Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Sunday, July 31, 2011

Kalau Di sini Penjara Sungai Buluhlah Kot?

Pemimpin dan manusia yang kononnya merasakan dirinya berkuasa harus ingat. Kuasa Allah mengatasi segala mengikut kehendakNya. Seandainya rakyat diberikan kuasa maka inilah jadinya. Kuasa dan kezaliman manusia ada hadnya. Kekuasaan Nabi Sulaiman lagikan ada hadnya, inikan pula Firaun!

Dan adakah kita adakah sehampir dengan mereka? Jauh beb... Jadi janganlah kita melampaui batas melayan rakyat sendiri dengan kuasa sementara yang diberikan ini.

Jadikanlah segala peristiwa yang berlaku kepada orang lain sebagai iktibar dan keinsafan.

Di bawah ini cerita dari Mesir di mana Presidennya yang dikatakan berkuasa dan bersandar pula kepada kuasa 'Kafir Besar' rebah dek 'Kuasa Rakyat'. Inilah juga yang berlaku beberapa dekat dulu kepada Shah Iran yang mati di dalam buangan di negara orang.


Mohammad Manei, wakil Menteri Kehakiman Mesir menyatakan, pengadilan Mubarak akan digelar di kota Kairo, bukan di Sharm el-Sheikh. Sementara itu, Munir Fakhri, Menteri Pariwisata Mesir menandaskan, sejak lama kami meminta proses pengadilan Mubarak tidak digelar di Sharm el-Sheikh sehingga tidak berdampak negatif bagi wisatawan regional.

Selain Mubarak, kedua anaknya Alaa dan Gamal, pengusaha buron Hussein Salim, mantan Meteri Dalam Negeri, Habib El-Adli serta enam wakilnya juga bakal diseret ke meja hijau setelah bertahun-tahun bekerjasama dengan Amerika Serikat dan Rezim Zionis Israel. El-Adli saat menjabat kerap memasukkan pejuang serta anggota Ikhwanul Muslimin ke sel penjara, kini giliran dia yang akan mencicipi sel tersebut.

Baca selanjutnya di Blog Kerajaan Rakyat

No comments:

Post a Comment

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa