Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Monday, May 25, 2015

Sape kata Mamat ni bijak?

Dahlah kurang bijaknya, pengecut pula
Hanya berani tunjuk jantan di fb saja.......
Rupanya selama ini dia hanya bermodalkan karisma arwah bapak saja?
Belum lagi dicabar berdebat dengan Ketua Pemuda UMNO, DAP atau PKR.......sesama sendiri pun dah kecut telor!

Inikah sosok yang pemuda PAS akan pilih sebagai ketua?

Pendekatan Nik Abduh Tak Bijak - AJP Pemuda PAS
Oleh: ARIFFUDDIN ISHAK

PETALING JAYA: Keengganan calon Ketua Pemuda PAS Pusat, Nik Mohamad Abduh Nik Abdul Aziz tampil sepentas dengan Suhaizan Kayat menerusi program debat atau wacana dianggap sebagai tindakan yang tidak bijak.

Ahli Jawatankuasa Pemuda PAS, Mohd Fakhrul Razi Mohd Mokhtar berkata, wujud keperluan bagi dua individu berkenaan untuk tampil menyatakan hala tuju masing-masing menjelang pemilihan kepimpinan baharu sayap itu Jun ini.

"Jika Suhaizan sudah bersedia mengapa Nik Abduh tidak mahu sepentas? Apa salahnya medan wacana ini dijadikan medan tautan ukhuwwah setelah sebelum ini masing-masing sukar duduk bersama sepentas walaupun pernah bekerjasama semasa menganggotai kepimpinan Pemuda PAS di bawah ustaz Nasrudin Hassan.

"Anak muda hari ini mahu melihat idea-idea yang boleh bantu mereka berdepan dengan keadaan ekonomi serta politik yang caca merba," katanya menerusi kenyataan di sini.

Sebelum ini, dilaporkan Nik Mohamad Abduh menolak untuk berdebat dengan Suhaizan yang merupakan penyandang jawatan Ketua Pemuda PAS seperti yang dicadangkan sesetengah pihak.

Anak kepada bekas Mursyidul Am PAS itu sebaliknya selesa untuk mengambil pendekatan berdiam diri dan berpendapat adalah lebih wajar sekiranya ahli parti menilai setiap calon berdasarkan prestasi masing-masing.

Suhaizan bagaimanapun menyatakan persetujuan untuk terlibat dalam program wacana bersama Nik Mohamad Abduh dengan hati terbuka.

15 comments:

  1. Nak DEBAT kena ada pengalaman , pendidikan dan pengetahuan

    Kalau OTAK KOSONG GAYA IKANG AL-TOLOL semua nya tak jadi

    Dalam PAS semua nya tak cerdik pon ; bagai KELDAI di kandang TIKUS

    Kesian orang orang kampong , Si TOYE hidup senang elaun MP boleh bini 1 2 3


    Mana Pak Ikang ???

    ReplyDelete
  2. Pelapis yang mengaku ulama tapi atkut berdepan dengan kenyataan samalah seperti tuang presideng takut untuk menerima hakikat jadi keluarlah apa saja dari mulut yang lidahnya tiada bertulang.Tunggu muktamar selesai siapa pilih siapa untuk kesinambungan perjuangan PR.Jika AJK pusat sedia ada masih kekal tunggulah PRU14 PAS akan tersungkur.SEbab ahli bawahan PAS hanya berdiam diri sekarang mereka akan terjemahkan dalam PRU14 nanti.Tunggu.

    ReplyDelete
  3. Iman tidak diwarisi guuuuu.....org kelate kato lebai tok bako.....nik ahmad maslan nih.

    ReplyDelete
  4. Kalu bukan anak tgna nak jadi tok ngulu pun tak layak dia ni.....

    ReplyDelete
  5. Biar ahli dan penyokong yang menentukan, tak perlu debat.

    ReplyDelete
  6. Kalau nak berdebat sy tidak bersetuju kerana ianya hanya menyerlahkan sikap ingin berebut jawatan.. bukankah korang jgk yg tuduh TGHH x mahu letak jawatan.. sedangkan dia serahkan pada akar umbi samada masih nak pilih dia atau nyahkan dia.. tiba2 korang nak syorkan geng pasma berdebat dgn geng ulamak.. korang berebut jawatan x pe.. yg geng ulamak relaks jer dah korang nak ajak berebut jawatan mcm korang.. pigirah. Cakap x serupa bikin..

    ReplyDelete
    Replies
    1. X nak berebut jawatan jgn la bertanding.x yah masuk pilihanraya.itu semua gilal jawatan.kih kit kih.ckp belit2 mcm mahadeath.jd ngo or tabligh.lainkali ckp jer ana penakut.dok blakang kain ayah boleh laaa

      Delete
    2. Wan Rosli....xpayah nak putarbelit dgn hujah standard budak kecik yg xcukup umur untuk masok tadiks Kemas kamu laa

      Kalau berani nko cakap terus terang Islam haramkan debat, wacana xkira apa tujuan.Tu lagi cerdik....

      Delete
  7. Mmg macai kaki buat fitnah ! Apa pun tindakan akan dipertikai jua mcm macai buat kpd TGHH. Cakap banyak tara guna ............. tunggu je keputusan muktamar jun ni ............. biarlah macai terjun dgn labu2nya atau dgn angan2 mat jeninnya .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jom pi kena sup pil kuda.
      Bila mabuk sup pil kuda boleh kita menyanyi lagu barua tolol komeneh
      Ini bkn fitnah.ini perisik party bgitau hihihi

      Delete
  8. Kah kah kah...

    Tumpang populariti bapak...

    Kah kah kah...

    Pelawok pelawok pelawok...

    Seghupo bewok...

    Kah kah kah...

    ReplyDelete
  9. Wan Rosli,

    Selagi namanya parti, pasti adanya perebutan jawatan. Tak semestinya perebutan jawatan itu nak rebut harta atau nak balun wang rakyat. Dengan adanya jawatan maka segala misi dan visi boleh dilaksanakan bersama-sama dengan menifesto parti yang diterajui.

    Wan Rosli.....aku bermimpi, setiap kali kamu buka mulut maka terkeluar 3 ke 4 ketulan tahi babi dari mulut kamu......Dan akhir sekali terkeluar anak babi pula dari mulut kamu....Apa makna mimpi itu?

    ReplyDelete
  10. tukang kondem ulamak ni hebat sangat ke?

    ReplyDelete
  11. Anon 9:49 PM

    Kamu sembahlah 5 x sehari Ulama U-turn, flip-flop, tolol, khianat, tikam belakang kawan, munafik dan penipu tu...

    Agaknya Rasulullah SAW pun kamu pandang lebih rendah dari Ulama Berbini banyak dari Rusila ni ye? Apa nak buat, Melayu memang mudah ditipu, apalagi dengan modal Agama dan berselindung di sebalik agama Islam. Nanti Rosmah dah pakai tudung dan berhijab maka kamu semua dah boleh halalkan segala wang kamu semua yang dijoli dan perabihkan di luar negara barangkali dan menggelar beliau sebagai "ummu mukminin". Melayu tak makan babi pun bodoh macam makan tahi babi.....

    ReplyDelete
  12. kalu dah takut nak berdebat, macam2 alasan yang diberi.
    takkanlah calon pemuda pun telo dah kena buat roti telor?

    kalu debat najib dengan muhidin laju pulak puak2 ni sokong...

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa