Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Tuesday, May 3, 2011

Dua Sepupu : Hasrat Dan Nada Yahudi Di Malaysia

KUALA LUMPUR: Datuk Seri Najib Tun Razak berkata dunia akan lebih selamat dan aman berikutan kematian pemimpin pengganas Al-Qaeda, Osman bin Laden, dalam satu operasi oleh pihak keselamatan Amerika Syarikat bersama Pakistan di luar Islamabad pada Isnin.

Bacalah sepenuhnya di sini


KLUANG:
Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein berharap kematian pemimpin kumpulan pengganas Al-Qaeda Osama bin Laden dalam satu operasi ketenteraan Amerika Syarikat di Pakistan pada Isnin dapat membawa dunia ke arah keamanan dan keharmonian sejagat.

Baca selanjutnya di sini

6 comments:

  1. Aku lebih suka baca posting kau kalau bercerita bab keluarga atau anak menantu kau. Jangan cerita hal politiklah...kau tak pandai

    ReplyDelete
  2. panass baru dilancarkan, undi di sini http://mari-mengundi.blogspot.com/

    ReplyDelete
  3. Anonymous

    Maaflah... hanya yang benar-benar bodoh saja mengaku pandai!

    Kalau nak berselindung di sebalik Anonymous tak payahlah cakap banyak...

    ReplyDelete
  4. aku terbang

    Terima kasih. Insya Allah akan ke sana

    ReplyDelete
  5. Assalamualaikum Uncle,

    Sebenarnya masih ramai antara kita tak berapa cerdik pasal bacaan politik ni. Kalau sorang tu dlm football game (nah, not that American one) .. bolasepak ni orang yg pandai baca permainan dia selalunya hebat pengamatan, pengalamannya. justeru, dlm politik Uncle kena tabah @ sabar la dengan orang yg bodoh macam anu di sini atau di luar sana. Biasa la tu. Depa tau seronok depa saja. Apa yg depa nak tahu, tu saja. Stereotype perhaps. Arrogant, possible. Nuts? Most probable!

    Pada bacaan saya, semua ni macam PM kita (ya, PM kita la, senang cerita..hehe) duk buat tu ini la. Ada benda@projek@program dia gah pada nama saja. Propaganda. Rebranding? Transform? Apa apa aje la kita nak interprete@intimidate. Saya percaya USA dah 'malas' berlakon pasal Ben Laden. "pembunuhan' akan menaikkan imej USA. Kononnya 'menang dalam peran Salib@war against terrorism, la.

    ReplyDelete
  6. Wa'alaikumussalam Hanz Newman.

    Uncle faham. 'Stereotype perhaps. Arrogant, possible. Nuts? Most probable!' Yang ini pun uncle setuju.

    Sebenarnya uncle sudah agak lama di dalam sepak terajang politik ni, sejak dari uncle di Tingkatan 6 lagi uncle serius dan mula berceramah. Pernah bertanding di peringkat yang melayakkan menjadi Calon. Jadi uncle faham benar....

    Yang mengaku pandai dan orang lain tak pandai, iru dia punya persepsilah. Kalau setakat pandai jadi Pencacai dan pikul buluh buat tiang bendera tidak bermakna kepada perkembangan parti.

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa