Friday, December 30, 2011

Aku Pun Bodoh Juga Tentang Ini

N3 ini sudah lama. Tapi kerana saya tidak tahu akan isinya, maka barulah bagi saya

Rupanya Aku Tidak Tahu Apa2 Tentang Adolft Hitler Yang Sebenarnya...........

Penghormatanku kepada lelaki agung, Adolf Hitler, semoga ada sepertinya di zaman ini...


Aku berbual dengan seorang ahli keluarga yang sedang menamatkan tesis PhD beliau dan aku amat terperanjat apabila beliau nyatakan tesis beliau berkaitan Adolf Hitler, pemimpin Nazi. Maka aku katakan "Takkan dah habis semua tokoh Islam di dunia ini sampai kamu memilih si bodoh ini dijadikan tajuk?"

Beliau ketawa lalu bertanya apa yang aku ketahui tentang Hitler.

Aku lalu menjawab bahawa Hitler seorang pembunuh yang membunuh secara berleluasa dan meletakkan German mengatasi segala-galanya...lalu dia bertanya dari mana sumber aku. Aku menjawab sumberku dari TV pastinya.

Lalu dia berkata : " Baiklah, pihak British telah melakukan lebih dahsyat dari itu...pihak Jepun semasa zaman Emperor mereka juga sama...tapi kenapa dunia hanya menghukum Hitler dan meletakkan kesalahan malahan memburukkan nama Nazi seolah-olah Nazi masih wujud hari ini sedangkan mereka melupakan kesalahan pihak British kepada Scotland, pihak Jepun kepada dunia dan pihak Afrika Selatan kepada kaum kulit hitam mereka?"

Aku lantas meminta jawapan dari beliau. Beliau menyambung : "Ada dua sebab -

1. Prinsip Hitler berkaitan Yahudi, Zionisme dan penubuhan negara Israel. Hitler telah melancarkan Holocaust untuk menghapuskan Yahudi kerana beranggapan Yahudi akan menjahanamkan dunia pada suatu hari nanti.

2. Prinsip Hitler berkaitan Islam. Hitler telah belajar sejarah kerajaan terdahulu dan umat yang lampau, dan beliau telah menyatakan bahawa ada tiga tamadun yang terkuat, iaitu Parsi, Rome dan Arab. Ketiga-tiga tamadun ini telah menguasai dunia satu ketika dulu dan Parsi serta Rome telah mengembangkan tamadun mereka hingga hari ini, manakala Arab pula lebih kepada persengketaan sesama mereka sahaja. Beliau melihat ini sebagai satu masalah kerana Arab akan merosakkan Tamadun Islam yang beliau telah lihat begitu hebat satu ketika dulu.

Atas rasa kagum beliau pada Tamadun Islam, beliau telah mencetak risalah berkaitan Islam dan diedarkan kepada tentera Nazi semasa perang, walaupun kepada tentera yang bukan Islam.


Beliau juga telah meberi peluang kepada tentera German yang beragama Islam untuk menunaikan solat ketika masuk waktu di mana jua...bahkan tentera German pernah bersolat di dataran Berlin dan Hitler ketika itu mennggu sehingga mereka tamat solat jemaah untuk menyampaikan ucapan beliau...



Hitler juga sering bertemu dengan para Ulamak dan meminta pendapat mereka serta belajar dari mereka tentang agama dan kisah para sahabat dalam mentadbir...


Hitler bersama Syeikh Amin Al-Husainiy

Beliau juga meminta para Sheikh untuk mendampingi tentera beliau bagi mendoakan mereka yang bukan Islam dan memberi semangat kepada yang beragama Islam untuk membunuh Yahudi...



Seorang tentera Nazi melekatkan gambar Mufti Al-Quds


Semua maklumat ini ialah hasil kajian sejarah yang dilakukan oleh saudara aku untuk tesis PhD beliau dan beliau meminta aku tidak menokok tambah apa-apa supaya tidak menyusahkan beliau untuk membentangkannya nanti. Beliau tidak mahu aku campurkan bahan dari internet kerana aku bukan pakar bidang sejarah. Tetapi gambar-gambar yang ada di sini sudah lama tersebar dan semua orang boleh melihatnya di internet.

Aku juga sedaya upaya mencari maklumat tambahan di internet dan berjumpa beberapa perkara :

1: Pengaruh Al-Quran di dalam ucapan Hitler.
Ketika tentera Nazi tiba di Moscow, Hitler berhajat menyampaikan ucapan. Dia memerintahkan penasihat-penasihatnya untuk mencari kata-kata pembukaan yang hebat tak kira dari kitab agama, kata-kata ahli falsafah ataupun dari bait syair. Seorang sasterawan Iraq yang bermastautin di German mencadangkan ayat Al-Quran :

(اقتربت الساعة وانشق القمر) bermaksud : Telah hampir Hari Kiamat dan bulan akan terbelah...

Hitler berasa kagum dengan ayat ini dan menggunakannya sebagai kalam pembukaan dan isi kandungan ucapan beliau. Memang para ahli tafsir menghuraikan bahawa ayat tersebut bermaksud kehebatan, kekuatan dan memberi maksud yang mendalam.

Perkara ini dinyatakan oleh Hitler di dalam buku beliau Mein Kampf yang ditulis di dalam penjara bahawa banyak aspek tindakan beliau berdasarkan ayat Al-Quran, khususnya yang berkaitan tindakan beliau ke atas Yahudi...


2. Hitler bersumpah dengan nama Allah yang Maha Besar

Hitler telah memasukkan sumpah dengan nama Allah yang Maha Besar di dalam ikrar ketua tenteranya yang akan tamat belajar di akademi tentera German.

" Aku bersumpah dengan nama Allah (Tuhan) yang Maha Besar dan ini ialah sumpah suci ku,bahawa aku akan mentaati semua perintah ketua tentera German dan pemimpinnya Adolf Hitler, pemimpin bersenjata tertinggi, bahawa aku akan sentiasa bersedia untuk berkorban dengan nyawaku pada bila-bila waktu demi pemimpin ku"


3. Hitler telah enggan meminum beer (arak) pada ketika beliau gementar semasa keadaan German yang agak goyah dan bermasalah. Ketika itu para doktor mencadangkan beliau minum beer sebagai ubat dan beliau enggan, sambil mangatakan " Bagaimana anda ingin suruh seseorang itu minum arak untuk tujuan perubatan sedangkan beliau tidak pernah seumur hidupnya menyentuh arak?"

Ya, Hitler tidak pernah menjamah arak sepanjang hayat beliau...minuman kebiasaan beliau ialah teh menggunakan uncang khas...


Bukanlah tujuan penulisan ini untuk membela apa yang dilakukan oleh Hitler, tetapi ianya bertujuan untuk menyingkap apa yang disembunyikan oleh pihak Barat. Semoga kita semua beroleh manfaat.

Ambil dari sini

Banggakah Kita Dengan Kekayaan 'Dia'?

Lebih Kaya dari Permaisuri! Disiarkan di TV Terkemuka di Kanada, Sementara Kekayaan Taib didedahkan

Posted Monday, December 5th, 2011

Kerana telah marahkan laporan-laporan kami Sean (Hisham) Murray, iaitu suami kepada Jamilah Taib telah mencabar kami. Laporan itu telah diterbitkan sebelum Yayasan Bruno Manser menerbitkan senarai hitam nama syarikat-syarikat keluarga Taib Mahmud. Kini senarai nama syarikat-syarikat keluarganya masih boleh diperolehi di laman-laman web.

Dalam laporan “Hentikan Rasuah Dari Pembalakan” yang diterbitkan oleh BMF, ianya ada mendedahkan keterangan mengenai kegiatan perniagaan keluarga Taib di Sarawak, Malaysia dan di tempat-tempat lain. BMF mengatakan bahawa keluarga memiliki saham-saham dalam tidak kurang dari 330 syarikat di seluruh Malaysia sahaja. Selain di Malaysia keluarga Taib juga mempunyai tidak kurang dari 80 buah syarikat di 25 negara di seluruh dunia termasuk Australia, UK, US, Kanada, New Zealand, Jersey, Hong Kong, British Virgin Islands, Fiji, Cayman Islands, Indonesia, India, Saudi Arabia, Labuan, Cambodia, Brunei, China, Philippines, Singapore, Sri Lanka, Thailand, United Arab Emirates dan Vietnam!

BMF hanya mengakui bahawa siasatan itu berdasarkan keterangan yang diperolehi dari Pejabat Pendaftar Syarikat-syarikat di Malaysia dan juga dari pejabat pendaftar syarikat-syarikat di luar negara.

Hasil dari Kegiatan Rasuah

Adalah jelas bahawa syarikat-syarikat milik keluarga Taib memperolehi keuntungan dan habuan mereka menerusi pemberian kontrak-kontrak dan geran-geran tanah dari kerajaan negeri Sarawak. Adalah sukar juga untuk menafikan bahawa kekayaan Taib adalah hasil dari kegiatan haram rasuah ketika beliau menjawat jawatan Ketua Menteri, Menteri Kewangan dan Menteri Perancangan dan Sumber Asli Sarawak!

Kekayaan Taib dan keluarganya sememangnya dari kekayaan sumber asli negeri Sarawak, milik orang Sarawak, yang telah ditipu oleh Ketua Menteri mereka sendiri. Sarawak juga mempunyai simpanan minyak yang banyak yang tetap dirahsiakan oleh parti BN di Malaysia!

Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) telah diarahkan untuk menyiasat dan mendakwa Taib Mahmud, tetapi suruhanjaya itu juga dihalang untuk menggugat parti BN yang 100% menguasai undi kerajaan pusat di negeri Sarawak.

Kini parti BN telah selesai dengan kelulusan rang undang-undang untuk menghalang sebarang perhimpunan melebihi 3 orang di tempat umum tanpa kebenaran! Hakikat seperti ini amat memalukan kerajaan Malaysia sendiri apatah lagi setelah kebangkitan perhimpunan secara aman kelolaan Bersih 2 yang lalu.

Bangkitlah, rakyat Sarawak! Kini tiba masanya Abdul Taib Mahmud menjadi tanggungjawab anda, dan jangan biarkan parti BN dari semenanjung menjadikan anda bagaikan budak kecil. Jom! Kita berkas Taib Mahmud!

Sumber dari sini

Monday, December 26, 2011

N3 Menarik Bagi saya Tentang Dr. Juanda

Catatan saya : Di sini saya bukan nak mengungkit hal Rahim Tamby Chik tetapi saya tertarik dengan apa yang hendak dipaparkan di dalam N3 ini oleh Blogger Abu Nawas tentang layanan yang diterima oleh rakyat marhaen bila berurusan di kebanyakan pejabat kerajaan.

KISAH DR JUANDA MUFTI PERLIS DAN ANAK LUAR NIKAH RAHIM TAMBY CHIK

Apakah ini satu lagi konspirasi politik? Atau ini adalah kenyataan yang perlu Rahim Tambi Chik hadapi setelah melakukan dosa-dosa yang telah memjadi memori ngeri buat dirinya...

Kisah bermula apabila seorang anak gadis yang telah cukup umurmahu membuat kad pengenalan tetapi gagal untuk berbuat demikian apabila pegawai pendaftaran meminta sijil nikah daripada ibunya.

Setelah gagal untuk mengemukakan sijil nikah bagi pengesahan kepada status anak gadis tersebut ibu anak gadis berkenaan telah menulis di dalam sebuah akhbar tentang masalah yang di hadapinya itu.

Namun kini telah 10 tahun peristiwa itu berlaku tidak ada jawapan daripada pihak yang berkenaan. mengapa jadi begini? Apakah kerana bapa luar nikahnya Rahim Tamby Chik hanyalah seorang warga miskin dan bukan VIP.

Mungkin perkara sebegini tak akan terjadi sekiranya Rahim Tamby Chik itu adalah Rahim Tamby Chik bekas ketua Menteri Melaka yang juga terpalit dengan kes anak luar nikah sehingga menyebabkan terpenjaranya Ketua Menteri P.Pinang satu ketika dulu.

Amat beruntung jika anda bukannya rakyat biasa kerana segala permasalahan anda akan di tangani dengan serta merta oleh pihak yang berkenaan dan amat malanglah jika anda adalah warganegara marhaen.

Begini lah yang terjadi dengan kes Mufti Perlis di bawah ini :-Bermula dengan catatan beliau di dalam surat habaq Sialan Harian kemarin tentang bagaimana kesulitan yang di hadapinya di pejabat pendaftaran untuk membuat kat pengenalan anaknya yang telah menjangkau 12 tahun. Baca keratan di bawah.
Mufti Perlis ini berhadapan dengan masalah yang berbagai di jabatan kerajaan kerana beliau berurusan tanpa mengunakan tiket VIP yang ada pada dirinya.

Memanglah tak ada sapa nak kenal Mufti Perlis melainkan pada namanya sahaja. Lainlah yang beratur sebagai warga biasa itu adalah Puan Hajah Siti Norhaliza pelaq tu. Belum sempat nak ambil nombor sudah pasti ada yang tawarkan diri untuk beri nombor gilirannya.

Oleh kerana dr Juanda berbaris bersama warga marhaen yang biasa maka layanan kepadanya juga adalah sama taraf dengan warga miskin yang di anggap babi oleh pemerintah tak kira dari negeri BN atau PR.

Namun setelah di suarakan di dalam akhbar Sialan Harian belum sampai 24 jam pihak kerajaan telah memohon maaf dan masalah yang di hadapi mufti Perlis ini selesai serta merta.Sebenarnya perkara ini tidak akan berlaku jika pihak yang beliau berurusan itu tahu bahawa beliau adalah seorang mufti kerajaan negeri yang gaji dan elaunnya saja berlipat kaliganda dengan si penjaga kaunter pejabat pendaftaran itu.

Namun inilah hakikatnya yang sedang di hadapi oleh warga marhaen yang di umpamakan babi dan anjing apabila berurusan dengan pihak yang berwajib.

Dr Juanda sungguh bertuah walaupun di layan seperti anjing dan babi pada mulanya tapi oleh kerana sengatnya sebagai seorang mufti pihak pemerintah tanpa segan silu terus memhon maaf kepadanya.

Apa pun Abu Nawas memang tabik sama Dr Juanda yang tidak menggunakan taraf VIPnya itu untuk memotong barisan dan lebih sanggup bersama warga marhaen menyelami kesulitan dan hinaan setiap hari.

Abu Nawas teringatkan pada Almarhum Ustaz Fadzil Noor yang di ceritakan oleh isterinya bagaimana Almarhum Ustaz Fadzil beratur untuk membayar bil elektrik dan air. Inilah pemimpin Islam..inilah prisip sosialime yang ada ada mereka.

Tahniah Dr Juanda..... anda tidak seperti beberapa orang yang baru bergelar Ostad tapi berlagak macam bapak anjing.

Mereka tak sudi untuk beratur kerana merasakan diri mereka cukup hebat semata mata mereka itu Ostad...

Kredit kepada blog Abu Nawas

Sunday, December 25, 2011

Kasut Oh Kasuut!

Bergaduh untuk dapatkan kasut Nike
KASUT Air Jordan yang baru dibeli dipamer di depan orang ramai
di luar sebuah kedai kasut Nike di bandar raya San Francisco kelmarin.

SEATTLE, Amerika Syarikat(AS) - Kekecohan berlaku di banyak kedai di seluruh AS kelmarin ketika orang ramai berebut untuk mendapatkan kasut bola keranjang Air Jordan terbaharu keluaran Nike.

Di beberapa buah tempat di AS, polis terpaksa dipanggil untuk meleraikan pergaduhan yang hampir membawa kepada kekacauan.

Orang ramai beratur panjang sejak semalam untuk mendapatkan kasut Air Jordan retro yang merupakan versi Air Jordan paling popular pernah dikeluarkan oleh Nike.

Di pinggir bandar raya ini, polis menggunakan semburan lada untuk meleraikan 20 pelanggan yang bergaduh di pusat beli-belah di Westfield Southcenter.

Orang ramai mula berkumpul di empat kedai di pasar raya berkenaan sekitar tengah malam dengan jumlah mereka mencecah 1,000 orang menjelang pukul pukul 4 pagi (waktu AS), apabila kedai-kedai mula dibuka.

"Pada pukul 3 pagi, terdapat insiden pergaduhan dan tolak menolak antara mereka," kata seorang pegawai polis, Mike Murphy.

Bagaimanapun, tiada kecederaan serius dilaporkan dalam insiden tersebut.

Kekecohan untuk mendapatkan kasut Air Jordan yang dijual pada harga sekitar $180 (RM567.90) untuk sepasang kerap mencetuskan situasi merbahaya sebelum ini.

Beberapa orang pernah disamun malah, dibunuh kerana versi awal kasut itu yang mula dicipta oleh syarikat Nike Inc. pada tahun 1984. - Agensi

Sumber berita di sini

Saturday, December 24, 2011

Kenapa Sekarang Baru Zaid Buka Mulut?

'Mengapa bayar kepada ejen untuk kapal tentera?'


Presiden parti KITA, Datuk Zaid Ibrahim hari ini mendedahkan butiran pembelian enam kapal peronda tentera oleh kerajaan – didakwa dibuat melalui orang tengah yang mengaut jutaan ringgit daripada urusniaga tersebut.


Menurut Zaid, tiga ejen berkenaan dibayar sejumlah RM11.36 juta untuk "bantuan teknikal" berhubung pembelian kapal tentera berkenaan daripada firma Perancis, DCNS.

"Mengapa tentera laut tidak dapat menentukan apa yang diperlukan oleh mereka, dan bukannya perunding ini? Lainlah ianya perlu untuk menyalurkan wang rasuah," katanya ketika ditemui di Tropicana, Damansara hari ini.

Zaid yang enggan mendedahkan sumber maklumat itu mendakwa, firma perunding itu menerima bayaran dalam matawang euro melalui akaun di Singapura daripada 2010 hingga April 2011.

Menurut satu invois bertarikh 25 Oktober 2010, salah satu daripada firma berkenaan didakwa menerima 935,000 euro sebagai bayaran "perkhidmatan teknikal."

Dokumen itu menyenaraikan perkhidmatan berkenaan, termasuk konfigurasi infrastruktur, kejuruteraan dan penilaian sistem serta rundingan komersil untuk projek "Second Generation Patrol Vessel."

Invois daripada sebuah syarikat yang didakwa berpengkalan di Paris itu dialamatkan kepada syarikat Boustead Naval Shipyard Sdn Bhd, yang memenangi kontrak bagi enam kapal berkenaan.

Bayaran berkenaan didakwa telah dibuat dalam dua bahagian, masing-masing pada 28 Oktober dan 1 November tahun lalu.

Berdasarkan dokumen tersebut, syarikat yang sama didakwa telah mengeluarkan invois untuk perkhidmatan sama pada 3 November 2010 untuk jumlah 986,000 euro dan dibayar pada bulan tersebut.

Satu lagi syarikat, Setaria Holdings Limited, didakwa turut menghantar invois berjumlah 850,000 euro kepada Boustead Naval Shipyard.

Syarikat yang dikatakan berpengkalan di Brussels itu juga didakwa mengeluarkan dua lagi invois kepada Boustead Naval Shipyard untuk bayaran berjumlah 832,000 euro dan 725,000 euro.

Sumber - mk

Friday, December 23, 2011

Wajah UMNO Dari Pandangan Seorang Ahlinya

“Saya bukan apa bang, saya bertanya kerana saya terlalu rimas melihat keadaan yang tidak menentu sekarang ini. The leaders are all out to enrich themselves. We members have not much problems but the problems are with the leaders. They are milking us dry. I think every leader is doing it and they are protecting each other. We are ruled by mafias and looters. Felda listing and the purchase of the second generation petrol vessels by MINDEF to me are the latest series financial scandals. It’s in billion and billion. There have been too many before and many more to come.” Beliau bersungut. “Semuanya ni kena dihentikan dan yang patut melakukannya ialah orang ramai” sambungnya lagi.

Baca sepenuhnya di sini

Bukti Kesetiaan UMNO Kepada Raja-Raja Melayu

terima kasih aku ucapkan kepada semua tuan ampunya blog yg aku tak sebutkan nama di sini yg telah sudi memaparkan keratan-keratan akhbar di atas untuk dikongsikan demi manfaat bersama

Kredit kepada bancuh.blogspot.com

Rupanya Ramai Yang Mahukan Nik Aziz Mati!


Nik Aziz belum nazak lagi...............

KOTA BHARU, 23 Dis: Menteri Besar Kelantan, Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat mengingatkan pihak tertentu agar tidak menyebarkan fitnah berhubung keadaan kesihatan dirinya yang menjalani rawatan baru-baru ini.

Katanya, dakwaan bahawa beliau berada dalam kritikal sehingga menerima rawatan intensif semasa berada di Hospital Universiti Malaysia (HUSM) baru-baru ini adalah tidak betul.

Menyangkal dakwaan itu Nik Aziz, 80, berkata, sudah menjadi rutin dia akan membuat pemeriksaan berkala di hospital terbabit supaya keadaan kesihatan sentiasa stabil dan memuaskan.

“Sudah menjadi kebiasaan saya buat pemeriksaan di hospital tiga bulan, ada( dakwaan) kata saya sakit, itu kerja orang yang tidak kenal dosa, ” katanya ketika ditemui media di kediamannya di Pulau Melaka, semalam.

Isnin lalu Nik Aziz yang juga Mursyidul Am PAS telah dimasukkan ke hospital bagi menjalani rawatan dan dibenarkan pulang pagi semalam.

Bagaiamanapun, maklumat yang tersebar luas di internet menyatakan beliau berada dalam keadaan kritikal.

Semalam juga beliau turut mengeluarkan kenyataan menyatakan pendirian berhubung isu dalaman parti membabitkan bekas Pesuruhjaya Selangor, Datuk Dr Hasan Ali, bekas Timbalan Presiden PAS, Ustaz Nasharudin Mat Isa dan Ketua Penerangan PAS Selangor, Saari Sungip.

Dalam responya beliau menasihatkan semua pihak di dalam parti tidak lagi menggunakan media massa milik musuh politik PAS untuk memperkatakan tentang masalah dalaman parti.

Beliau juga menyokong keputusan Mesyuarat Lajnah Politik PAS Pusat untuk memanggil ketiga-tiga individu tersebut memberikan penjelasan.

Ciluk dari sini

Wednesday, December 21, 2011

Kah...Kah....Sedar Atau Tidak Semuanya Dah Pun Masuk Perangkap!

Anak Nik Aziz selar Harakah, SU agung PAS

Timbalan Ketua Pemuda PAS Nik Abduh Nik Aziz hari ini menyelar lidah rasmi parti itu Harakah kerana menerbitkan kartun yang mengkritik bekas timbalan presiden Nasharudin Mat Isa.

Bukan itu sahaja, Setiausaha Agung PAS Datuk Mustafa Ali juga menjadi mangsa kritikan atas kenyataannya terhadap Nasharudin dan bekas pesuruhajaya PAS Selangor Datuk Hasan Ali sebelum ini.

muktamar pas youth 020611 nik abduh"Saya menolak kartun Drnots dalam Harakah cetak terbaru yang menghina kekanda saya, YB Ustaz Nasharudin Mat Isa.

"Harakah mesti beretika, berakhlak dan tahu untuk membina dan mendamai, bukan memecah dan meruntuh," kata Nik Abduh (kanan).

Harakah edisi Isnin menerbitkan kartun karya Drnots yang digambarkan terjerat dengan pancing di depan bendera BN.

Seorang watak mirip Datuk Seri Najib Razak digambarkan memegang pancing itu sambil berkata dalam hati: "kena dahhh...."

Penerbitan kartun dalam ruangan "Malaysia Kini" itu dilihat sebahagian daripada 'perang' menghadapi pemimpin itu yang sering dikaitkan dengan Umno sejak beberapa tahun lalu.

'Tungulah masuk Umno dulu'

Mustafa antara pemimpin tertinggi PAS paling lantang mengkiritik kedua-dua pemimpin itu melalui wawancara khas dengan Harakah dan edisi dalam taliannya Harakahdaily sebelum ini.

Pemimpin veteran itu antaranya dilaporkan berkata Nasharudin dan Hasan terperangkap dalam agenda Umno untuk melemahkan PAS atas tindakan yang seolah-olah mempersoal dasar Islam parti itu.

azlanBercakap di laman Facebook beliau, Nik Abduh menolak "tuduhan" dan kenyataan Mustafa ketika kedua-dua pemimpin kontroversiti itu "berkali-kali menyatakan kesetiaannya kepada PAS".

"Tunggulah dulu dua (orang) itu masuk Umno jika betul-betul nak tunjuk hero menjaga PAS. Jika tidak, ia hanya tuduhan yang memecahkan (parti)," katanya yang juga anak kepada Mursyidul Am PAS Datuk Nik Aziz Nik Mat.

Nik Aziz bagaimanapun sebelum ini enggan mengulas isu itu dan meminta media merujuknya Pesuruhjaya PAS Selangor Dr Rani Osman.

Nik Abduh juga mempersoalkan kenyataan Ketua Penerangan PAS Selangor Saari Sungib yang dilihat mula menghangatkan isu itu apabila dilapor berkata Dr Hasan tidak menerima pencalonan cukup daripada cawangan untuk mempertahankan kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Gombak Setia.

"Mengapa memperkecilkan kenyataan Saari Sungib yang memulakan isu yang dah sedia membara dalam sekam?

"Di mana beliau untuk tidak memohon maaf secara terbuka? Pemuda PAS menjunjung akhlak berjamaah yang tinggi," katanya lagi.

Sumber - mk

Indonesia Yang Tak Reti Menipu!

Tuesday, December 20, 2011
Kapal Trimaran TNI AL Selesai Lima Bulan Mendatang

BANYUWANGI - Indonesia segera memiliki satu kapal perang canggih berpeluru kendali "Trimaran" yang merupakan produk dalam negeri.

"Kapal ini terbuat dari serat karbon, dengan kecepatan 35 knot dan dipersenjatai peluru kendali yang memiliki jarak tembak 120 kilometer," kata Wakil Menteri Pertahanan Sjafrie Sjamsoeddin usai meninjau industri kapal dalam negeri PT Lundin Industry Invest di Banyuwangi, Jawa Timur, Selasa (20/12).

Ia mengatakan, dalam lima bulan mendatang kapal perang canggih yang merupakan prototipe itu langsung bisa dioperasionalkan memperkuat jajaran armada tempur TNI Angkatan Laut.

"TNI Angkatan Laut memesan empat unit kapal, dan dalam lima bulan mendatang sudah jadi satu kapal perang `Trimaran`, sedangkan tiga unit lainnya akan segera dibangun secara bertahap hingga 2014," kata Sjafrie menambahkan.

Satu unit kapal "Trimaran" dihargai sekitar Rp114 miliar (RM 39.7 juta) yang diambil dari APBN 2011.

"Jika proyek pengadaan ini berhasil maka ini merupakan sejarah bagi Indonesia karena telah berhasil membuat kapal perang dengan komposit serat karbon, dan ini akan dipatenkan dan diekspor ke luar negeri," kata Sjafrie.

Direktur PT Lundin Industry Invest, John Lundin, mengatakan pihaknya telah melakukan ujicoba terhadap kapal dengan panjang sekitar 62,52meter tersebut.

"Ini merupakan kapal `Trimaran` pertama yang dibuat dari serat karbon. Amerika pernah membuat kapal sejenis dengan panjang 120 meter namun dari bahan alumunium atau baja.

Komposit serat karbon juga telah digunakan untuk pembuatan pesawat airbus Boeing-777 dan mobil formula 1. Ketahanannya 20 kali lebih kuat dibandingkan baja.

Kapal cepat berpeluru kendali itu memiliki panjang keseluruhan 62,53 meter, panjang "water line", 50,77 meter panjang "water draft" 1,17 meter, bobot mati 53,1 GT, kecepatan maksimum 30 knot, kecepatan jelajah 16 knot, dengan mesin utama 4X marine engines MAN nominal 1.800 PK.

Sumber : alutsista.blogspot.com/
Kenapa kos kapal perang baru meningkat RM3b?
Dis 18, 2011

DAP menuntut kerajaan menjelaskan sebab berlakunya peningkatan kos 50 peratus atau RM3 bilion dalam pembelian enam kapal baru untuk tentera laut daripada RM6 bilion pada Februari kepada RM9 bilion pada bulan ini.

Setiausaha Publisiti DAP Tony Pua berkata, pengumuman Syarikat pembinaan kapal Malaysia Boustead Naval Shipyard di Bursa Malaysia berhubung nilai kontrak baru itu amat mengejutkan.

"Menteri perlu menjelaskan kepada harga setiap kapal meningkat RM500, sekali gus melebihi jumlah yang diterima sebelum ini," katanya.

Dalam kenyataan semalam, Pua berkata, sebagai contoh, perkara yang perlu dijelaskan, adakah spesifikasi kapal 'dipertingkat'.

Sedangkan, tambahnya, menteri pertahanan memberitahu parlimen bahawa ia sudah dilengkapi dengan teknologi canggih kapal peronda.

Syarikat pembinaan kapal Malaysia Boustead Naval Shipyard semalam dilaporkan berkata berkata mereka memenangi perjanjian RM9 bilion daripada Putrajaya untuk membekalkan enam kapal laut yang dibangunkan oleh pengilang Perancis DCNS.

Menurut AFP, Boustead Naval Shipyard berkata, mereka diberikan surat tawaran oleh Kementerian Pertahanan untuk membina dan menghantar enam kapal yang dinamakan "second generation patrol vessels littoral combat ships".

Penghantaran pertama dijangka dibuat pada 2017 diikuti setiap enam bulan selepas itu.

Sumber: mk

Tuesday, December 20, 2011

Mitos Air

AIR merupakan zat alami yang menakjubkan dan kita tidak bisa hidup tanpanya. Terlebih, sebagian besar unsur kehidupan memang terbuat dari air. Maka itu, tidak mengherankan bila banyak penafsiran tentang air putih, terutama dalam hal khasiatnya tentang kesehatan.

Dari sejumlah besar mitos dan fakta tentang air putih yang selama ini beredar di masyarakat, ada lima hal yang pastinya sering kita dengar. Berikut ini uraiannya:

1. Mitos: Kita harus minum 8 gelas air putih sehari untuk menghindari dehidrasi
Fakta: Ini mungkin merupakan salah satu hal kurang tepat yang paling dipercaya tentang konsumsi air. Tips itu tentunya banyak dilontarkan banyak produsen minuman air kemasan.

Memang benar, tubuh kita memerlukan cukup air setiap hari. Menurut British Dietetic Association, sebagian besar dari kita membutuhkan sekitar enam sampai delapan gelas cairan sehari. ingat cairan bukan air. Cairan juga bisa diperoleh dari makanan yang kita makan. Misalkan saja buah dan sayur yang 80-90 persennya terdiri dari cairan. Belum minuman lain seperti susu, teh, dan kopi.

Terlebih dalam suhu panas yang menyebabkan keringat, kita perlu asupan kita untuk menebus cairan yang keluar. Tubuh kita juga mampu dengan sangat baik mengatur kadar airn. Tubuh akan menyingkirkan kelebihan air melalui keringat dan urine, dan ketika kekurangan, kita pun akan merasa haus.

2. Mitos: Kopi, teh, dan minuman berkafein lainnya menyebabkan dehidrasi

Fakta: Meskipun benar bahwa kafein memiliki efek diuretik atau membuat Anda ingin buang air kecil, efek itu sangat ringan jika dibandingkan dengan jumlah air yang terkandung dalam minuman tersebut. Minuman-minuman itu tetap akan memberikan kontribusi atas kebutuhan tubuh akan air.

3. Mitos: Semakin banyak minum air, semakin sehat
Fakta: Secara umum, air adalah zat nontoksin. Tetapi, jangan pula kita sampai berlebihan minum air. Dalam kasus ekstrem, minum air terlalu banyak dapat menyebabkan ketidakseimbangan elektrolit dalam tubuh yang dikenal sebagai 'keracunan air'.

Atlet olahraga ekstrim seperti pelari maraton sudah familiar dengan kondisi itu. Olahraga memang akan menyebabkan mereka berkeringat sehingga menghilangkan baik air maupun elektrolit, termasuk sodium. Tetapi jika mereka minum banyak air dalam waktu singkat tanpa mengganti elektrolit yang hilang, kadar natrium pada darah dapat berpotensi mengancam nyawa.

4. Mitos: Air botol kemasan lebih aman dan sehat

Fakta: Air keran yang masak sebenarnya sudah sesuai dengan standar kesehatan dan persyaratan keselamatan. Dan, ini pun terus-menerus diuji sehingga dinilai aman untuk diminum. Adapun air minum kemasan sering kali berasal dari sumber yang sama persis seperti air keran.

Banyak air kemasan bahkan memiliki standar keselamatan lebih rendah daripada air keran. Belum lagi hargnya yang lebih mahal karena harus menyertakan sumber daya, pengiriman, dan penjualan. Minum air keran yang masak sebenarnya tak masalah, kok. Karena selain aman, murah, dan didapat dengan cara yang paling ramah lingkungan.

5. Mitos: Air membantu menurunkan berat badan
Fakta: Sebenarnya hal ini ada benarnya. Kembali ke mitos nomor 1, minum air yang bebas kalori dan bebas gula merupakan cara yang lebih baik untuk mendapatkan asupan cairan harian daripada meneguk minuman manis dan tinggi kalori seperti minuman ringan.

Beberapa studi telah menunjukkan bahwa minum setengah liter air sebelum makan dapat membantu kita makan lebih sedikit. Tapi kuncinya di sini adalah, bahwa kita sebenarnya perlu makan dengan porsi lebih sedikit, karena sesungguhnya air itu sendiri tidak mengurangi lemak di dalam tubuh.

Tentunya, tidak berarti minum air putih tidak lagi menjadi penting dan berguna untuk kesehatan. Namun, kita harus menyikapinya dengan seimbang. Bagaimanapun, air putih tentu lebih sehat dibanding minuman lain semacam kopi, teh, atau minuman ringan (soft drink) bila terlalu banyak mengandung gula di dalamnya.
Minuman bersoda, atau minuman manis lainnya menjadi "tidak sehat" bila gula tersebut di dalam tubuh kita pada akhirnya menjadi pemicu diabetes. Oleh sebab itu, minum air mineral (air putih) tetap lebih sehat untuk tubuh.

Sumber: Media Indonesia

Thursday, December 15, 2011

Ciaaann..... Kat Mereka-Mereka Ni!

Yang tua tu nampak macam baya saya tetapi masih dok intai pintu neraka!

Restaurant Batu Di Zanzibar

It takes just one look understand that no pencil nor brush could draw such beauty – only Mother Nature could have reach such heights. Rock Restaurant rises on a rock not so distant from the shore of the beautiful Michanwi Pingwe beach. Eating at Rock Restaurant is something you just can’t miss. It is a place where colours, relish and sensations blend together in a unique magical experience.

Monday, December 12, 2011

Satu Harapan Dan Pandangan Dari Seorang Sahabat

Ini adalah satu pandangan dan harapan saya rasa ikhlas dari seorang sahabat yang menintipkan komen di blog ini di atas tajuk GILA! ISLAM ATAU HANYA ARAB?

Walau pun beliau menyatakan secara terang parti kesayangan saya adalah PAS tetapi hakikatnya saya bukan Ahli PAS. Saya sokong mana-mana saja parti yang saya rasakan lebih baik dari pandangan dan naluri saya. Saya menilai percakapan dan perbuatan.

Kalau berdegar-degar bercakap agama sekali pun, tetapi dari segi perbuatannya bergelumang dengan perkara-perkara yang ditegah Tuhan dan tidak cuba menghapus atau menghalangnya dengan bersungguh-sungguh, maka saya tidak akan ikut dan sokong.

Kita semua tahu bahawa bukan semua orang PAS dan Pemimpin PAS itu baik dan takwa dan tidak semua orang UMNO dan Pemimpin UMNO itu jahat dan mungkar. Kita sama-sama menyembah Allah yang satu dan mengerjakan 5 rukun Islam pada zahirnya. Tetapi hakikatnya Allah yang tahu dan kita manusia menilai dari berbuatan lahiriahnya sahaja.

Bukankah Iman itu terpancar dari percakapan dan diterjemahkan melalui perbuatan serta tingkah lakunya?

Dari segi jasa, tidak siapa pun boleh pertikaikan kedua-dua parti itu walau pun dari sudut yang berbeza.

Terima kasih Puan melayuangkat kerana sudi menitipkan sesuatu yang kita boleh fikir dan renung bersama.

Blogger melayuangkat said...

Salam Saudara Mountdweller,

"SIAPA yang lebih kenal Agama?". Kerana remeh beginilah kita tak bersatu. Masing masing kita seolah2 beradu akan kekuatan "Iman" masing2.

Pada saya UMNO telah banyak berjasa pada Bangsa, Agama dan Negara. Ini tak dapat dipertikaikan tapi tak pula saya pertikaikan Jasa parti kesayangan Saudara. PAS pun tentu telah begitu banyak berjasa terutama pada negeri Kelantan. Kalau tidak mustahil dapat bertahan sebegitu lama memerintah. Tentu terlalu banyak sumbangan PAS yang tidak terbalas oleh rakyat Kelantan sendiri.

Maka sama-samalah kita IKTIRAF perananan kedua-dua UMNO dan PAS daripada kita bertengkar dan berdebat yang tidak berpenghujung yang hanya akan merugikan kita sendiri juga.

Kita sebangsa dan SeAgama, lihatlah kesamaan yang kita ada dari mencari dan lihat perbezaan yang terlalu kecil antara kita.

Saya masih menunggu InsyaAllah jika diizinkan Allah swt SIAPA lah juara orang Melayu Islam sejati yang berjiwa Besar dan bakal menjalinkan jambatan hati hati orang Melayu supaya sama ada mereka dari UMNO atau PAS dapat bersatu demi bangsa dan agama suci kesayangan kita semua. WaAllahuAlam, jika panjang usia dan diizinkah yang Esa..

December 11, 2011 6:40 PM

Sunday, December 11, 2011

Keris Yang Dihunus Menikam Diri?

So where's the damage?
Pentagon admits Iranian TV footage DOES show U.S. stealth drone...
but insists it WASN'T shot down


Mystery surrounds how America's most sophisticated spy plane was captured by Iran after it was paraded on Iranian state television yesterday in near mint condition.


The Islamic Republic claims the lost RQ-170 Sentinel was on a surveillance mission last week when it was detected by Iranians over Kashmar and was downed by their armed forces.


But the drone appears to be in good shape, contradicting Iran's claim it was shot down - and backing up U.S. claims that Tehran did not bring it down through electronic, cyber or any other means.

Drone: Iran claims the RQ-170 Sentinel was on a surveillance mission last week when it was detected by Iranians over Kashmar and downed by their armed forces

Worries: U.S. officials are concerned about the Iranians potentially sharing or selling what they could have recovered of the aircraft to China or Russia

Worries: U.S. officials are concerned about the Iranians potentially sharing or selling what they could have recovered of the aircraft to China or Russia


A senior U.S. official confirmed it was the drone earlier today. 'Yep, that's it - it's intact,' a source told Fox News. 'This is a big prize in terms of technology.'

Meanwhile the official added that President Obama decided not to retrieve or destroy the drone because that could have been seen as an act of war.

    U.S. officials have admitted the drone was lost on a mission last week, but say it was probably because of a malfunction on board.


    They also pointed out it would have probably been badly damaged - and therefore less sensitive - if it had fallen from a height of up to 50,000ft. However the video shows the drone pretty much intact.

    The tour of the drone on Press TV is clearly political maneuvering by Iran as the U.S. tries to find out more about the country's nuclear programme.

    Military officials: These images give more credence to Iran's claims of having the highly-sensitive drone

    Unhappy: Iran claims the drones are a violation of its sovereignty and feel they are an aggressive act against them by the U.S.


    Iran claims the drones are a violation of its sovereignty and feels they are an aggressive act against them, reported Yahoo News.


    But the U.S. said earlier this week the drone was only supposed to fly over Afghanistan looking for insurgents then flew off course.


    U.S. officials are concerned about the Iranians potentially sharing or selling what they could have recovered of the aircraft to China or Russia.


    These fears will be heightened following the broadcast, as it shows the cream-coloured drone seemingly intact despite its crash.


    Press TV also reported that Iran will now ‘carry out reverse engineering’ on the drone, which was manufactured by Lockheed Martin.


    Graphic: The RQ-170 was reportedly used to watch former Al Qaeda leader Osama Bin Laden during the Navy SEAL mission that killed him


    The RQ-170 was used to watch former Al Qaeda leader Osama Bin Laden during the Navy SEAL mission that killed him, reported ABC News.


    Meanwhile a senior U.S. official claimed any capture shines a light on the U.S. spying mission, but will not tell Iran much it did not already know.


    Experts and officials acknowledge that there is no self-destruct mechanism on the Sentinels, which are used both by the military and the CIA.


    This is bound to raise questions about why an aircraft would be developed that stays intact when it crashes and could get into anybody's hands.


    Iranian state radio reported on Wednesday that the country would soon broadcast video footage of the downed drone. It was shown on Thursday.


    Video di sini

    Gila! Islam Atau Hanya Arab?

    Zalim melangkaui Agama
    Selepas berjaya membunuh orang dengan kejam,
    berpeluk-pelukkan gembira
    video

    Saturday, December 10, 2011

    Kesihankanlah Dia!

    Kesian kat budak ni, mengaji setakat darjah berapa entah!

    Perbezaan antara harga dan keupayaan pun tak tahu! Tapi nak komen banyak. Dia yang tak faham bahasa dikatakan orang spin


    "Kita tidak mempertikaikan keupayaan tentera laut tetapi kita mempunyai pandangan yang berbeza dengan kerajaan mengenai kos kapal selam"


    Baca rapunya di sini

    Kehidupan Kembar Siam

    Tak mahu bersyukurkah kita?