Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Friday, April 24, 2015

Mamat ni mamai ker apa?

Patut laa dia tidak senang duduk di kalangan cerdik dalam DAP
Antara menyiasat dan menghukum pun tak faham.........
Kalau dah tertayang di depan mata......syak wasangka apa ker namanya?

'Tak boleh siasat kekayaan PM hanya kerana syak'
mk - 3:11PM - 23 Apr 2015

Syak wasangka sahaja tidak cukup untuk membolehkan pihak berkuasa menyiasat dakwaan salah laku sekitar kekayaan keluarga Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak, kata panel penasihat Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM).

“SPRM akan siasat jika ada kes untuk siasatan. Dengan kata lain, kamu tidak hanya siasat sesuatu yang tidak tahu pokok pangkalnya.

“Jika bimbang, saya bimbang ia tak akan sampai ke mana-mana.

Jika saya buat dakwaan, saya pergi ke SPRM dan kata demikian demikian […] tetapi hanya beritahu mereka syak wasangka saya.

“Kamu tidak bunuh seekor kucing hanya kerana sangka ia makan ikan kamu,” kata anggota Lembaga Penasihat Pencegahan Rasuah (LPPR) Tunku Abdul Aziz Tunku Ibrahim kepada pemberita di Putrajaya.

7 comments:

  1. Dia ni bukannya mamai, tapi sama ada dia bengong tegar atau tidak ada prinsip ataupun kedua-duanya sekali! Jika sesuatu perkara mendatangkan syak, maka perlulah disiasat terlebih dahulu untuk kepastian sama ada apa yg disyak itu betul atau tidak.

    ReplyDelete
  2. INI SAMDOL KELABU ASAP DAA ! ABU !

    ReplyDelete
  3. Ini mamat Bahalol ada lagi ke ???,

    Dah campor orang orang Bahalol , air muka pon dah macam dalam UMNO PAS

    Bodoh lah

    Kredibility standard Ketam mana ada nilai


    Bodoh lah

    ReplyDelete
  4. Padan la pun dia maki bekoyan pada DAP sebab dia dapat baguih punya habuan dari kerajaan Najib setelah dipecat oleh DAP,maka terpaksalah jilat Najib ,ni lah dikatakan che Det(Mahadey) yang duduk kelilin Najib tu semuanya kaki nak habuan bila dah dapat apa yang dihajat maka tak jalan lain melainkan apa yang Najib buat belaka walau pun Najib terejun longkang mereka tetap kata Najib hanya jatuh sebab penin saja itulah jenis maknusia bengong nie.

    ReplyDelete
  5. Jangan kutuk Tunku Abdul Aziz ini kerana ianya adalah idola Aspan Alias (sama-sama mengharapkan naik mudah dalam DAP). Bangsa Cina adalah bangsa yang realiti dan mereka cuka yang bijak dan cerdik pandai sebagai pemimpin dan tidak suka pembodek dan berperangai munafik untuk menjadi pemimpin dari kalangan mereka (bukan semua). Tetapi kalau ada para pemimpin yang menyusahkan dan menzalimi rakyat tetapi masih disokong oleh manusia munafik seperti Tunku Aziz ini maka lebih baik haiwan seperti ini tidak wujud di kalangan tamadun manusia yang beradab.

    ReplyDelete
  6. Nk tanya. Tungku ini original ke fraud celop. Haha. Mcm KuNan. Nonjol diri pastu tengok habuan lebih tinggi. Panel penasihat Sprm brpa gaji? Baik lantik gua. Lu masih tak tau beza antara siasat dgn hukum. Ada belajar law ke? Elok lu pi tanya che det now. Haha

    ReplyDelete
  7. Dah bagus duduk dalam DAP, dapat menyumbang idea idea bernas untuk membangun dan majukan negara dan membasmi rasuah,ponggong gatal pulak bila nelihat "gambar agong" diseberang sana. Akhirnya apa yang nak jadi telah terjadi.

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa