Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Tuesday, December 16, 2008

Ini petikan dari blog PakKaramu. Tapi saya paparkan terjemahan secara terus. "Izinkan saya Pak" Blog PakKaramu menceritakan asal usul manusia dan nama-nama dari peringkat ke peringkat. Amat berilmu.. Terima kasih Pak.


Di dalam Al Quran Allah berfirman yang bermaksud:

" Tuhan jadikan kamu dari diri yang satu, Dia jadikan kamu berpasangan supaya kamu berasa aman, ketika ia di sentuh maka mengandunglah ia, satu kandungan yang rengan, apabila kandungan telah berat, kedua-duanya berdo'a kepada Tuhan " (Al A'araf 187)


Dengan besar hati saya alu-alukan teman yang selalu mengemukakan perbahasan di blog Wak Jono



8 comments:

  1. Salam Pak din...

    Tak beranilah saya nak bg komen kat sini nanti terlalu lantang maka disalah ertikan, lagipun blog pakdin ni ramai peminat2.
    Kalau nak hurai dr segi syariat saya tak berminat sangat. mohon berundur.

    ReplyDelete
  2. Assalamu'alaikum Wr,Wb

    Terima kasih mountdweller kerana marketkan ilmu tu mudah-mudahan Allah merahmati tuan seisi keluarga

    Amin!

    ReplyDelete
  3. Assalamualaikum Saudara Cyber saya,

    Saya juga amat meminati Blog ini. Terlalu banyak Ilmu yang saya telah pelajari dalam masa yang singkat ini dan telah banyak juga air mata yang telah saya titiskan bila mengenangkan betapa kecil dan tidak ada apa apa pada saya, SEGALA nya dengan Izin dan hanya dengan kudrat yang diberi Allah swt buat sementara waktu.

    ReplyDelete
  4. w'salam sdr. moses,

    Maksud Pak Din ialah kita cambahkan pendapat pandangan. Tidak kiralah dengan pandangan syariat atau hakikat. Ilmu itu kan asalnya dari satu.

    Memang kekadang pandangan moses nampak kasar tetapi penuh dengan intipati sekiranya dipandang secara terbuka.

    ReplyDelete
  5. Wa alaikumussalam Pak Karamu.

    Terima kasih di atas doa Bapak. Saya juga doakan semuga Bapak juga dirahmati Allah sihat walafiat untuk mudah-mudahan ilmu yang Bapak perturun berpanjangan tanpa halangan kesihatan dan sebagainya.

    Saya hanya tumpang sekaki melebarkan ilmu dari Bapak.

    ReplyDelete
  6. Wa alaikumussalam Puan melayuangkat.

    Ya Puan, kita sememangnya bersaudara walau pun di alam cyber.

    Sememang kita tidak mempunyai apa-apa. Segala-galanya pijaman untuk bekalan mengabdi dan beribadat padaNya.

    Macam yang Pak Karamu titipkan "Dari Allah kita datang dan kepada Allah kita kembali"

    Sama-samalah kita muhasabah diri.

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa