Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Sunday, November 30, 2014

Mashitah Ditibai Lagi......!

Kenyataan Mashitah menyalahi kehendak Islam
 | November 30, 2014
Isu pembakaran cebisan Al-Quran yang dibangkitkan Mashitah berdasarkan cerita yang tidak dapat dibuktikan
Mohd Nasir Zakaria (PAS)ALOR SETAR: ADUN Kubang Rotan, Mohd Nasir Zakaria (PAS) mendakwa kenyataan Ketua Wanita Umno Baling, Datuk Dr Mashitah Ibrahim pada Perhimpunan Agung Umno; berhubung isu pembakaran cebisan Al-Quran, menyalahi kehendak Islam.
“Isu yang dibangkitkan Mashitah berdasarkan cerita yang tidak dapat dibuktikan. Ia boleh mengundang perpecahan dalam masyarakat,” katanya.
Beliau berkata, tindakan bekas Timbalan Menteri itu lebih disebabkan kecenderungan meraih populariti dengan menimbulkan isu rasis bagi membakar sentimen kebencian terhadap pihak lain.
Akhbar Sinar Harian melaporkan, kenyataan Mohd Nasir itui merujuk kepada kenyatan Mashitah mengenai insiden pembakaran cebisan Al-Quran di berhampiran Pasar Besar Alor Setar minggu lalu.
Sebelum ini beberapa laporan media memetik, Menteri Besar Kedah , Datuk Seri Mukhriz Tun Dr Mahathir sebagai berkata siasatan polis mendapati cebisan Al-Quran itu tidak dibakar, sebaliknya dikoyak oleh seorang lelaki tidak siuman dan dia kini ditahan di Wad Psikiatrik, Hospital Sultanah Bahiyah, Kedah.

2 comments:

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa