Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Wednesday, April 15, 2015

Nampaknya kena buka fail lama dululah sebelum percaya.....

Apa khabar kakitangan SPRM yang kena herdik kat Taib Mahmood dulu?

SPRM: Takut apa, Rosmah pun kami siasat
mk - 12:31PM - 15 Apr 2015

Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) menegaskan bahawa mereka bukan harimau tanpa taring untuk menyiasat sesuatu perkara tanpa takut dan pilih kasih.

Bagi membuktikan perkara itu, Ketua Pesuruhjaya SPRM Tan Sri Abu Kassim Mohamed mendedahkan bahawa mereka menyiasat dakwaan pembelian cincin RM24.4 juta oleh isteri perdana menteri Rosmah Mansor.


Abu Kassim (kiri) berkata beliau secara peribadi mengarahkan pegawainya memulakan siasatan sejam selepas laporan dibuat pada SPRM pada 2011.

Dua jam kemudian, ketua SPRM itu menghubungi Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak dan meminta isterinya membawa cincin yang diperkatakan itu.

Pada hari berikutnya, pegawai SPRM menghubungi Jabatan Kastam dan mendapat pengesahan bahawa cincin itu dihantar balik ke New York.

“Ini kali pertama kami dedahkan perkara ini,” katanya.

“Saya hendak beritahu kamu, kami malah siasat isteri perdana menteri, kamu masih rasa apa lagi kami hendak takutkan?” beliau dipetik sebagai berkata oleh Sin Chew Daily.

9 comments:

  1. Pundek lah.keputusan siasatan nanti ialah Pembelian cincin adalah telus.Pundek lah

    ReplyDelete
  2. Pesuruh jaya SPERM ni bikin malu sama rakyat malaysia.cukuplah dgn lawak bodoh.

    Sekarang pergi siasat loket, subang dan tiara yg dipakai oleh ANAKnya masa kawin dulu.
    Kalau cincin yg kecil harganya RM 24 juta,loket itu tentu harganya RATUSAN JUTA.

    Bunga--berapa puluh juta RM ???
    Yg tak perlu siasat SPERM siasat sampai mati.
    Tolong jgn buka mulut,bau busuk satu dunia.

    Saya sarankan tauke SPERM dengan rela hati botakkan kepala, tanggalkan pakaian,lumurkan minyak hitam di seluruh badan, pakai seluar dalam merah menyala.

    Berdiri d depan KLCC minta maaf pada setiap rakyat malaysia hingga akhir hayat

    ReplyDelete
  3. Hasil siasatan kes ditutup bilamana pegawai SPRM menghubungi Jabatan Kastam dan mendapat pengesahan bahawa cincin itu dihantar balik ke New York. Bukankah patutnya cincin itu dirampas bagi membolehkan siasatan?

    ReplyDelete
  4. Siasat je berani bila nak dakwa takut. Buat ape sekadar siasat.

    ReplyDelete
  5. Untuk pengetahuan semua RAKYAT MALAYSIA YG PERMAI ni..negara kita MALAYSIA ni d URUS TADBIR olek SEKAWAN LEMBU & KERBAU yg BODOH, BINGAI n BENGONG...bila kluarkan sesuatu KENYATAAN mesti orang tergelak trguling2...BANGANG PNYA KNYATAAN

    ReplyDelete
  6. Biarla kak Rosie aku pakai cincin diakan istri yg mithali kepada perdana menteri..aku heranla Baku heranla apa-ape kak Rosie pakai semua nampak..sehinggakan seluar dalam yang xxlpun jadi issue..adooai Balak dikelantan diteroka dgn rakus.. Sehinggakan menampakkan kemaluan-kemaluan bila bah besar.. Senyap! Tersangkut pulak dekat jejembat ketapi dkat manik urai?x nampak pun suruhanjaya siasatan diraja?..ni bila kak Rosie pakai cincin ala besar chili padi dah bising satu donya..Porahlaaa

    ReplyDelete
  7. Orang bahalol

    Takut hilang pencen , kerja berani kerana benar dan lurus bendol punye etika sudah tiada

    Ini ber lakon saja

    Tengok muka pun tahu

    ReplyDelete
  8. Perbuatan salah laku sama ada melibatkan penyelewengan atau rasuah, kenapa tiada pendakwaan di mahkamah? Hanya suruh kembalikan shj cincin itu dan tutup buku. Tidak spt Beng Hock yg kena humban dari bangunan korang. Begitu juga dgn kes Sarbini dulu. Mengapa ada double standard dlm tindakan?

    ReplyDelete
  9. Dalam dunia ada 2 jenis manusia iaitu yg pandai dan yang bodoh. Ketua Sprm ni termasuk dlm golongan yang bodoh. Suroh Dewan Bahasa tukar dari bodoh mcm xxxxx ke bodoh mcm ketua Sprm

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa