Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Tuesday, September 8, 2009

Streamyx Juga Puasa

Assalamu alaikum wbt. semua teman-teman cyber.

Tiga hari terpaksa paku n3 terakhir di sini kerana masalah streamyx. Dua kali panggil ke pusat khidmat di KL dan hari ini baru ok.

Saya mohon maaf kepada semua. Selamat berpuasa!

20 comments:

  1. Ya ke? Patutlah 'lama' tak update..

    Hehehe, takpe Pakdin. Yang penting blog sentiasa ada entry baru..

    Saya suka baca. Terutama pengalaman pelik-pelik Pakdin tu. Bukan semua orang nak kongsikan... Tu yang spesel tu..

    ReplyDelete
  2. bubur lambuk dia nampak besh la!

    ReplyDelete
  3. sabar je le... he he...
    Saya dapat bayangkan seorang blogger tanpa 'line internet'. Bini hilang kat pasaraya pun tak risau sangat berbanding 'kehilangan internet'

    ReplyDelete
  4. saje nak uji kesabaran pakdin tu.. hehe

    ReplyDelete
  5. Sdr. Barahim.

    Terima kasih. Terpaksa sabor jerlah..

    ReplyDelete
  6. Hanis buat uncle meleleh air liur!

    ReplyDelete
  7. Sdr. Demang

    Semua tak kena dibuatnya. Gelisah dan bila ada masa lapang dah tak tahu nak buat apa.

    Masa berpuasa sebelah petang akan menjadi lama.

    Hilang bini, dia tahu cari jalan pulang. Hilang internet kita bengang!

    ReplyDelete
  8. aku

    Rupanya ujian ada di mana-mana bukan saja di Bazar Ramadhan!

    ReplyDelete
  9. kalau mcm tu, lepak-lepak dulu lah :)

    ReplyDelete
  10. Salam uncle,

    ha..ha..ha.., pengalaman tanpa imternet, macam kucing hilang anak jadinya...

    Selamat berbuka...

    ReplyDelete
  11. alhamdulillah masalah dah selesai ya

    ReplyDelete
  12. Mak Su

    Alhamdulillah, hari ini dah ok.

    ReplyDelete
  13. W'salam anakanda Isa.

    Rupa rasanya seperti kehilangan sesuatu dan menjemukan.

    Terima kasih Isa.

    ReplyDelete
  14. a kl citizen

    Nampaknya alhamdulillah puan. Hari ini bolehlah merayap ke blog kawan-kawan.

    Sebenarnya bukan apa, rasa terlepas dan gelap dari berita semasa.

    ReplyDelete
  15. streamyx slow giler sgt ker... cube reset kemudian buat setting semula... menggunakan username dan password sendiri.

    sebelum nak reset tu pastikan username dan password tu betul la. kalau salah mmg sampai sudah tak dapat. browser juga main peranan utk memaksimakan kelajuan.
    temp fail, cookies, recent fail dan sebagainya tu buang kasi bersih...

    ReplyDelete
  16. muraisenja

    Saya sudah buat semuanya. setting pun sudah. Begitu juga mengikut arahan help center. Tapi masih lagi mabuk. Sekali connected sekejap lagi disconnected. Mungkin kerana cuaca atau beban talian kot?

    Saya masih tunggu technician betulkan di hub tm. di luar sana. Itu mengikut kata help centerlah. Saya pun tidaklah arif sangat. Tahu sedikit sebanyak pun dari buku dan cuba sendiri.

    Apa pun terima kasih banyak di atas info.

    ReplyDelete
  17. salam uncle
    adoii pengalaman yang sama pernah saya lalui. Tak ber online sehari rasanya semacam je. hehe.

    ReplyDelete
  18. ooo dia disconnect yer.... saya pernah mengalami masalah ni.... sampai 3 hari tak dapat internet... masalahnye samalah problem pada hub dia. yg tu tak boleh nak buat apa lah. kena tunggu technician tm lah repair... bukan lama pun repair kejap jer... tak sampai 10 minit... tapi nak menunggu dia nak start buat tu sampai 3 hari.... tupun hari2 say telefon tm...rujuk no report tm...gesa dia suruh dia buat cepat sikit ... sampai tahap maki2 carut2 kt dlm tepon tu.... masuk hari ke 3 saya call lagi tapi kali ni saya call setiap 1 jam sekali... dan akhirnya dia pun kata akan hantar technician hari tu juga.

    ReplyDelete
  19. salam pak din,
    stremyx kekadang dia buat hal penin juga...broadband dh jd beruk band...agaknya inilah penyakit yg tak da penawar "ketagih internet"...

    ReplyDelete
  20. W'salam anak muallaf

    Sebenarnya pada mula-mula perkhidmatan Streanyx ni memang memeningkan. Lama kelamaan sudah agak improved cuma bila musim cuti, line agak sesak dan selalu terputus.

    Pak Din pun sudah agak lama tidak ada gangguan. Tapi bila kena kali ini agak serius sikit. Walau apa pun sudah nampak semakin ok.

    Anak Pak Din ada pakai Beruk band tu. Memang ada kalanya jadi "beruk gila"

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa