Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Sunday, January 29, 2012

Heran Sungguh. Lagi Dekat PRU, Lagilah Tunjuk Bangangnya!

Kalau Pakatan Rakyat nak pecat pecatlah ingat mudah..

………………………………..

Semakin hari semakin bodoh nampaknya MB Azizan ni.bertambah merapu bertambah bengong dibuatnya…Mentaliti Ulama la tu. Orang lain tak boleh masuk campur. Ini Democracy lah Azizan oi.!!! Rakyat yang tentukan boleh masuk campur atau tidak. Apa daa “pimpinan Ulamak”.??? Democracy pun tak paham ke.??? nampak sangat hang ni mempertahankan undang2 yg direka oleh UMNO untuk mempertahankan kuasa UMNO..Hang ni Umno Ke PAS..Cakap sebiji macam hassang ali sebelum ditendang keluar dari PAS..tak nak berubah2 lagi perangai bengong dan ego hang tu..Kita dah semakin tua,buatlah cara orang cerdik sikit berfikir dan bertindak…

Hang ni bukan setakat merosakkan nama dan maruah hang sendiri,tapi merosakkan nama baik PAS dan menjejaskan perpaduan dalam pakatan rakyat kalau hang dok amal perangai gila hang tu..

…………………………….

Dia ingat dia pandai sangat. Dia kata: “Buku Jingga bukan al-Quran”. Hello Ustaz, Akta Universiti dan Kolej Universiti (AUKU) tu pun bukan al-Quran jugak.
Walaupun orang yang waras dan berakal tak percaya sikit habuk pun, kurang-kurang pun Dr Hasan mendakwa dia rela dipecat (lepas kena pecat dia menggelejat) kononnya demi kepentingan ‘aqidah ummah. Kononnya kalau dia tak berjuang, habis melingkuplah ‘aqidah semua orang di Selangor dan di Malaysia. Macamlah kita tak tahu kelaku ahli politik oportunis yang pandai eksploitasikan sentimen orang ramai dengan battle cry yang menunjuk-nunjuk konon-konon dia macam bagus sangat..Pak bakaq

……………………………….

Nada sama je macam Si Hassan Ali…macam bagus sangat…Kedah tu bukan kau punya lah…itu Jemaah punya…. Ikut lah cakap … Jangan jadi kepala batu , berlagak macam Hassan tu…Jangan riak dan ada nadah macam Hassan… Awat hang rasa bagus sangat ke? Nak join Umno ke? silakan ….PR kena bersikan cepat cepat orang yang berfikiran umno ni…

……………………………….

AUKU tu Quran ke nak pertahan sampai mati?Bahaloh punya MB….

…………………………………..

Isunya bukan bidang kuasa,tapi kezaliman AUKU. AUKU itu undang2 jenis “anti democracy” macam ISA/OSA,sedition, pelesenan media dan lain2 dan tidak sepatutnya di gunakan.Boleh guna undang2 lain seperti undang Quran2:252….La ikra fi deen. La ikra fi deen(tiada paksaan dalam agama) ni ramai Ulamak tak faham.Depa asek nak paksa aje.Tak dapat guna Quran depa guna hadis Bukahri Muslim. Tapi yang ini (AUKU), Azizan guna hadis UMNO….

Petik dari sini

5 comments:

  1. Azizan..ni ingat ni poltik zaman 60 an kut..rakyat akan duk buta..telingga hati dan mata dan duk diam tak wat apa2 kalu pemimpin zalim kat orang lain!! kalu x tahan poltik demokrasi baru...dimana rakyat ada hak mutlak untuk campurtangan baik keluar dari poltik..kalu tak pun masuk UMNO..senang..xde sapa pun peduli kalu perangai ko zalim ke bengis ke apeke..sifat tu memang sifat azali UMNO..tapi klau PAS..aku hentak dahi la..bleh ada jugak pemimpin macam ni..macamana nak ikut parti Ikhwanul Muslim macam Mesir..kalu kat Mesir lah ada pemimpin macam ni..dah lama dah student pi serbu Pejabat MB tu!!

    ReplyDelete
  2. -cuba selidik betul-betul isu ni jangan dok kata mb saja yang salah..mula-mula dulu dia dah bagi kenyataan yang cukup baik..tak perlu guna isu ni untuk hentam mb hingga tenggelamkan sumbangan baik beliau..

    ReplyDelete
  3. Siapa yang kritik MB kedah sangat-sangat ni? Ahli pas? PKR? DAP? atau BN? Tak kiralah siapa, yang pastinya mereka ni nak pecah belahkan Pas dan PR . Musuh dalam selimut perlu di jaga juga......mana tau.

    penyokong pr

    ReplyDelete
  4. Cakap budak budak!!!!

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa