Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Sunday, November 30, 2014

Ni Aku Nak Gelak Ni......

Sejak 57 tahun parti mana yang berkuasa?
Bangsa mana yang mentadbir Tanah Melayu/Malaysia?
Sape yang ada kuasa jual dan gadai hak Melayu?
Hari ini baru sedar nak bimbang?

Wanita Umno bimbang tanah rizab terhakis
Ketua Wanita Umno Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil sekali lagi meyuarakan kebimbangan pergerakan itu berhubung tanah rizab Melayu terhakis termasuk di negeri-negeri yang tidak diperintah oleh BN.

Beliau berkata pihaknya khuatir mana-mana kerajaan negeri menggunakan "alasan teknikal" untuk memiliki tanah rizab melayu sehingga tanah itu terhakis.

"Sehubungan itu, kita minta Perdana Menteri (Datuk Seri Najib Tun Razak) menguruskan (satu) pindaan perlembagaan untuk memberi kuasa Peguam Negara sebagai 'custodian' untuk berkuasa membuat petisyen di mana tidak ada ganti wajib atau ganti semula kepada tanab rizab Melayu.

"Kita takut nanti ia akan dituntut oleh waris kita sebelum ini kerana kita gagal mewariskan sebuah negara kepada orang Melayu," katanya ketika menyampaikan ucapan penggulungan di perhimpunan agung Umno di PWTC hari ini.

Selain itu, Shahrizat memberi amaran bahawa pihaknya tidak akan berkompromi sebagai jentera politik untuk mempertahankan keluhuran perlembagaan dan kontrka sosial.

"Jadi jangan ada sesiapa berhasrat untuk mempertikaikan agama Islam, institusi raja, hak istimewa orang Melayu dan Bahasa Malaysia sebagai bahasa kebangsaan.

"(Oleh itu) patuh peruntukan perlembagaan, sihatlah Malaysia," katanya 

Shahrizat turut mengucapkan terima kasih kepada perdana menteri yang "mendengar" suara Wanita dengan mengekalkan Akta Hasutan selepas pergerakan itu berusaha mengutip satu juta tandatangan sebagai bantahan pemansuhannya.

"Ini satu keberanian kepada perdana menteri Malaysia," katanya - sumber

10 comments:

  1. Depa ni ckp aja berdegar degar ... Tp tarak jg berubah... Sama aja sebelum dan selepas ... Semuanya kaki balun... Tukang tepuk pun mcm buaya tunggu sambut umpan... Kesian melayu amno... Berkuasa 57 tahun tp hak melayu mkin terhakis....

    ReplyDelete
  2. Kaum ni ( kaum kerala ) kalau bercakap sila fahami seribu kali.kalau dia minta kita tolong, pertolongan yang kita beri nanti akan menghentam kita semula.
    Kalau kaum pun mereka tak mau mengaku apalagi nilai mereka untuk diangkat memimpin.
    Tak mengaku ciptaan Allah, tak payah mengaku islam, mengaku melayu konon , kaum tak tau malu, duduk menumpang bangsat dinegara orang lagi banyak mintak pthuiii.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau dibuat ujian makmal DNA keatas puak ni, agak2 keputusan DNA mereka ni mirip melayu ke mirip kepada geng india MIC?

      Itu dah cukup untuk kita tidak tertipu d3nhan puak ini. Biar mereka tipu puak melayu UMNO hidup2. Puak UMNO j3nis mentaliti buta huruf nak wat camner

      Delete
  3. Cakap putar2 nampak sangat membelit tu pasal ada pepatah kalau jumpa ular dengan keling, katok keling dulu.
    Yg herannya ada pulak menyokong dia, cheh memang bingai semua yg duk bawah tu

    ReplyDelete
  4. Kalau nak bubuh gambar tu, cari lah gambar Mama Izat yang bersopan. Jangan lah di letak kan gambar saperti lembu naik minyak.

    ReplyDelete
  5. Mana Najib tk takut,satu ladang lembu marah merah nk terjah nk selak kain......bukan takut kt gertak lembu2 satu ldang tapi yg debab kt umah jelez.

    ReplyDelete
  6. Dia tak sedar dia dah terkencing dalam kain selama ni.sekarang baru dia cuba-cuba sedar kerana kencingnya sekarang membasah kainya.manusia munafik ,puar-pura tak tahu selama ni siapa yang menghilangkan rezab kawasan melayu

    ReplyDelete
  7. Abe

    Jom kita t3ngok kehebatan UMNO Baru memartabatkan bangsa melayu melalui p3nguasaan ekonomi Malaysia.

    DIBAWAH UMNO MELALUI DEB ( 1970 - 1981 )

    Dalam 11 tahun DEB = 15%

    DIBAWAH UMNO SEMASA MAHATHIR ( 1981 - 1987) DAN UMNO BARU ( 1988 - KINI)

    Dalam 30 tahun mutakhir = 4%
    bertambah

    Zaman Mahathir memerintah selama 22 tahun 3kuiti orang melayu hanya bertambah sebanyak 3%. Zaman yang dikatakan paling hebat!

    Sekarang share ekonomi orang melayu adalah sekitar 19-20% sahaja. Hampir sebahagian besarnya di mikeki oleh GLC-GLC . Maknanya kekayaan ini berada ditangan kerajaan bukan ditangan orang-orang melayu di peringkat akar umbi. Yang mendapat manafaat dari ekuiti ini adalah kroni-kroni pemimpin UMNO dari kalangan melayu terpilih dan bukan melayu te4pilih sahaja.

    Jadi apa makna UMNO mengaku mewakili dan mempe4juangkan orang melayu. Menghancurkan melayu mungkin betul.

    PAU baru ini sepatutnya platform untuk UMNO merangka program2 dan langkah-langkah membantu orang melayu menghadapi tekanan ekonomi yang terok s3karang. Juga untuk meletak arah tuju pe4juangan untuk menjamin survival orang melayu.

    Tetapi sejak dibawah Najib, ia menjadi medan untuk menunjukkan k3bodohan, menjahanamkan melayu dan medan untuk menghuruharakan negara dengan membakar dan memarakkan api perkauman.

    UMNO memperjuangkan nasib orang melayu? Tengok statistik diatas!

    ReplyDelete
  8. Jika mereka benar-benar ikhlas memperjuangkan Islam, kenapa tidak buat akta khusus berkenaan memelihara Islam atau memperhalusi dan buat penambahbaikan kepada perlembagaan yang menyatakan pada; Islam agama rasmi tanpa membuat retorik dan bertegang leher pada setiap perhimpunan dan tanpa berselindung disebalik Akta Hasutan.Begitu juga dengan isu tanah rizab.Mereka menempelak perdana menteri perdana menteri umno dulu kini dan selamanya.Sekarang ada pakatan rakyat yang memerintah beberapa negeri.Bukan tak tahu nak tuduh pakatan yang lakukan.Pelikla orang umno tak sedar sedar.Tepuk tangan atas ucapan yang berapi-rapi.Rupanya kampung dah tergadai.

    ReplyDelete
  9. ni pakai tudung ikut mazhab mana? kesian mak cik umno yg tahu menutup aurat tapi pemimpin depa jahil. salah hampa sendiri pilih pemimpin mcm tu!

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa