Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Tuesday, August 20, 2013

Terharu Dan Menyedihkan: Pengorbanan Seorang Anak Di Negara Yang Kononnya Kaya Raya

Di kala pemimpinnya tidur bertilamkan duit dan minum dari cangkir emas!
Inilah kisahnya yang belaku di sebuah negara Islam yang kaya raya

Tawar jual buah pinggang untuk bantu ibu, adik
Riyadh: Seorang wanita menawar menjual buah pinggangnya untuk membantu ibu dan adiknya yang sakit.
Umm Ahmed berkata, keluarganya mungkin terpaksa keluar dari rumah mereka dan hidup melarat kerana tidak mampu membayar sewa.
Menurutnya, ibunya menjalani pembedahan membuang ketumbuhan di kepala sementara adiknya yang sudah beristeri tidak bekerja akibat menghadapi tekanan mental.
“Ibu, adik saya dan anak-anaknya mungkin terpaksa hidup di tepi jalan selepas tuan rumah mengancam mengusir mereka jika tidak membayar sewa,” kata Umm Ahmed kepada akhbar Al Weam.
“Saya sanggup menjual buah pinggang saya untuk mendapatkan wang bagi membiayai rawatan adik saya dan memastikan ibu saya mempunyai tempat untuk berteduh,” kata wanita itu. - sumber

Laporan akhbar itu bagaimanapun tidak menyebut tempat tinggal Umm Ahmed.

No comments:

Post a Comment

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa