Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Tuesday, October 25, 2011

Kekecuhan Di pejabat Agama: Mufti Jajahan Kota Bharu Telefon Mountdweller

Pada jam 12.30 tengahari tadi 25 Okt. 2011 saya terima panggilan telefon dari Pegawai Agama Jajahan (Kadhi) Kota Bharu menguraikan kekusutan yang telah berlaku di antara saya dan urusan jabatan berkenaan.

Kami hanya bersembang di telefon dalam suasana santai dan saya tidak diminta ke jabatan berkenaan. Tuan Kadhi juga bercerita tentang masalah, sikap dan cara komunikasi yang masih di tahap agak rendah di kalangan pegawai dan kakitangan.

Kad Pintar e-nikah Along pun sudah pun disiapkan segera (hari ini) dan sudah pun di ambil dari jabatan berkenaan oleh wakil Mamanya. Tapi yang anihnya dalam kata gambar tidak ada dan tidak diserahkan itu, dipulangkan pula 2 keping gambar. Lebih, katanya!

Saya juga memohon maaf di atas apa yang telah berlaku akibat dari saya juga berkepala gila pada pagi 17 Okt. 2011 yang lalu di jabatan itu.

11 comments:

  1. Tok kadi kena luku dengan sultan tak?

    ReplyDelete
  2. Salam Yob,

    Memang ada penjawat awam yg sopan dan dedikasi dan ada juga yg bingai. Yang bingai ni kekadang buat pelanggan naik hangin.

    ReplyDelete
  3. Tu bukti kerja mereka tu kalau tak didesak atau takda 'kepentingan', kerja pun lebih kurang, lembab & cuai. Kalau terpaksa, dipaksa atau disogok, baru cepat buat kerja.

    Apapun, tindakan 'cover line' memang dijangka...bijak bijak! Pegawai tu hanya menjalankan tugas "smokescreen" untuk alih perhatian kita drp insiden kekecohan hari tu...mungkin bos dia takut Pak Din go public & dedahkan kepincangan ni lebih meluas kpd press, orang lain. Tu akan menambah malu orang 1 pejabat agama tu.

    Biasalah, dia akan kata mereka yg bersalah, mintak maaf & mari kita lupakannya? Tapi sikap memaafkan kita sebegini akan hanya merencat transformasi/reformasi work ethic pej. awam + staff yg kurang sopan tu akan terlepas begitu saja & pasti akan buat perkara sama kpd orang lain in the future.

    ReplyDelete
  4. begitu lah kerenah kakitangan kerajaan dan badan berkanun. mereka buat seperti hak mak bapak mereka.

    ReplyDelete
  5. Anonymous

    Saya pasti tidak tetapi bertindak susulan ke atas email saya.

    ReplyDelete
  6. MOH KEMBARA

    Sikap Yong, sikap dan keikhlasan bertugas.

    ReplyDelete
  7. Hanz Newman

    Yang jenis macam ni kena bagi kat Pak Din 10 hari boleh ok rasanya.

    Islam yang belum cukup!

    ReplyDelete
  8. fidel castro

    Mereka tidak sedar haram dan halal gaji yang mereka terima

    ReplyDelete
  9. Qadi bongok tu nama Anuar bin Hashim kan?

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa