Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Wednesday, June 14, 2017

Takkh terserlah tuduhan pemimpin-pemimpin mereka itu?

Pemimpin MCA akui arah pindah peniaga Bazar Ramadan Kluang tahun 2007

PEMIMPIN Parti Orang Cina Malaysia (MCA) mengaku bertanggung jawab meminta para peniaga Bazar Ramadan di Kluang berpindah ke tempat lain sepuluh tahun lalu iaitu pada tahun 2007.

Gan Peng Sieu yang ketika itu merupakan ADUN Barisan Nasional bagi DUN Mengkibol, Kluang Johor mendakwa tindakannya ketika itu sekadar menjalankan tugas bagi menyuarakan kebimbangan peniaga-peniaga berhubung kesesuaian tempat dan juga tempat-tempat alternatif lain yang ada untuk Bazar Ramadan.
Dakwanya lagi, perkara itu menyebabkan kerajaan negeri Johor dan juga pihak berkuasa tempatan telah melakukan beberapa perubahan dan peraturan.

Bagaimanapun kata Naib Presiden MCA itu, selepas peristiwa terbabit, beliau telah melawat Bazar Ramadan berkenaan hampir setiap tahun, tanpa ada sebarang gangguan daripada peniaga-peniaga di situ.

Sumber — FMT

Dua pemimpin Umno sebelum ini menuduh DAP yang menghalau peniaga Bazar Ramadan di Kluang, Johor sepuluh tahun lalu dalam tahun 2007.

Perkara itu didakwa punca "Samseng Capang" dan "Samseng Botak" mengamuk menghalau petugas Pakatan Harapan yang sedang memberi sedekah kurma di Bazar Ramadan tersebut pada 10 Jun lalu.


No comments:

Post a Comment

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa