Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Monday, July 27, 2015

Sifat seorang 'barua'

Bila dah nak bodek Timbalan Perdana Menteri merangkap Timbalan Presiden parti dia sendiri pun dia sanggah walau Boss no. duanya itu bercakap perkara yang benar bagi pihak rakyat

Dia ni berkhidmat untuk rakyat atau dia besarkan bossnya dari mandat rakyat?

Salleh Said Keruak gesa Muhyiddin letak jawatan
Astro Awani | Diterbitkan pada: Julai 27, 2015 20:31 MYT   
Salleh Said Keruak gesa Muhyiddin letak jawatan
SALLEH: Kenyataan Muhyiddin bahawa beliau mendapatkan maklumat daripada media membayangkan bahawa tindakan Kementerian Dalam Negeri ke atas dua penerbitan Kumpulan Media The Edge adalah salah. - Gambar Fail
KUALA LUMPUR: Bekas Ketua Menteri Sabah, Tun Salleh Said Keruak menyifatkan kenyataan Tan Sri Muhyiddin Yassin mengenai 1Malaysia Development Berhad (1MDB) seolah-olah satu undi tidak percaya terhadap kepimpinan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak.

Oleh itu katanya, adalah wajar untuk Timbalan Perdana Menteri itu melakukan apa yang pernah dibuat oleh Tun Musa Hitam semasa berkhidmat di bawah Tun Dr. Mahathir Mohamad iaitu letak jawatan daripada kabinet.

"Adalah jelas bahawa kenyataan Muhyiddin semalam merupakan undi tidak percaya yang disamarkan terhadap Perdana Menteri atas dakwa membiarkan seluruh negara dalam keadan tertanya-tanya.

"Sehubungan itu, apa yang mulia dan bermaruah yang perlu dilakukan oleh Muhyiddin, sama seperti yang dilakukan oleh Tun Musa Hitam, ialah letak jawatan untuk menunjukkan bahawa beliau tidak lagi ada keyakinan kepada Perdana Menteri berdasarkan atas prinsip beliau tidak lagi boleh kekal dalam kerajaan," katanya dalam satu tulisan di blognya pada Isnin.

Menurut Salleh yang juga Speaker Dewan Undangan Negeri Sabah, adalah mustahil bagi Muhyiddin untuk mengatakan bahawa beliau dan ahli-ahli Majlis Tertinggi UMNO serta anggota kabinet tidak tahu tentang apa yang berlaku dalam hal 1MDB.

Katanya, kenyataan Muhyiddin bahawa beliau mendapatkan maklumat daripada media membayangkan bahawa tindakan Kementerian Dalam Negeri ke atas dua penerbitan Kumpulan Media The Edge adalah salah.

KDN pada Jumaat lepas menggantung penerbitan The Edge Weekly dan The Edge Financial Dailyberkuatkuasa minggu ini atas alasan "memprejudiskan ketenteraman awam" termasuk menimbulkan persepsi negatif terhadap 1MDB, kerajaan dan kepimpinan negara.

"Saya tahu hakikatnya apa yang dibayangkan oleh Muhyiddin itu tidak benar," tulis Salleh.

Muhyiddin dalam ucapannya semasa menggulung mesyuarat tahunan UMNO Bahagian Cheras di Kuala Lumpur pada Ahad mengatakan beliau, sebagai Timbalan Perdana Menteri pun, sukar memahami isu 1MDB dan sedikit sebanyak tahu mengenainya daripada laporan akhbar terbitan The Edge.

Pejabat Perdana Menteri dalam reaksi kepada ucapan itu meminta Muhyiddin untuk tidak mengeruhkan persepsi dan menunggu hasil siasatan yang sedang dijalankan oleh Pasukan Petugas Khas dan Jawatankuasa Kira-Kira Wang Negara (PAC) terhadap hal-hal yang berkait dengan 1MDB.

5 comments:

  1. hidup kalau jadi pecacai macam tulah gayanya
    hilang kebenaran dalam keyakinan
    dek kerana habuan dunia

    ReplyDelete
  2. dapat upah dari najib tu .......ngampu!!!!!!!!!!!!!!

    ReplyDelete
  3. apa yg kita jangkakan dari muka muka camnie...

    ReplyDelete
  4. Mintak maaf yea.

    Sekali pandang macam kawanan nya di SEPILOK saja

    Mentang mentang Sepilok dah kira sekampong dengan nya , pasti darah pon ada jugak yang sama

    Macam Budak BUGIS lah jugak

    Kalau macam itu apa kesah yang dia bebel kan

    ReplyDelete
  5. Lebih baik Salleh Keruak ni jadi barua Najib...moga2 Najib boleh beri pangkat yang lebih tinggi lagi...memang dua2 jenis lanun negara x cukup2 makan duit rakyat...

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa