya PAS dan UMNO hanya ZERO.

    Bila tiada nilai ekonomi , Rakyat tak de kerja mula buat masalah. Orang Melayu saja rata rata nya.

    Nak kata Cerdik , tak nampak pulak !!!!

    ReplyDelete
  2. Apa yg kau merepek meroyan nie mangkok? Mesej dgn penjelasan tak seimbang? Apa kebendanyer nie?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mangkuk xfaham bahasa kiasan ni..bodoh benok

      Delete
    2. Maknanya org pas kurang berusaha beri penerangan yg lengkap ttg hudud dan Islam kpd org kafir. Pas cuma lebihkan mengutuk dan mencerca. Bak kata org "cakap aje pandai". Patutnya ada usaha bersungguh2 menerangkan hukum hudud kpd mereka dan juga org Islam keseluruhannya. Bukan semua Islam di msia ni berpangkat ulamak. Org yg jahil hudud perlu difahamkan dan bukan dimaki cerca.

      Tak faham jugak memang bengap la ko ni

      Delete
  3. LKS jgn sesekali disanggah.. TGHH tidak mengapa..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lge tu kafir. Kena beri penerangan berterusan. Cikgu sekolah dulu ajar ko pun berulang2 baru pandai dan jadi orang. Jgn la sekali bg penerangan lepas tu nak hina sampai setengah mati.

      TGHH bukan maksum pun. Saya pun tak setuju jika dia dihina. Cuma kalu tak betul tak kan tak boleh tegur. Kalu menegur org lain boleh, takkan la kena tegur tak boleh. Kalau fitnah org tokey pil kuda, kita kenalah tegur. Kalu salah pun tak boleh tegur tu maknanya bukan manusia!

      Delete
  4. Aon 6:50 PM

    Kalau ko tu gayung yang faham bahasa berkias, jangan gelarkan orang lain mangkok!

    Nanti kata direct kang, ko yang lebih terasa. Ko tahukah kenapa oksigen tak sampai ke otak?

    ReplyDelete
  5. Alahai Khalad, nak bukti apa pulak? LKS masuk melalui pintu sempadan perkauman yang diruntuhkan oleh TGNA. LKS masuk dan berdiri diatas dasar yang dipertahankan oleh Tuan Rumah dan diiringi oleh oleh anak2 Tuan Rumah.

    LKS bukan saja berdiri diatas dasar Tuan Rumah malah cuba pulak menukar dasar, tak bersetuju bukan bermakna LKS boleh masuk dan bercerita pasal Islam bukan kepada kaum cina tapi kepada Melayu Islam sendiri. Apakah rakyat Kelantan tidak merasakan mereka sedang dihina oleh kafir?

    TGNA dan TGFN merobohkan tembok perkauman adalah sesuatu yang amat dialu-alukan oleh suara akar umbi, kita berharap kaum cina bersama kita tanpa menyentuh sensiviti beragama antara kaum.

    Tetapi apa yang berlaku disebaliknya? Dah diputuskan hubungan dengan Tuan Rumah, memujuk, dan cuba mengajar pulak anak-anak Tuan Rumah dengan Islam.

    LKS kalau bermaruah patut bertemu dulu dengan Tuan Rumah, minta izin sebelum masuk kerumah orang, jangan halau bapak tapi berbaik dengan anak2.Tuan Rumah demi menyelamatkan kaum cina.

    Admin,
    Kenapa kaum cina DAP dan MCA menolak hukum Islam? Untuk apa mereka bermatian menentang hudud? Bolah kamu jelaskan? Takkan nak dengar TGLKS yang bagi nasihat?

    ReplyDelete
    Replies
    1. "
      Kenapa kaum cina DAP dan MCA menolak hukum Islam? Untuk apa mereka bermatian menentang hudud? Bolah kamu jelaskan? Takkan nak dengar TGLKS yang bagi nasihat?"

      Soklan paling cerdik nih....meh aku cuba jawab.

      Nko boleh terima ke ugama buddha ? Jawapannya sama lah....

      Delete
  6. Bodoh la bat8 ni..memang bodoh..tk payah la aku jwb..munasabah lh lks tu tuan guru kau.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 10.07

      Tak pe la kata saya bodoh. Orang bodoh kena belajar dgn orang cerdik. Kalau saya bodoh, tentulah sdra orang cerdik.

      Mengaku cerdik, hebat, paling hensem, paling lawa tu biasa lah perangai manusia. Nak tahu betul ke tidak kena tengok buktinya. Jadi, sebab sdra ni mengaku cerdik......teranglah dengan jelas apa yang orang bodoh ni komen, salahnya dimana, apa yang betulnha semoga semua mendapat manafaat.

      Setakat menuduh sahaja tampa bukti atau hujah xnampak cerdik.sdra. Budak tadika kemas 5 tahun yang baru masuk pun pandai buat macam sdra.....

      Delete
  7. Bukan itu jawapannya, hebat kamu blh baca isi hati LKS, kamu bukan sekatil apatah lagi sedaging dengan LKS.

    Itu saja?

    ReplyDelete
  8. Pengikut PAS UG ni hanya berkebolehan mengutuk dan mencerca. Bayangkanlah apa akan terjadi kepada PAS yang terlalu ramai ahli yang buta fakta dan buta politik taraf tahun 1909, terlalu teruk taraf pemahaman mereka ini terhadap politik orde baru dunia. PAS akan jadi parti yang memundurkan atau kemetotkan otak dan minda ahlinya dan semata-mata hidup untuk akhirat sahaja dan menyembah Tuan Presiden (yang seperti Ayah Pin). Maka kembalilah PAS sebagai sebuah parti kampungan yang tidak pernah pun menang PRU bersendirian? Kalau kamu semua nak sangat redha Allah dan Rasul dengan menganggap PAS adalah Agama bagi kamu, maka ulangkajilah semula sejarah PAS, kalau PAS itu sebuah Agama maka sembahlah kamu sepuas-puasnya Tuan Presiden yang kamu anggap sebagai Rasul itu. Tiada bezanya kamu dengan pengikut Hj Kahar dan Ayah Pin yang tidak pernah memikir dengan otak yang waras walau sedetik masa pun bahawa "adakah pegangan aku ini sesungguhnya benar?"

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tahniah LKS kerana berjaya menghambakan mamat nih..

      Delete
  9. Anom 11:05,
    Manusia dari dulu diciptakan oleh Allah tidak pernah berubah, tidak kira dari tahun berapa, akal masih sama, fikrah masih sama, fizikal pun masih sama dan Islam yang dibawa oleh mereka pun dari dulu sehingga kini tidak akan sekali-kali berubah, yang berubah hanyalah zaman.

    Jangan kita berbangga dan terkeliru dengan dunia sekarang yang penuh dengan perubahan, kemodenan dan kemajuan tapi hakikatnya manusia itu sendiri tiada upaya untuk merubah makhluk ciptaan Allah ini dari dulu, kini dan selamanya.

    Hanya Allah saja yang berhak merubah manusia, ambil roh tiada lagi jasad bergerak, bolehkah manusia menahan roh keluar dari jasad?





    ReplyDelete
  10. Hudud yg di laung2kan oleh Pas ni sebenarnya hudud TGHH yg boleh sekongkol dgn UMNO yg terang2 menolak hudud.LKS tolak hudud sebab dia bukan islam nak marah kenapa??

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nampak sgt ko dah jd hamba lks.. aku pertikaikan penghinaan dia pd hudud bukan tolaknya dia akan hudud..

      Delete
    2. Wan Rosly....diposting mana sdra komen untuk pertikai LKS menghina hudud, SAYA INGIN MEMBACANYA....Sehingga saya baca dan faham hujah sdra, saya xmau sentuh atau rujuk kepada komen itu secara khusus.

      Terima kasih

      Delete
  11. Setelah diteliti video ucapan LKS, dia hanya memperkatakan apa yg dikatakan oleh pelajar2 dan ulama2 di tempat yg dikunjunginya. LKS sendiri berkata "Bukan saya kata, tetapi mereka yg kata", jelas menunjukkan LKS bukan mengeluarkan kenyataan dari isi hatinya mengenai hudud. Tinggal lagi, yg merasa terhina adalah puak2 UG disebabkan otak tidak cukup oksigen spt diterangkan oleh admin. Jika ada LKS mengeluarkan kenyataan menghina hukum hudud mahupun Kerajaan Negeri Kelantan dlm ucapannya itu, LKS sendiri telahpun meminta tunjukkan buktinya, dan kami pun sama juga hendak melihat bukti tersebut. Masalahnya, untuk mencerca LKS dgn begitu pantas menuduh beliau telah menghina hudud dan kerajaan negeri tetapi, bila diminta tunjukkan bukti penghinaan yg dikatakan oleh puak UG, teramat lembab pula tindakan mendedahkan bukti yg dimaksudkan. APAKAH BENAR2 WUJUD BUKTI ITU?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mudah jer tu.. apabila mereka berkata hudud x sesuai di negara berbilang kaum spt mesia tu dah dikira hina hudud.. benda aku pernah dgr dari mulut umno (dulu), pkr dan dap.. so amacam..!!
      Mungkin ngkorang yg x stuju hudud beriktikad sama iaitu hudud ni dibuat oleh tuhan org islam bukan tuhan pd si kafir dan munafik..Soalan aku.. ada ke tuhan lain selain Allah..!!

      Delete
  12. Admin,
    Sebelum kita berhujah lebih lanjut tentang hukum Islam elok lah kita sama-sama menyelami dan memahami dahulu apakah yang sebenarnya yang tersirat disebalik kaum cina dengan perlaksaan hudud? Saya masih lagi menunggu pencerahan dari admin dan mereka yang mempertahankan LKS.

    Sedara2 begitu lantang mempertahankan LKS adakah sedara2 mempunyai jawapan yang konkrit mengapa kaum cina menentang hudud? Sila bagi pencerahan.

    ReplyDelete
  13. Bat8,
    Kamu perincikan dulu kenapa cina MCA dan DAP menentang hudud? Kamu jangan jadi budak suruhan tanpa mengambil tahu niat sebenar tuan kamu.

    Huraikan disini supaya kita boleh berhujah dengan fakta yang sebenar.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku xde perincinya....nko yang nampak hebat dalam bab MCA dan DAP tolak hudud ni.....nko la bagi kuliah kat kita semua.

      Delete
  14. Tiada perincian bermakna kamu tiada kefahaman tentang apa yang kamu pertahankan, sedangkan kamu begitu bersemangat menyanjung LKS dan LGE hakikatnya kamu sendiri tidak faham kehendak mereka.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 7:46

      Bodoh xhabis bewok nih.......bahasa ni boleh paham tak?

      Delete
  15. bat8,

    Tak payahlah saudara dok bertengkar dan berhujah dengan mereka yang buta sejarah dan buta hati serta malas membaca. Sudahnya saudara yang akan dituduh kafir sebab tak sokong mereka. Sekiranya Hadi Awang sudah dianggap sebagai Rasul lalgi maksum, maka apa yang mahu kita katakan lagi?

    Mereka bercakap seolah-olah Islam adalah hak mereka seorang dan kaum lain tak berhak bercakap tentang Islam (Negara Cina 80 juta penduduk dari asal adalah Islam) sedangkan mereka adalah saki baki Islam yang terkeluar ke asia tenggara sahaja. Mereka layaknya menuduh kita ahli neraka seolah-olah baru semalam mereka kembali dari syurga (tiada makhluk yang tahu Allah SWT meredhai di pihak yang mana antara kita dan mereka).

    Patutlah PAS berusia hampir 70 tahun tapi masih gagal menarik bukan Islam bagi menyokong dan mendekati Islam, rupanya para penyokong mereka terlalu bebal dalam beragama dan berfahaman bahawa "Melayu" adalah sebuah cawangan agama dalam PAS. Melayu tak perlu nak tunjuk handal dan samseng di negara ini kerana 60% kekayaan negara sudah menjadi hak bangsa lain.

    ReplyDelete
  16. Sedara,
    Sila kemukakan perincian tentang permasalahan ini. Mari kita sama-sama memahami apa kehendak mereka. Untuk apa mereka bersungguh-sungguh menentang sedangkan ianya tiada kena mengena dengan mereka.

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa