Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Tuesday, July 21, 2015

Menteri pun bawa berita palsu ke?

Rahman Dahlan wajar minta maaf

 | July 21, 2015
Rafizi Ramli mendakwa Abdul Rahman Dahlan menyebarkan berita palsu tanpa menyiasat kesahihannya.
rafizi-rahman
PETALING JAYA: Pengarah Strategik Komunikasi Barisan Nasional (BN), Datuk Abdul Rahman Dahlan wajar memohon maaf kepada rakyat Malaysia kerana membawa berita palsu untuk mengelirukan rakyat mengenai skandal 1MDB.
Naib Presiden PKR, Rafizi Ramli berkata, Menteri Perumahan dan Kerajaan Tempatan itu wajar meminta maaf memandangkan beliau tidak menyemak kesahihan maklumat terlebih dahulu.
Abdul Rahman sebelum ini telah membuat pendedahan mengenai suatu klip video pengakuan bekas Editor Sarawak Report, Lester Melanyi mengenai pemalsuan dokumen berhubung 1MDB yang bersekongkol dengan parti pembangkang untuk menjatuhkan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak.
Dalam pendedahan itu, Lester Melanyi mendedahkan kewujudan seorang jurugrafik pakar yang membuat dokumen palsu.
Rafizi berkata, kenyataan Lester Melanyi itu rekaan semata-mata dan ia telah memberi tamparan hebat kepada Abdul Rahman.
Katanya, The Malaymail Online telah mendedahkan bahawa orang yang didakwa pakar grafik itu (James Steward) merupakan seorang pengurus rangkaian keretapi di United Kingdom yang tidak ada kena mengena dengan Malaysia.
“Perkara ini disahkan oleh wakil majikan beliau sendiri seperti dilaporkan oleh The Malaymail Online,” katanya.
Sehubungan itu, katanya, pengakuan yang dibuat oleh Lester Melanyi adalah palsu dan bermotif keuntungan kepada dirinya setelah dia sendiri mengaku menerima wang untuk menghasilkan video tersebut.
Ahli Parlimen Pandan itu berkata, Polis Diraja Malaysia (PDRM) dan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) wajar menyiasat Lester Melanyi untuk mengetahui siapa dalang di belakangnya yang membayar dia untuk menyebarkan tuduhan palsu.
“Ini kerana tuduhan-tuduhan itu mengganggu siasatan skandal 1MDB yang sedang berjalan sekarang,” katanya dalam kenyataan media.

No comments:

Post a Comment

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa