Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Sunday, April 12, 2015

Dah buang tabiat ker mamat ni.......ni mesti akhbar salah lapoorr.....!

'Umat Islam tidak percaya Najib bermakna tidak percaya Allah'?.. Biar betul..
Sunday, April 12, 2015
Samada media cetak dari Sabah ini tersalah lapor atau pemimpin UMNO ini dah terlepas cakap aku pun tak pasti sebab hingga sekarang laporan ini tidak dinafikan lagi oleh pemimpin yang terbabit..

Apa yang dilaporkan oleh sebuah media cetak dari Sabah dengan tajuk 'Umat Islam tidak percaya Najib, tidak percaya Allah' ialah..

Umat Islam yang tidak percaya bahawa Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak tiada kaitan dengan pembunuhan model Mongolia, Altantuya Shaariibu, tidak percaya pada Allah.

"Najib membaca sumpah, Wallahi Wabillahi Wataalahi sebanyak tiga kali termasuk disebuah Masjid, Umat Islam patut percaya pada kenyataannya yang dibuat di bawah sumpah kerana jika tidak, maka itu bermakna kita tidak percaya kepada Allah" kata Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani merangkap Ahli Parlimen Bera Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob.
Baca apa yang tertulis pada keratan akhbar di bawah ni..
Ni versi bahasa Inggeris..
Nak bodek Najib sekalipun berpada-padalah Ismail Sabri..

Jangan mudah membuat kesimpulan orang ramai yang tak percaya kepada sumpah yang Najib dah lakukan itu sama dengan tak percaya kepada Allah..

Fatwa Ulama mana hang pakai tu..?
Sumpah seseorang bergantung kepada taqwanya kepada Allah, jika seseorang itu tiada taqwa (takut) kepada Allah bila-bila sahaja dia boleh melakukan sumpah palsu meskipun menyebut nama Allah di dalam sumpahnya.

Sedangkan nilai taqwa setiap orang hanya Allah yang ‎mengetahuinya. Tambah lagi, Al-Quran sendiri telah menegas serta menggariskan bahawa suka bersumpah merupakan ciri orang munafik.

Mereka itu (orang-orang munafik) menjadikan sumpah sebagai topeng (perisai), lalu mereka menghalangi (manusia) dari jalan Allah. Sesungguhnya amat buruklah apa yang telah mereka kerjakan‎ - Surah Al-Munafiqun ayat 2. 

Aku pinjam ayat dari MiLoSuaM kat atas tu..

2 comments:

  1. Ismail Sabri sudah menongkat langit sehingga lupa Allah , Nabi SAW dan sapa Najib.

    Dujia dunia , makin tua tunggu KIOK makin parah sikap dan pemikiran nya.

    Apa nak jadi si Ismail ini.

    Lupa ke dia , 10-16 tahun seblm jadi Menteri sudah kaya ber gaya ke ????

    Jangan lupa Arwah JJ lagi Kaya Ber Gaya pun dah KIOK.


    Melayu Melayu...

    Mana tak gadai bangsa nak kahwin anak ???

    ReplyDelete
  2. ROCKY THE GREAT BROWN UNUSED DICK SAYS: nak jugak aku tengok sejaoh mana Najib, Jamil Khir Md Noor Deris, Nasha, Assan Ali, Mashitah & para Mufti Gred N54 boley tolong dia ni di akhir nyawa nanti

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa