Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Tuesday, July 28, 2015

PC Geng Ustaz: Dah dibaliknya kot pulak weh!

kenyataan media 27 Julai 2015

PERTAHAN NAJIB, UMNO HANCUR: PANDANGAN PRESIDEN PAS TEPAT

Geng Ustaz terkejut mendengar rombakan kabinet terbaru yang berlaku, di mana ia kelihatan untuk memperkukuhkan kedudukan politik Najib Razak setelah mulai hilang sokongan daripada kabinet sendiri.

Ternyata Umno kini tidak dapat bertahan lagi, dan terpaksa menghadapi kehancuran terutama apabila Muhyidin Yasin dijangka membuat gerakan bersama Dr Mahathir untuk menjatuhkan Najib. GU tidak menolak kemungkinan gerakan 'reformasi' yang pernah dibuat oleh Tengku Razaliegh pada 1988 dan Anwar Ibrahim pada 1998 akan berulang. Muhyidin mungkin boleh membentuk GHB versi Umno selepas ini.

Ternyata kesan buruk yg dialami oleh Umno ini adalah akibat tindakan Pas mempertahankan supaya Najib terus menjadi PM, ketika sebahagian pemimpin PR mendesak Najib digantikan oleh Muhyidin. Pandangan Presiden Pas yg ditentang oleh golongan GHB ternyata lebih tepat dalam mempercepatkan keruntuhan Umno.

GU menjangkakan politik Melayu akan berubah dgn petkembangan ini. Orang2 melayu yang kecewa dengan umno sekarang akan beralih kepada Pas setelah Dap tidak lagi menjadi sekutunya. Sebelum ini, orang Melayu bimbang peranan Dap dalam meruntuhkan pengaruh politik Melayu.

Serpihan Umno jika diwujudkan oleh Muhyidin sudah pasti akan memilih Pas sebagai regunya untul memperkukuhkan politil Melayu Islam dan menghadapi Umno dan PR 2.0 yg diketuai Dap nanti.

Dalam keadaan politik seperti ini, Pas dilihat paling berpotensi dalam menggambil alih kepemimpinsn negara dan mengukuhkan kedudukan politik Melayu Islam. GU mengucapkan tahniah di atas kebijaksaan strategi politik Presiden Pas.

Norazli Musa
Presiden Geng Ustaz

29 comments:

  1. ni geng palo otok sumbat ni
    kecek srupo ore bengong
    penjilat hadi awe semuo lagu ni...

    ReplyDelete
  2. Geng Ustaz masuk angin keluar asap....................

    AP geng ustaz masuk parlimen buat apa, gentel telur?

    ReplyDelete
  3. Kelakor...
    Semua org tahu kalau Najib kekal... umno makin parah.
    Sokongan untuk najib bermakna sokong orang yg buat kejahatan.
    Maknanya sokong perkara maksiat dan kuffur untuk mencapai kemenangan yang diredhai Allah.
    Aku x nampak tang mana redha Allah tu
    Lebih baik desak najib aka pelaku kejahatan berundur drpd menyatakan sokongan dan berkompromi dgn kejahatan.

    2. Kalau umno serpih pon... mungkin x hidup lbh drpd 2 tahun mcm tuang presiden cakap... serpihan la katakan.
    Lagipun pilihan kerjasama lebih memihak PKR, GHB dan DAP yang lebih terbuka dan multi nasional berbanding puak2 jumud PAS yang lebih siku dan lutut.
    kelakor la puak2 n

    ReplyDelete
  4. Kelakor...
    Semua org tahu kalau Najib kekal... umno makin parah.
    Sokongan untuk najib bermakna sokong orang yg buat kejahatan.
    Maknanya sokong perkara maksiat dan kuffur untuk mencapai kemenangan yang diredhai Allah.
    Aku x nampak tang mana redha Allah tu
    Lebih baik desak najib aka pelaku kejahatan berundur drpd menyatakan sokongan dan berkompromi dgn kejahatan.

    2. Kalau umno serpih pon... mungkin x hidup lbh drpd 2 tahun mcm tuang presiden cakap... serpihan la katakan.
    Lagipun pilihan kerjasama lebih memihak PKR, GHB dan DAP yang lebih terbuka dan multi nasional berbanding puak2 jumud PAS yang lebih siku dan lutut.
    kelakor la puak2 n

    ReplyDelete
    Replies
    1. Agak2 Najib xfikir ke apa yg Presideng cakap? Kalau presideng nampak setakat tu je, Najib pikir lebih dalam dari apa tuang presideng kerana ygakan pikul adalah batang tengkoknya

      Delete
  5. Kalau komen sy masuk lebih drpd 1, kesilapan tu... abaikan aje... tqvm

    ReplyDelete
  6. Nak tegelak aku, mual mual perut dgn norazli musa ni.......dia ngaji pondok mana ah? Ka dok memondok je?

    ReplyDelete
  7. Kah kah kah ..cakap macam orang mabuk todi...daripada mengaku Presiden ulamak tersasar sudah tersalah "betting on the wrong horse" pecacai janggut panjang pengangkat najis ini boleh pula pusing cakap kononnya tindakan tuang Presideng adalah tepat. Selagi ada kaki pengampu tahap pengangkat najis seperti ini di dalam PAS hancur masa depoan parti itu woit!!!!

    ReplyDelete
  8. bukan orang mana jadi menteri baru sistem ok
    yang penting orang yang berani pertahankan sistem mesti bersih dan cepat bertindak tanpa takut pada sang penguasa
    salah tetap salah
    tpm kena pecat biasa bila pulak pm nak kena

    ReplyDelete
  9. sedap jugok dnga geng ustaz ni merapu sambe kekah jjeput deghie..hihihihi

    ReplyDelete
  10. Betapa bahalolnya Geng ustaz ni,..........org nak najib disiasat berkaitan penyelewengan,.......bahlol, yg nko cakap pasal muhyidin dan geng nak masuk Paih ape cite? Muhyidin dan geng ameno tak sebahalol arun ding la bro!

    ReplyDelete
  11. Betapa bahalolnya Geng ustaz ni,..........org nak najib disiasat berkaitan penyelewengan,.......bahlol, yg nko cakap pasal muhyidin dan geng nak masuk Paih ape cite? Muhyidin dan geng ameno tak sebahalol arun ding la bro!

    ReplyDelete
  12. Wah pandangan gu ini akan memanaskan telinga geng harapan baru.mesti bertenang semoga geng umno baru geng pas baru pkr masih bleh duduk berbincang bersama demi negara.kearah msia baru yg bersih dr sebarang anasir jahat yg akan meruntuhkan negara

    ReplyDelete
  13. Strategi pundek.....ajak undi x percaya mesti x ndak

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cubo ajak dulu jgn asyik nak sanko buruk sj.bkn semua pas tu hj hadi bkn semua hj hadi tu pas.

      Delete
  14. Senak bila PAS panda bercakap pasal melayu Islam
    .
    He3

    ReplyDelete
  15. Huh? Apa yang mamat ni dok merapu? Sokongan Tuang presideng kepada Najib akan menyebabkan orang2 melayu yang kecewa kepada UMNO beralih kepada PAS? Ini kenyataan orang hilang akal atau kenyataan orang2 yang cuba nak "spin" hakikat bahawa Tuang presideng dan Tuan Murshidul Am PAS telah melakukan "Fail" yang amat besar iaitu menyokong seorang pemimpin UMNO yang korup dan yang sudah kehilangan sokongan samada dari ahli UMNO mahupun rakyat jelata?

    Sekarang bila sudah ternyata bahawa Najib adalah pemimpin yang tidak tahu malu dan juga sebagai Perdana Menteri yang paling tak guna, Mat walak ni nak cuba menyelamatkan air muka Tuang Presideng dan Murshidul am dengan membelit mengatakan sokongan Tuang Presideng dan Murshidul Am adalah strategi politik. Untuk pengetahuan mat walak ni, politik is a game of perception and by giving support to najib, Tuang Presideng dan Murshidul Am telah memberikan gambaran kepada rakyat bahawa mereka menyokong seseorang yang korup lagi tidak berguna. Ditambah pula kenyataan Tuang presideng bahawa tuduhan keatas Najib memerlukan 2 atau lebih saksi....gila apa tu?

    Lets cut to the chase....walaupun apa yang kamu cuba "spinkan" wahai mamat walak Norazli, pengaamatan rakyat adalah jelas bahawa pimpinan atas PAS adalah mesra dan rakan karib Najib dan amat jelas kepada rakyat bahawa Pimpinan atasan Pas dan PAS sudah tidak boleh dipercayai untuk berjuang bagi pihak rakyat. Jadi lupakan ajelah cerita dongeng dan 'wishful thinking" kamu bahawa tindakan dungu Tuang presideng dan murshidul am kamu menyokong Najib dapat dipusing dan diolah sebagai strategi politik yang super wonderful!

    Insaflah dan sedarlah bahawa kami rakyat tahu bahawa kamu dan geng2 kamu tidak memiliki kepintaran serta keupayaan politik untuk mencipta strategi yang begitu terkehadapan. Kami rakyat nampak bahawa gaya dan bakat politik kamu hanyalah berkisar pada manipulasi penggunaan hadis2 dan nas2 alquran disesuaikan untuk kepentingan kamu serta merekacipta cerita2 buruk untuk dilemparkan pada lawan kamu. Untuk merancang dan melaksanakan taktik dan strategi poltik yang melangkaui masa dan tempat selain dari kawasan rumah kamu, berlaku jujurlah! Kamu dan pimpinan atas PAS yang baru sikit pun takde keupayaan tu. kalau kamu ada bakat tu dah tentu kerja2 bodoh mengusulkan putus hubungan dengan DAP tak akan dibuat dan yang lebih penting, kebodohan meluluskan sesuatu usul tanpa fikir panjang dan tanpa bahas tidak akan dibuat.

    Memang jelas bahawa tindakan Tuang Presideng dan murshidul am menyokong Najib dilakukan tanpa berfikir apatah lagi behaskan dan diambil perkiraan daripada AJK Pas pusat. Dan sekarang cuba menutup aib bintang pujaan kamu yang tak berapa cerdik, kamu cuba menipu rakyat dengan membelit dan melakukan jimnastik perkataan? Sorry, we don't buy it and we no longer trust PAS under it's new and dumb leadership. You might say that we see the new PAS leadership as being a mirror image of Najib and his "kitchen cabinet". So stop talking because the more you talk, the more you confirm your stupidity to us!

    Nick.
    Cape Tiger.

    ReplyDelete
  16. PAS cuma cuba mengambil kesempatan...menangguk di air keruh...

    ReplyDelete
  17. Di sini sudah jelas betapa bodoh, dungu dan ceteknya otak pemimpin2 PAS...sebab tu ramai yang dah gulung tikar dan x percaya lagi pada parti PAS...

    ReplyDelete
  18. geng ustaz ...kureng sedap..geng talaqi..woo baru sedap ngam seperti baiah yg ada

    ReplyDelete
  19. Kalu bekas tpm masuk Pas, aku sunat sekali lagi.....
    Aku jemput presden ostat ni datang sekali tolong pegang telo aku.

    ReplyDelete
  20. Rasanya muhyidin bukanlah sebodoh walaun2 yang telah berbaiah kepada pemimpin2 pas turrr... Hanya yang mabuk pil kuda aje yg setuju dgn pendapat tulisan walaun tur...

    ReplyDelete
  21. kenapa suara presideng dan timbalan presiden amat berbeza berkaitan isu najib pecat muhyidin dan kabinet baru? tak wala' ka tp pas. kenapa ustaz2 pas tak komen sikit

    ReplyDelete
  22. Abe
    kih kih kih kih kih kih kih kih
    warggghhhhhh warghhhhhh
    kah kah kah kah kah
    ckup la lawak neh.
    tlg jgn siar lg abe
    kiki kuki ki kiki
    hadoiiiii.lari urat belikat aku ney wakakaka

    ReplyDelete
  23. Presideng Geng Ostad, ini ke senjata siku dan lutut dlm jubah tu? Lebih baik lah garu telor.

    ReplyDelete
  24. geng ustaz kalu masuk parlimen gentel telor n ckp pasal agama jer xpayahlah nak masuk parlimen .. masuk jer jadi ajk surau atau masjid...politk bkn setakat ckp pasal agama jer ustaz..kalau setakat dlm parlimen punya ramai yb pas dlm parlimen yg bercakap cuma mahfoz jer xpayahlah...muhasabah diri dulu jgn melenting bila baca comment..

    ReplyDelete
  25. I think PGU's mother is still a virgin....

    ReplyDelete
  26. Koman-koman' DLM parlimen depa dah Kenal hudud. Hudud menyeramkan semua bulu,

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa