Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Sunday, October 24, 2010

Kira Malaysia Tak Malulah!

Ketua-ketua Tentera Laut Diraja Britain malu besar tetapi adakah Menteri dan Ketua-ketua Tentera Laut Diraja Malaysia tidak ada perasaan malu?

Atau sememangnya mereka tidak ada perasaan malu langsung walau pun kepada diri sendiri?

Malu kapal selam nuklear tersadai


LONDON - Ketua-ketua Tentera Laut Diraja Britain malu besar selepas sebuah kapal selam nuklear yang didakwa mampu mengelak daripada dikesan radar musuh akhirnya menjadi bahan jenaka orang ramai setelah ia terdampar di perairan Scotland, lapor sebuah akhbar semalam.

Kapal selam HMS Astute berharga £1.2 bilion (RM5.8 bilion) turut dilengkapi sistem navigasi berkomputer tercanggih.

Namun, nasib tidak menyebelahi kapten kapal selam itu selepas kipasnya tersekat dalam lumpur ketika memasuki sebuah teluk yang cetek di Kepulauan Skype kelmarin.

Orang ramai yang berada di lokasi tersebut tersengih melihat beberapa pegawai dan kru kapal selam tersebut keluar sementara menunggu air pasang bagi membolehkan HMS Astute ditunda.

"Walaupun tiada kebocoran nuklear berlaku, kapten kapal selam itu atau anak-anak buahnya boleh didakwa di mahkamah tentera kerana kecuaian," kata satu sumber selepas HMS Astute ditunda pada petang kelmarin.

Kapal selam sepanjang hampir 100 meter itu dapat menghasilkan air minuman dan udara daripada air laut sekali gus mampu menyelam mengelilingi dunia tanpa timbul ke permukaan.

HMS Astute membawa torpedo berat Spearfish 38 dan peluru berpandu Tomahawk Serangan Darat yang boleh mengenai sasaran di Afrika Utara dari Britain. - Agensi

No comments:

Post a Comment

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa