Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Wednesday, January 28, 2009

Kami Berhak Membunuh

Bertamaddunkah mereka bila seorang Rabbi Yahudi berkata "Kami berhak membunuh walau sejuta rakyat Palestin". Waraskah dia mengeluarkan perkataan itu? Apa akan jadi sekiranya semua Umat Muhammad pula berkata "Kita berhak menghapuskan terus Israel dari muka bumi" sebagaimana kenyataan Kerajaan Iran tidak berapa lama dulu?. Sebenarnya dia yang patut dihapuskan terlebih dahulu. Orang seperti inilah yang menjadi agen membawa huru hara di dunia Arab khasnya dan seluruh dunia amnya.

Di bawah adalah kenyataan Rabbi Yahudi tersebut yang dipetik dari sabahdaily

Rabbi Yahudi: Kami Berhak membunuh walau sejuta rakyat Palestin!
Sebuah laporan yang dikeluarkan oleh Akbar di Saudi, Al-Watan yang disiarkan, Sabtu lepas, seorang Rabbi Yahudi-Zionis telah mengeluarkan kenyataan yang mengizinkan membunuh perempuan dan anak-anak Palestin. Dan, menurut Rabbi itu, setiap orang Yahudi akan membebaskan mereka dari setiap tuduhan atas tindakan yang mengerikan itu bagi mereka yang sudah melakukan kejahatan pembantaian terhadap orang Palestin.

Menurut akhbar Al-Watan, bahawa Rabbi itu menegaskan pandangannya, bahawa pembantaian Israel di Jalur Gaza amat sesuai dengan ajaran agama Yahudi yang menganggap pembantaian seperti itu sebagai: ” Bentuk hukuman kepada musuh”.
Dalam kesempatan itu, pemimpin Rabbi Yahudi menyatakan bahawa tidak akan ada masalah sama sekali dalam hal pembantaian terhadap orang Palestin ,bahkan jika satu juta atau lebih dari mereka terbunuh di tangan pasukan pendudukan Israel, itupun tidak ada masalah, ujar Rabbi itu.

Rabbi, Mordachi Elyaho, yang mengutip ayat dalam Kitab Talmud, yang merupakan pedoman dari agama yang sekarang popular di kalangan Yahudi-Zionist, dan Rabbi Mordachi telah mengirimkan pula surat kepada Perdana Menteri Israel, Ehud Olmert, yang berisi artikel yang memungkinkan orang-orang Yahudi, melaksanakan gagasan besar , tentang hukuman terhadap musuh sesuai dengan etika perang dalam Taurat.

“Pandangan Rabbi Mordachi telah diterapkan terhadap penduduk Gaza, dan orang Palestin yang tinggal di Gaza harus menanggung akibatnya, dan mereka semua harus memikul tanggungjawab, kerana mereka tidak melakukan apa-apa untuk menghentikan serangan roket yang dilakukan Brigade al-Qassam” kata Elyaho, dalam suratnya ke Olmert. Rabbi Yahudi, Mordachi meminta pemerintah Israel, terutama Olmert melanjutkan serangan ganas militer ke Gaza. Ini kerana menurut Mordachi, semua tindakan yang dilakukan oleh pemerintah Perdana Menteri Olmert, yang bertujuan untuk : “Menghancurkan orang-orang Palestin yang sudah bersalah, merupakan tindakan yang sah”. Yesrael Rozin, seorang panganut Talmud yang fanatik, juga mengatakan bahawa hukum Taurat menetapkan pembunuhan laki-laki, anak-anak, perempuan, tua, bayi, dan haiwan [dari musuh], tambahnya adalah wajar.

Mengutip sebahagian dari Kitab Talmud, Rabbi Sholomon Elyaho menyatakan : “Jika kita membunuh 100 orang Palestin, tetapi orang Palestin itu tetap menolak untuk menghentikan serangan roketnya, kita harus membunuh orang Palestin 1000, dan jika kita membunuh orang Palestin 1000, tetapi orang Palestin tidak menghentikan serangan roketnya ke Israel, maka kita harus membunuh 10.000 orang Palestin, dan kami harus terus membunuh orang Palestin, meskipun jumlah orang Palestin yang dibunuh sudah mencapai satu juta, dan waktu harus dihabiskan membunuh orang-orang Palestin “, tegas Rabbi Sholomon.

Dalam Mazmur mengatakan: ” Aku harus terus membunuh musuh dan menangkap mereka, dan aku tidak akan berhenti sampai mereka benar-benar habis “, menurut Talmud. Jadi, orang-orang Zionis-Israel, tidak akan pernah berhenti membunuhi orang-orang Palestin. Mereka akan terus membunuh dan membunuh, sampai orang Palestin habis. Ini sudah menjadi keyakinan mereka.

22 comments:

  1. Uncle....hmm..betul kah itu ajaran taurat atau telah diubahsuai oleh manusia ikut nafsu rabbi tuh? ? ...patutlah Allah turunkan al Quran sebagai ganti ketiga2 kitab besar tersebut. Malah al Quran tetapi digunapakai semasa turunnya jesus kelak....sebab tuh dijamin tiada perubahan hingga akhir zaman.

    ReplyDelete
  2. Assalamualaikum Saudara,

    Memang begitulah si Yahudi. Kalau Rabbi atau 'Ustaz Ustaz/Pak Imam' mereka yang cakap macam tu, kita boleh bayangkan pulang APA yang lain lain boleh cakap.

    Bagaimana pula asykar asykar mereka??

    Sebenarnya mereka memang mengganggap semua bangsa di dunia ini tak ada class melainkan mereka yang dilahirkan Yahudi sahaja. Yahud sahaja. Tahap bangsa lain sama macam binatang pada Yahud.

    Tidak ada seorang boleh masuk kepada Yahud, ia adalah melalui keturuanan sahaja. Sebab itu mereka sombong.

    Masalahnya bukan sangat pada mereka ini tetapi lebih kepada Bangsa Arab dan Umat Islam yang tidak bersatu antara satu dengan lain.

    Di Palestin pun berkumpulan-kumpulan. Tali barut Yahud ramai di kalangan Palestin sendiri, macam macam Saudara, beginilah agaknya selamanya..WaAllahuAlam.

    ReplyDelete
  3. Ya.. dalam kitab mereka juga mengatakan semua darah bangsa selain dari Yahudi adalah halal.
    Itu yang membuatkan mereka besar kepala.

    Selagi semua bangsa arab tidak bersatu dan OIC tidak mengambil tindakan, dan PBB sekadar melepaskan batuk ditangga, selagi itulah Palestin tidak akan aman.

    Israel sombong dan bongkak kerana ada kuasa yang menyokong mereka.

    ReplyDelete
  4. Sebenarnya kita ini 'sudah terang lagi bersuluh'. Saya rasa kita perlukan 'action', bukan lagi 'pembuktian' untuk bertindak. Kata Tun DrM, kalau boleh beliau nak suruh ATM dihantar untuk berperang dengan Yahudi. Semua orang tahu yang Tun cuma melepas geram sahaja, namun tidak mustahil cadangan itu 'dimungkinkan'. Cuma, siapa yang akan memulakannya? Atau, bagaimana?

    ReplyDelete
  5. Anakanda erisya.

    Kitab yang mereka pakai itu betul atau sudah diubahsuia uncle tidak tahu. Cuma yang uncle baca berkenaan Yahudi ini memang sebagaimana Puan melayuangkat nyatakan di atas. Tidak ada bangsa lain semulia mereka. Itu sebabnya mereka kurang hajar dan kebinatangan.

    ReplyDelete
  6. Wa alaikumussalam Puan melayu angkat.

    Itulah malangnya umat arab dan umat Muhammad. sanggup menjadi talibarut musuh Allah semata-mata kerana kesenangan dunia. Di kalangan mereka pula berlaku perpecahan yang amat ketara. Nampaknya perpecahan dan permusuhan zaman jahiliah menular kembali ke zaman IT ini. Perpecahan umat islam berlaku di mana-mana, di negara kita juga tidak ketinggalan. Kesempatan inilah yang diambil oleh musuh Islam.

    Yahudi menganggap diri mereka atas dari segala manusia, jadilah mereka golongan yang cukup syarat jahatnya dari pembohong sehinggalah penyembelih manusia. Itulah sebabnya mereka dikutuk Allah.

    ReplyDelete
  7. Anakanda Isa.

    Itulah hakikat yang terpaksa kita terima dan perlu diperbaiki.

    Kita berpecah, OIC lesu, PBB dungu. Mangsanya hanyalah Umat Islam. Bila sudah hancur barulah PBB berkokok, rupanya hari dah nak siang. Umat Islam sudah bergelempangan. Kita sedar atau tidak sememang manusia dari golongan lain dari Islam memang memusuhi kita. Mereka memang suka tengok orang Islam sengsara, tengok orang Islam diseksa, dirogol, disembelih dan negara Islam hancur.

    Islam tidak akan bangkit selagi kita tidak bersatu dan beriman sepenuhnya selain dari Allah.

    ReplyDelete
  8. salam uncle.. apa agaknya reaksi dunia arab terhadap kenyataan tu yer?? takkan raja abdullah dan presiden iran hanya berpeluk tubuh jer?? apa yahudi tu fikir orang2 islam yang lainnya takkan bertindak balas?? rasanya kalau seluruh umat islam di dunia ni bersatu dan masing2 bunuh seorang jer yahudi, pasti mereka akan pupus sebelum sempat separuh umat islam bertindak..

    ReplyDelete
  9. depa ni kekadang macam orang meroyan pun ada, macam orang yang takut tak tentu hala pun ada.... buang tebiat ler tu. tengoklah, kalau tak mati esok lusa, kalau panjang umur pun meroyan saja :(

    ReplyDelete
  10. a'kum demang.

    Sebenarnya saranan untuk menubuhkan pasukan tentera negara islam itu praktikal sekiranya mendapat sokongan Negara-Negara Islam. Tetapi selagi Negara-Negara Islam mempunyai tuan masing-masing dari kuasa-kuasa besar dan bertelingkah sesama sendiri selagi itulah cadangan itu menjadi angan yang tidak kesampaian dan selagi itulah juga kita ditindas sesuka hati oleh negara musuh islam.

    Kita ada kekuatan tetapi kita tidak ada persefahaman.

    ReplyDelete
  11. W'salam nurdaniella.

    Itulah uncle mulakan n3 ini di atas. Itu pun sekiranya Umat Islam bersatu. Sebanarnya di dalam hal ini hanya negara iran sahaja yang bersungguh dan bersemangat.

    Arab saudi dalam diam memusuhi Iran dan sokong amerika di dalam diam. Ini adalah kerana pengaruh politik dan mazhab. Arab saudi memang nyata hamba Amerika.

    Negara yang betul-betul membela Palestin hanyalah Iran dan Syria sahaja. Yang lain semuanya di dalam poket Amerika.

    ReplyDelete
  12. Begitulah Mak Su orang yang hilang keyakinan. Keyakian kepada Tuhan dan keyakinan kepada diri sendiri. Yang lebihnya terlalu sayang kepada kesenangan dan keselesaan yang mereka dapati di dunia.

    ReplyDelete
  13. Mereka mengganggap diri mereka masyarakat bertamaddun..sebenarnya mereka adalah golongan yg jumud,bangsa yg membuat kerosakan..mereka tiada penempatan asalnya..malahan telah dinyatakan bahawa mereka ini tidak layak mendapat seinci tanah pun utk membina negara kerana kedegilan tuk nenek mereka sehingga cucu cicit sekarang untuk mengakui kebenaran agama Allah, sbb itu mereka irihati dengan bangsa palestin...Kebongkakan bangsa zionis laknat patut dihapuskan dengan semangat jihad umat Islam,

    ReplyDelete
  14. Kekuatan orang Islam bermula dari tempat terdekat dengan DIRI NYA..

    Situlah yang hilang..

    Nak dapat kena gali dan baiki setting biar tepat arah dan gelombang..

    baru dapat tembak dan kena sasaran..

    salam.

    ReplyDelete
  15. Saudara UXOP,

    Selamat bertemu lagi. Nampaknya sudah agak lama saudara menghilang. Betul saudara, manusia bangsa Yahudi ini jangan bangsa lain, Nabi Allah yang sebangsa dan seketurunan dengannya pun dibunuh. Bangsa yang bangsatkan tanah dan bangsa yang dilaknat Allah.

    Tentang JIHAD, Orang-orang Islam tidak akan sanggup berjihad selagi mereka takutkan hantu melebihi takutkan Allah dan sayangkan harta/dunia melebihi sayangkan Allah dan agama.

    ReplyDelete
  16. Panglima Perang Cyber

    Selamat datang dan banyak-banyak terima kasih di atas ziarah saudara ke blog ini. Saya juga ada kekadang ke blog sdr. tetapi tidak meninggalkan komen.

    Betul kata saudara, kira orang-orang Islam sudah hilang jatidiri dan kesusutan Iman di hatinya. Kita perlu bina kekuatan batiniah dahulu dan seterusnya lahiriah. Ini termasuklah orang-orang Melayu Islam.

    ReplyDelete
  17. salam Tuan:

    Dalam sejarah, Nabi dan para sahabat memerangi orang2 munafik dengan kekerasan juga. Maksudnya jika tiada jalan penyelesaian, peperangan adalah jalan tewrakhir dan sudah tentu akan berlaku berbunuh-bunuhan. Jadi jalan yg dibenarkan itu sebenarnya dibenarkan dalam Islam untuk kita juga membunuh mereka bangsa lahanatullah itu. Wallahualam

    ReplyDelete
  18. W'salam saudara Kulat.

    Benar saudara, Agama Islam membenarkan membunuh di dalam perang atau situasi tertentu. Dibenarkan berperang kerana Jihad atau mempertahankan Negara atau diri. Kita dibenarkan berperang dan membunuh tetapi ada etikanya supaya kita tidak menzalimi.

    ReplyDelete
  19. salam Pakcik Din,
    Bukan mghilangkan diri Pakcik, tp masalah line broadband wireless kt jeniang,kedah ni yg menyebabkn hilang mood nk berblog..sy dpt tinggalkn komen ni pun ms di kampung (kelate,peng.chepa)..

    ReplyDelete
  20. w'salam UXOP.

    Rupanya itu masalahnya. Jeniang memanglah agak pendalaman. Apa nak buat kan?

    Orang pengkalan chepa, kat mana tu?

    ReplyDelete
  21. kena banyak bersabar bia nk duduk kt sana Pakcik Din..macam nak gi mendaki jugaklah kiranya..hehe..saya dok kt kg pulau panjang,dekat airport & kem askar..

    ReplyDelete
  22. UXOP.

    Kat mana pun kena sabar. Kota dengan kerenah kotanya. Kampung dengan masalah kampung.

    Kita cari rezeki, di mana yang ditentukan, di situlah tempat kita. Allah dan RasulNya tetap bersama kita.

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa