Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Thursday, June 15, 2017

Santai malam: Sebenarnya saya baru tiba petang tadi dari KL

Flight kosong hanya dengan 25 orang penumpang tetapi cuacanya pula masya Allah
Sekali dilambung dan disentap, dioleng pula kiri dan kanan. Kalau bukan di bulan puasa rasanya ramai yang keluar isi perut.

Selamat tiba di Sultan Ismail airport jam 5:15 petang tadi. Otw balik singgah di Kedai Yati Ayam Percik. Hajat nak beli nasi kerabu daging bakar, tapi malangnya daging bakar dah habis dan terpaksalah beli Ikan Percik sebagai ganti.

Harganya boleh tahan. Ikan percik RM8.00 sekor, nasi kerabu RM2.00 jer. Kueh dua jenis ( ondeh2 dan sira labu) RM6.00. Itu harga di bulan puasa atau kerana GST tak taulah. 

Saya di Kota Bharu hanya berseorangan sudah setahun. Isteri di KL, di rumah anak yang sulong menjaga dua orang cucu tetapi anak kedua gambar dibawah ni sudah berhenti kerja kerana menjaga anak dua orang juga

Itulah sebabnya saya sering berulang alik KL-KB paling kurang sekali setiap bulan. Kalau tidak, dua kali sebulan. Budak di kaunter check-in Firefly tu dah kenal benar muka ni

Itulah nak bagitau, kalau saya jarang update blog tu bermakna saya tidak berada di rumah di KB. Kalau tak langsung update tu bermakna saya berada di ceruk yang tak ada capaian internet atau capaian terlampau perlahan mengalahkan kura-kura
 Banyak kerusi kosong
 Tengokkan kat luar tu, taklah teruk sangat. Tapi angin kuat kot.
 Cucu, anak dan menantu masa hantar saya di Subang Skypark
siAdik tanak lepaskan tangan Datuk
 
Ni gambar 4 orang cucu (dua dari anak sukong dan dua dari anak bongsu) masa makan di Me'nate 

No comments:

Post a Comment

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa