Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Sunday, October 24, 2010

Awe, Mu Ni Kuat Sungguh Bermimpi

Tak taulah nak komen apa. Dibandingnya pula kita dengan negara maju!

"Perlu diingatkan, di negara-negara maju, tidak ada orang pun yang mempersoalkan projek-projek besar. Bangunan pencakar langit bukan satu atau dua, bahkan semuanya adalah bangunan-bangunan tinggi.



Minggu lalu, ketika membentangkan Bajet 2010, Perdana menteri dan Menteri Kewangan Datuk Seri Najib Razak mengumumkan pembinaan projek bangunan 100 tingkat yang bakal menjadi bangunan tertinggi di Malaysia dan antara yang tertinggi di dunia.

Petikan dari mk. Baca sepenuhnya di sini

2 comments:

  1. Kalau syarikat swasta buat bangunan tinggi mana pun kita rakyat tak kisah. Sebab pembinaan tak pakai seduit pun duit kerajaan atau duit rakyat. Ni kita tau PNB tu GLC & tentunya kita 'concern' kesan/risiko kalau 'pelaburan' untuk membina bangunan pakai duit yg sgt banyak. Selalunya pun bajet aje, contoh 1 billion, tup tup depa boleh pusing cakap kos dah naik la, etc, jadi 3 billion pulak.

    Buat apa pun berpada pada la. Pemimpin negara utamakan rakyat yang miskin dulu. Yang kaya boleh cari jalan dia sendiri. Tak payah nak tolong sangat. Pemimpin PNB pun kenalah utamakan staff dia dulu & social work dia kepada warga sekeliling dia dulu baru memandai nak buat monumen yang tak tentu lagi bawak untung kpd PNB.

    ReplyDelete
  2. Hanz

    Betul. Kalau pihak swasta yang buat lantaklah. Ini GLC yang juga sebahagian dari dana kerajaan.

    Tapi tahap keutamaan terhadap staff PNB uncle tak tahu.

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa