Monday, October 31, 2011

Benar Atau Tidak, Baca Dulu. Perhati Dan Fikir!

Masalah Najib-Muhyiddin macam kartun CatDog

MOHD RASHIDI HASSAN | rashidi@harakah.net.my

JIKA hendak diberikan gambaran permasalahan dalam Umno hari ini, ianya tidak ubah macam rancangan animasi televisyen kartun CatDog. Ia hanya ada satu badan, tetapi ada dua kepala. Satu kepala cat (kucing) satu lagi kepala dog (anjing).

Dua-dua kepala ini punyai perangai, citarasa, pendekatan dan minat yang berbeza, sehingga sering bercanggah antara satu sama lain. Tetapi tiada pilihan kerana terpaksa berkongsi badan yang sama.

Badan yang dikongsi dan hendak dibawa adalah Umno, yang hayatnya sudah hampir sampai ke penghujung. cara mana hendak bawa Umno, pendekatan mana yang paling sesuai untuk menyelamatkan Umno daripada kepupusan.

Perbezaan ini semakin ketara dari hari ke sehari. Ianya umpama 'api dalam sekam' cuba dikambus media talibarut Umno-Barisan Nasional, namun ia tetap membara.

Pertelagahan senyap di antara Perdana Menteri, Dato' Seri Mohd Najib Tun Razak dengan Timbalannya, Tan Sri Muhyiddin Yassin, semakin ketara dirasai dalam Umno, dirasai oleh pemimpin-pemimpin Umno di peringkat negeri dan sudah menjalar sehingga ke akar umbi

Masalah dan percanggahan wujud dalam banyak aspek. Terutama sekali dasar 1Malaysia dan pelbagai tindakan Najib mengetepikan hak Melayu dan kuota bumiputera, tidak disenangi Muhyiddin dan juak-juaknya kerana ia tidak pernah dibincangkan dalam mesyuarat Majlis Tertinggi Umno.

Malah media berbahasa Melayu seperti Utusan Malaysia dan Berita Harian, yang khabarnya dikuasai kumpulan Muhyiddin, juga enggan memberi ruang kepada Najib, jika kenyataan PM itu dilihat merugikan orang-orang Melayu.

Antara masalah yang besar dihadapi Muhyiddin dan Umno adalah datangnya dari isteri PM sendiri. Dominasi Datin Seri Rosmah Mansor dalam banyak perkara, yang libatkan parti, kerajaan, projek dan media, amat-amat tidak disenangi mereka.

Ketidaksenangan ini disampaikan seorang kenalan lama bergelar Dato', dalam satu temu janji dengan saya di Bangsar Village baru-baru ini.

Tujuan pertemuan diadakan untuk beliau nyatakan pendapatnya tentang masa depan Melayu, yang katanya hanya akan dapat diselamatkan hanya jika PAS dan Umno boleh bekerjasama dalam hal-hal tertentu.

Saya hanya mendengar sahaja, kerana memang bukan bidang kuasa saya untuk bersetuju atau menolak pandangannya. Saya sekadar mahu meneropong dari sudut hati orang Umno, apa yang sebenarnya berlaku dewasa ini.

Sambil-sambil beliau berusaha meninjau peluang untuk melunakkan hubungan PAS-Umno, saya bertanya kepadanya tentang perubahan kepimpinan dan kepincangan yang terus berlaku dalam Umno.

Kata saya,"Dato' apa agaknya obstacle yang menghalang Umno untuk kelihatan solid dalam menghadapi PRU akan datang?"

"Rosmah," jawabnya ringkas, sambil menghirup cappucino.

"Mengapa Rosmah?" tanya saya sebelum sempat beliau meletakkan cawan kembali ke atas meja.

"Kita pun tak tahu mengapa Najib begitu menurut kata Rosmah. Semua urusan 'stuck' kalau ada campur tangan Rosmah. Sehingga pelantikan politik, termasuk GLC pun Rosmah campur tangan," dakwanya.

"Ooo lebih kurang Rosmah ni macam Khairy (Khairy Jamaluddin) masa zaman Abdullah lah ya," ujar saya kepadanya.

Dato' hanya mengangguk, mengiyakan telahan saya. Banyak ceritanya yang tidak boleh ditulis di sini. Off record katanya.

Pada saya, dakwaan terhadap Rosmah barangkali betul, barangkali tidak. Masalah Najib dan Rosmah adalah masalah Umno. Mahu tidak mahu mereka terpaksa menghadap apa yang ada.

Masalah sebenarnya adalah masalah perebutan kuasa dan power broker serta juak-juak yang berpihak kepada Najib dengan puak penyokong Muhyiddin.

Keadaan menjadi semakin panas apabila masalah ini meleret-leret, sehingga kepada perihal pemilihan dan penentuan calon Umno untuk menghadapi Pilihan Raya Umum akan datang. Habis semua hendak jadi calon.

Daripada Ketua Bahagian yang sudah lapuk, sehinggalah budak-budak hingusan dalam Umno, berebut-rebut hendak jadi calon. Mereka melobi Najib dan Muhyiddin. Semuanya kata mereka adalah winning candidate. Habis hiruk pikuk Umno di peringkat bahagian.

Masalah ini diakui oleh Muhyiddin. Kenyataan beliau baru-baru ini merujuk kepada masalah dalaman Umno yang tidak boleh selesai sehingga kini.

Oleh sebab itu MT Umno terpaksa menangguhkan pemilihan dalam Perhimpunan Agung Umno, untuk tempoh 18 bulan bermula Mac 2011.

Penangguhan terpaksa dibuat kerana, pemilihan parti menyebabkan Umno dalam keadaan berisiko tinggi. Umno terpaksa gamble kerana pemilihan akan berlaku di segenap peringkat, meliputi cawangan, bahagian dan kebangsaaan akan memberi natijah yang negatif kepada masa depan mereka. Oleh itu maka pemilihan Umno ditangguhkan, untuk memberi laluan terlebih kepada PRU terlebih dahulu.

Oleh itu, jika diteliti dan dibandingkan tempoh kerajaan BN akan berakhir pada Mac 2013 dengan tempoh penangguhan pemilihan Umno akan tamat pada September 2012, maka tidak dapat tidak PRU mesti diadakan enam bulan lebih awal dari pemilihan Umno.

Maka dijangkakan, tarikh terbaik untuk Najib mengadakan PRU ke-13 adalah di antara Disember 2011 hingga Mac 2012. Itu andaian Najib.

Namun Najib tidak akan selamat jika Umno-BN tewas atau hanya menang dengan majoriti yang lebih kecil daripada PRU 2008. Jika BN tewas, habis cerita. Sama ada Najib atau Muhyiddin, sama-sama akan dimasukkan dalam muzium bersekali dengan Umno-BN

Jika BN menang tipis bagaimana? Sekarang pun dalam Umno, terdapat golongan yang mendesak Najib berundur dan memberi laluan kepada Muhyiddin. Alasan mereka mudah. Najib terlalu lemah dan tidak mampu mengemudi BN berhadapan dengan Pakatan Rakyat. Ada kelompok veteran Umno yang berpendapat, jika Najib terus menjadi PM, masa depan Umno akan terus kelam.

Malah ada antara kalangan Umno yang melabel Najib sebagai PM flip-flop, sama atau lebih teruk daripada Abdullah Ahmad Badawi.

Oleh kerana itu, jika BN menang tipis, Najib bakal mengalami nasib yang sama dengan Abdullah. Justeru bagaimana Najib hendak mengelakkan daripada Muhyiddin naik menggantikan beliau.

"Saya yakin Hisham (Dato' Seri Hishammuddin Hussein) tidak akan benarkan Muhyiddin menggantikan Najib," kata seorang penganalisis Umno.

"Bagaimana nak sekat Muhyiddin? Jika hendak halang, kena ada orang lawan dia jawatan Timbalan Presiden," kata saya.

"Tak perlu. Itu lambat lagi. Kalau saudara hendak tahu, sekarang ini budak-budak Hisham sudah buat kerja di Pagoh (kawasan Parlimen Muhyiddin), nak jatuhkan dia," dakwanya.

Cara mana hendak jatuhkan Muhyiddin tidak dihuraikan lanjut. Barangkali itu hanyalah andaian beliau. Tetapi beliau mengatakan wujud banyak kemasukan pengundi baru di Pagoh, yang akan memberi kesan kepada masa depan Muhyiddin.

Pada saya itu hanya fikiran simplistik. Bukan mudah hendak mengalahkan Muhyiddin. Pagoh ini kawasan hulu. Pedalaman dan masih mundur. Orang-orang yang miskin dan mundur, sentiasa menjadi aset Umno. Tambahan lagi orang Johor. Biarlah PRU nanti menentukan.

Tetapi mesej yang hendak disampaikan di sini, bau wujudnya, unsur pertelagahan dan sabotaj di antara puak Najib dengan Muhyiddin semakin kuat. Mereka boleh cuba menafikan kewujudan masalah ini.

Kita tunggu dan lihat sahaja. Bagi kita sama ada Najib atau Muhyiddin tidak menjadi soal. Asalkan mereka mewakili Umno-BN, mereka harus ditewaskan pada PRU ke-13!

Libya Lagi






Sunday, October 30, 2011

Sawa Burma 16 Kaki Telan Rusa Dewasa

A 16-foot-long Burmese python was found to have a whole adult deer in its stomach after it was captured and killed in a U.S. national park.

The reptile - one of the biggest ever found in South Florida - had recently swallowed a doe the size of a small child.

Skip Snow, a python specialist who conducted the autopsy at Everglades National Park, said the animal had a girth of 44ins with the 5st 6lb deer inside its stomach.











Large scale: The 16ft-long Burmese Python is captured by amazed workers in Everglades National Park in Florida

'This is clearly an extreme event,' he told the South Florida Sun-Sentinel. 'It shows you they can eat huge things.'


The python - an ambush predator - would have staked out a known deer trail, seized the animal in its sharp teeth, crushed it by coiling around it and then eaten the corpse, he said.


It is the first time a snake has been caught so soon after eating a deer, allowing biologists to see just how large their prey can be.


Scott Hardin, exotic species coordinator for the Florida Fish and Wildlife Commission, said the capture of the reptile was crucial to help prevent the spread of pythons further north.


'It’s pretty clearly one of the biggest snakes we’ve seen,' he said. 'We haven’t gotten anything longer than 16ft in the wild in Florida.'
















Making hiss-tory: The snake is the first these biologists had cut open so soon after it had eaten a deer

The population of Burmese pythons in the Everglades has grown over the past several years, after being bought by people in the area as exotic pets.


State and federal wildlife officials say the dangerous snakes have been set loose by owners after growing too big, or escaped from enclosures destroyed by Hurricane Andrew in 1992, according to the Sun-Sentinel.


The pythons primarily eat smaller mammals and birds, but larger specimens are happy to munch on alligators, deer and hogs.


The snake was discovered by workers from South Florida Water Management District, who were removing non-native plants from a tree island.


The world's largest captive snake is a 25ft, 22st python called Medusa, who lives in Kansas City and is capable of killing and consuming animals that weigh as much as a healthy adult.
















Battle of the bulge: The slippery customer had a girth of 44ins after swallowing a doe the size of a child

A 16ft Burmese python called Big Bertha arrived at London Zoo's Reptile House earlier this month.

Last year, scientists from Denmark used computer technology to look inside the organs of a python after it had swallowed a whole rat.

It took 132 hours for the snake to fully digest the rodent, with the snake's intestine expanding and its heart rate increasing to help it break down its substantial snack.

Researchers said pythons often fast for months and then eat enormous meals, and are able to consume up to 50 per cent of their own bodyweight.

The slippery predators have in recent years been documented eating cockatoos, frogs and even other snakes.

Friday, October 28, 2011

Akhirnya Jenazah Gaddafi Disolatkan Juga





Dan di bawah ini satu komen di YouTube

thoes bunch of animals have no any idea for the real life, they have no any velues, social consciousness what so ever, they being fed by false imperialist propagandas, mixed by abusive, fundamentalist arabic culture and here we seen the bunch of animals in extrem hysteria!

Yet the imperialist propaganda still goes on to painting the animals as "freedom fighter" thats fucking means the world turning the other way around, which is not posibble.

Fuck imperialists and them libyan rats.

TheCanniball74 3 days ago 15



Layanan muslim kepada muslim dengan teriakan Allahu Akbar untuk membunuh?
Gila punya Arab!

Di bawah adalah salah satu komen di YouTube yang saya petik.

TheNWOtruth 19 hours ago
Fucking savages, All I can hear is Allah Achbar, Well if they did this in their Gods name they must worship the devil !

pauldec75 4 days ago



Thursday, October 27, 2011

Top 10 Muslim Powers 2011

Golongan yang Gembira akan Kematian Gaddafi akan Menyesal - Louis Farrakhan

Inilah juga yang saya rasakan. Pembunuhan kejam dan layanan hina terhadap jasadnya akan membuahkan kekesalan dan mungkin juga balasan Tuhan di dunia lagi.

Sama-samalah kita tengok nanti kalau dipanjangkan umur


Ketua pergerakan Nation of Islam, Louis Farrakhan menempelak sikap sesetengah pihak yang 'bergembira' dengan kematian Muammar Gaddafi dan memberi amaran bahawa mereka akan menyesal dengan apa-apa yang dilakukan itu.

Katanya, kematian bekas pemimpin Libya itu adalah satu pembunuhan yang dirancang oleh Amerika Syarikat (AS), Britain, dan Perancis.

Beliau yang merupakan rakan baik Gaddafi berkata, negara-negara berkenaan bertanggungjawab dalam membantu rakyat Libya menghancurkan pemerintahan Gaddafi, di samping mahu memperoleh 'jalan mudah' untuk mengaut kekayaan sumber minyak Libya.

''Mereka mencipta satu pembunuhan yang berjaya terhadap Gaddafi.

''Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB) juga tidak boleh dipercayai kerana badan dunia itu hanyalah alat Barat,'' katanya ketika ditemu bual stesen radio Chicago, WVON-AM.

Farrakhan berkata, dia mula mengenali Gaddafi sekitar 70-an dan bekas pemimpin Libya yang dibunuh minggu lalu itu pernah memberikan pinjaman sebanyak AS$5 juta (RM15.5) kepada pertubuhannya.

Malah jelasnya, pemimpin Nation of Islam sebelum ini, Elijah Muhammad pernah diberikan pinjaman sebanyak AS$3 juta (RM9.3 juta) oleh Gaddafi bagi menukar sebuah gereja di Chicago menjadi masjid.

''Ia bukan sekadar wang tetapi prinsip hidupnya yang membuatkan kami seperti saudara,'' ujarnya.

Katanya, ketika pemerintahan Gaddafi, hasil minyak Libya digunakan untuk membina sekolah serta universiti bagi meningkatkan kadar celik ilmu dan Gaddafi juga telah berjaya memperbaiki perkhidmatan kesihatan yang dilihat terbaik dalam kalangan negara dunia ketiga. -DCM

Petik dari sini.

Piala Malaysia Gganu Dan N9 - Apa Ramalannya

Gganu akan menang 3-1?

Ini ramalan seorang veteran dalam bola sepak tetapi masih aktif diperingkat persatuan Negeri Kelantan.

Semalam saya sempat bersembang dengan Tuan Haji Irfan Bakti Jurulatih pasukan Terengganu di Kedai Kopi yang selalu geng-geng pencen lepak. Kebetulan beliau ke situ untuk minum dan makan Nasi berlauk bila balik Kelantan. Dari percakapannya beliau yakin Terengganu akan menang dengan tidak dinyatakan jumlah golnya.

Katanya Peminat Terengganu beruntung walau pun harga tiket mahal RM50 tetapi disubsidi separuh oleh Kerajaan Terengganu. Walau bagaimana pun hanya setakat bilangan yang peruntukkan oleh FAM iaitu 15 ribu tiket sahaja.

Kesian juga kat Peminat N9. Tak adakah pertolongan dari Kerajaan Negeri9 atau mana-mana badan?

FAM pun takkan tak fikirkan peminat bola sepak yang bukan semuanya berduit.


Saya suka tengok gambar ini!


Inilah Benda Yang Bikin Kecuh Satu Jabatan

Inilah menatang yang bikin kecuh satu jabatan dan hampir berlaku tertentangan fizikal di situ

Satu perkara yang cukup senang dijadikan cukup rumit tanpa sebab yang logik dan menasabah



Top 5 Deadliest Forces - Indon Termasuk


5. Kopassus

Formed in 1952, the Indonesian Army’s feared special forces group quickly established a bad name for themselves by spearheading government military campaigns.


Famous ops: In 1981, an Islamic extremist group hijacked Garuda Flight 206. After the aircraft landed, Kopassus commando executed a fast-paced operation, killing three hijackers and freeing 50 passengers.


4. Sayeret Matkal

The elite special forces of the Israeli defence force are experts in small arms, martial arts and gathering intelligence from deep behind enemy lines. These days they’re kept busy with counter-terrorism gigs and hostage rescue.


Famous ops: Best known for Operation Entebbe, a rescue mission to free hostages held on Air France flight 139 at Uganda’s Entebbe Airport in 1976. One Israeli soldier, 45 Ugandan soldiers, six hijackers and three hostages were killed in the operation, which at least managed to free 100 hostages.


3. The Kaibiles

Guatemala’s fearless counter revolutionary commando forces are experts in jungle warfare and counter insurgency ops. Established in 1975, their motto is, “If I advance, follow me. If I stop, urge me on. If I retreat, kill me.”


Famous ops: Eight Kaibiles were killed and five wounded in an ambush in Congo as part of a UN peacekeeping force. The dead soldiers were part of a botched operation to capture the deputy commander of Uganda’s Lord’s Resistance Army.


2. Alpha Group

Russia’s trigger-happy counter-terrorist squad of 700 hardcore dudes, formed in 1974 and survived despite the collapse of the Soviet Union.


Famous ops: The 2004 Beslan school hostage rescue crisis, where 1200 hostages were held by Chechen separatists ended with 31 dead terrorists. A good result except they also terminated more than 350 civilians.


1. U.S. Navy SEALs

The United States Navy SEa, Air and Land (SEAL) teams are renowned for their ability to work underwater and deal with special reconnaissance, counter terrorism, hostage rescue and unconventional warfare.


Famous Ops: A team authorised by Barack Obama killed Osama bin Laden in his compound in Pakistan. Three Navy SEALs also killed three Somalian pirates when they held a captain hostage.

Wednesday, October 26, 2011

Lagi Tentang Gaddafi

LIBYA SEBENAR bukanlah seperti yang dilaporkan oleh media. Tangan Hitam telah menjadikan Gaddafi sebagai sasaran melalui perancangan yang cukup rapi. Membangunkan emosi orang Arab untuk membenci pemimpin mereka. Media antara bangsa dikerah untuk membuat liputan berat sebelah. Seluruh negara Arab bergolak (digolakkan) untuk memudahkan penipuan atau menyembunyikan “Hakikat Sebenar” matlamat mereka dari diketahui dunia. Perencanaan mereka untuk menghapus dua lagi musuh yang sangat menyusahkan mereka. Pemimpin Libya dan Syria. Musuh pertama telah pun dikuburkan iaitu Saddam Hussein.

Untuk mengelabui mata dunia, perancangan ini tidak menjurus terus kepada Libya dan Syria sebaliknya mengucar kacirkan beberapa negara lain terlebih dahulu termasuk juga kerajaan beraja. Ia sengaja diatur supaya kelihatan seperti gerakan revolusi rakyat menuntut kebebasan. Namun tindakan terhadap negara selain dari Libya dan Syria kelihatan amatlah berbeza. Kerajaan beraja Arab telah diselamatkan melalui beberapa kaedah yang pelik diterajui oleh kerajaan Wahhabiah Saud Arabia.

Setelah Tunisia, kekacauan meletus di Mesir pula. Semua ini adalah gimik dan Hosni Mubarak dijadikan “kambing Hitam” untuk menutup niat mereka sebenar. Tak perlu NATO atau boss mereka USA membuat serangan tentera menjatuhkan Hosni Mubarak. Cukup dengan peranan beberapa proksi sahaja.

Dalam waktu yang sama rakyat Libya dihasut melalui sentimen dan keghairahan untuk menukar kerajaan. Peristiwa di Mesir dijadikan contoh dan ikutan. Mereka dipacu oleh agen-agen rahsia CIA dan MOSSAD meniupkan sentimen anti pemerintah.

Kaedah yang digunakan seiras dengan apa yang telah digariskan dalam protokol zionis dan perancangan rahsia Illuminati. Malangnya rakyat Libya telah dikeliru malah begitu mudah dihasut melalui pelbagai maklumat palsu yang dibangunkan secara sistematik supaya membenci Gaddafi. Peranan Facebook dan media alternatif dipergunakan secara maksimum sebagai alat propaganda terbaik bagi menutup suara kerajaan. Media lain telah dilabel sebagai alat kerajaan dan hanya memuatkan berita yang memihak pemerintah atau alat propaganda pemerintah. Rakyat Libya disaran supaya mengabaikannya. Hal yang sama sedang menular di negara ini.

Senjata utama siri kejatuhan negara Islam ini ialah “PEMBOHONGAN”. Pembohongan bermaksud “Dusta” itu adalah gelaran yang senonim dengan Dajjal Laknatullah. Fitnahnya berpaksikan pendustaan yang hebat sehingga orang beriman pun akan hilang kewarasannya.

Apabila terpengaruh dengan janji manis untuk hidup bebas (tanpa had) seperti masyarakat Barat, Demokrasi dimomokkan sebagai sesuatu yang amat indah, untuk itu rakyat Libya sanggup mengorbankan segalanya.

Seperti mana Iraq. Barat membina helah, membantu mempercepatkan kemusnahan dengan pelbagai sekatan dan ugutan. Bertujuan untuk melemahkan Gaddafi. Akibatnya rakyat menjadi mangsa. Hidup menderita dan mengalami kesusahan. Pada waktu ini terhamburlah janji “Gunung Roti” bakal dinikmati dan ia ditawarkan sebagai ganjaran jika membuang pemerintah sedia ada. Ingatlah mereka mencipta masalah diikuti tawaran penyelesaian. Bagi sesiapa yang sudah memahami perancangan zionis ” The Protocols of the Elders of Zion” perkara ini bukanlan sesuatu yang ganjil.

Itulah keadaan sebenar yang berlaku yang tidak disedari oleh kebanyakan orang. Nasib yang sama bakal dilalui oleh semua negara Islam. Tidak terkecuali Malaysia dan Indonesia. Dajjal tidak akan membenarkan Islam dan segala sistemnya diketengahkan. Para pemimpin negara Islam yang degil haruslah bersedia untuk mati atau hidup dalam penjara kerana dunia kini milik Dajjal.

Rahsia Kepimpinan Muammar Gaddafi

Keburukan demi keburukan ditonjolkan bagi menutup setiap kebaikan yang dilakukannya untuk rakyat Libya. Begitulah kejahatan yang dilakukan oleh proksi Dajjal ini. Perkara yang paling digeruni ialah hasratnya memaksa Barat membeli minyak dan berurusan perdagangan dengan matawang baru yang bakal diperkenalkannya iaitu Dinar Emas. Usahanya hampir berjaya dan diterima oleh sebahagian besar negara Afrika dan sebahagian dari negara Arab. Dinar emas akan menjadi nilai tukaran baru perdagangan menggantikan USD dan Euro.

Dari saat inilah Barat terdesak untuk mempercepatkan usaha membunuh Gaddafi, namun usaha tersebut gagal. Proksinya yang sekian lama tidak sealiran dengan Gaddafi diangkat sebagai pejuang dan dibantu secara rahsia. Perancangan diatur untuk melakukan sabotaj dan menabur peropaganda. Berita sebenar ditutup dari pengetahuan dunia.

Presiden Muammar Muhammad Al-Qaddafi, adalah satu nama yang sangat digeruni dan ditakuti Barat, termasuk Yahudi Zionis la’natullah. Keberanian Al-Qaddafi, terutama apabila berdepan dengan Barat sudah dikenali dunia. Kelantangan beliau sehingga mencampakkan Piagam Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu semasa berucap di hadapan pemimpin dunia di Perhimpunan Agong Bangsa-Bangsa Bersatu mencatat sejarah tersendiri, membuktikan kelantangan dan sikap tidak tolak ansur dan tiada kompromi beliau kepada Barat!

Malang sekali apabila ada rakyat Libya yang terpengaruh dengan dakyah Barat, mempertuhankan demokrasi dan hak kebebasan manusia tanpa batas acuan barat, memilih untuk menggulingkan pemerintah yang banyak berjasa kepada mereka!

Cuba lihat apa yang tidak kenanya dengan Kerajaan Libya dibawah pimpinan Mua’mar Al Qaddafi:

1. Setiap individu rakyat Libya menerima imbuhan daripada hasil minyak petrol Libya yang dimasukkan terus ke akaun Bank masing-masing. Tak payah nak tuntut royalti dah! Ini juga amalan Kerajaan Emirat Arab Bersatu yang memperuntukkan didalam Perlembagaan bahawa 40% daripada hasil minyak UAE adalah untuk rakyatnya!

2. Cukai pendapatan paling maksimum pun hanya 12%;

3. Bank di Libya tidak mengenakan sebarang faedah/ riba’;

4. Qaddafi bersumpah bapa dan keluarganya tidak akan memiliki rumah selagi tiap rakyat Libya tidak mempunyai rumah. Bapa Qaddafi sudahpun meninggal dunia tanpa punya rumah, dan Qaddafi serta anak isterinya masih duduk didalam khemah;

5.Di Libya tidak ada rumah yang dipajak;

6. Mana-mana rakyat yang mahu bertani atau berladang akan diberikan tanah, haiwan ternakan dan benih percuma;

7. Tidak ada bil elektrik di Libya;

8. Pendidikan adalah percumn;

9. Kemudahan perubatan adalah percuma;

10. Tiap pasangan pengantin baru mendapat peruntukkan one-off payment berjumlah 6,000-00 dinar daripada Kerajaan;

11. Harga gas terlalu murah pada nilai 12 cents per liter;

12. Pembelian kenderaan diberi pembiayaan kewangan tanpa faedah;

13. Satu sistem pengairan dan saliran yang hebat dibina untuk mengujudkan kawasan pertanian yang membebaskan Libya daripada pergantungan kepada sumber makanan luar;

14. Rakyat dan negara Libya menikmati mutu kehidupan yang tinggi berbanding dengan negara Afrika yang lain.

15 Kebanyakan sekim kesihatan umum, pendidikan dan minyak dibawah subsidi kerajaan.

16. Libya mempunyai kadar kematian bayi yang paling rendah dan kadar hayat yang tinggi;

17. Kadar celik ilmu adalah 90% (sedangkan semasa rampasan kuasa oleh Qaddafi terhadap Raja Idris kadar celik-ilmu hanyalah 10%);

18. Kurang daripada 5% penduduk yang kelaparan/ tanpa rumah; satu jumlah yang jauh daripada Amerika Syarikat;

19. Apabila berlaku kenaikan harga makanan, Qaddafi menghapuskan semua cukai atas makanan;

Sebenarnya Qaddafi berjaya membawa rakyat dan negara Libya kepada tahap yang hebat tanpa bergantung dan menjadi hamba kepada tamadun dan cengkaman Barat dan Yahudi zionis la’natullah. Sebenarnya apa yang dibawa oleh Qaddafi adalah ciri-ciri sebuah negara kebajikan yang berteraskan kepada Islam tanpa tunduk na’am kepada kafir harbi dan musuh-musuh Islam. Qaddafi boleh membuatkan Barat ketar lutut kepada kekuatan ekonomi negaranya!

Malahan Qaddafi mula menuntut Barat supaya membayar pembelian minyak dengan emas. Sudah tentu Amerika Syarikat, Barat dan Yahudi Zionis la’natullah tidak bersetuju kerana mereka tidak mempunyai simpanan emas yang mencukup untuk membayarnya. Malah matawang mereka kini hanyalah cetakan atas kertas sahaja.

Maka Amerika, Barat dan Yahudi la’natullah tidak ada pilihan melainkan menyingkir Qaddafi. Dan mereka berjaya memperkudakan segelintir rakyat Libya dan memperlengkapkan mereka dengan senjata dan dengan bantuan pesawat gempur Nato, memerangi Kerajaan mereka sendiri!

Begitulah peranan yang dimainkan oleh kaum kafir harbi la’natullah, sentiasa tidak redho dengan umat Islam, dan sentiasa mencari-cari jalan untuk menghancurkan umat Islam. Dan mereka akan sentiasa mencari jalan memperkudakan segelintir umat Islam untuk melakukan khianat terhadap agama dan bangsanya sendiri.

Amat malang apabila ada umat Islam yang rela diperkudakan, malahan sanggup mati demi untuk kafir harbi! Na’zubillah min zalik.

Kehidupan Awal Muammar Gaddafi

Gaddafi adalah anak bongsu dalam keluarga petani di padang pasir kering kontang di Oasis Hun,Sirte. Beliau keturunan suku Arab Badwi [Berber]] , Qadhadhfa. Datuknya, Abdessalam Bouminyar dikatakan mati syahid ketika menentang penjajahan Itali ke atas Libya di Khoms pada 1911.

Menerima pendidikan rendah agama tradisional dan sekolah persediaan Sebha di Fezzan dari 1956 hingga 1961. Gaddafi begitu kecewa apabila dunia Arab / Palestin kalah kepada Israel dalam perang 1948.

Pada akhirnya Gaddafi dan rakan-rakan dari sekolah ini telah menjadi kumpulan teras revolusi dan merampas kepimpinan negara Libya. Inspirasi Gaddafi ini adalah Gamal Abdel Nasser, Presiden Mesir yang telah menjatuhkan kerajaan monarki di Mesir. Pada 1961, Gaddafi telah keluar dari Sebha dan memulakan aktiviti politik secara aktif.

Kemudian, Gaddafi belajar undang-undang di Universiti Libya dan lulus dengan cemerlang. Selepas itu, beliau menyertai Akademi Tentera di Benghazi pada 1963. Di sini, beliau bersama sekumpulan yang lain telah membentuk kumpulan militan secara rahsia untuk membuang pemimpin Libya yang pro Barat. Selepas tamat belajar pada 1965, dia telah dihantar ke Britain untuk latihan lanjutan di Kolej Pegawai Turus Britsih (British Army Staff College) dan pulang pada 1966 dan berkhidmat sebagai pegawai komunikasi dalam Signal Corps.

Pada 1 September 1969, satu kumpulan kecil pegawai tentera yang dipimpin oleh Gaddafi telah melakukan rampasan kuasa terhadap Raja Idris 1 yang ketika itu menjalani rawatan perubatan diTurki. Sepatutnya anak saudara Raja Idris 1 yang bernama Tengku Mahkota Hasan as-Senussi ditabal sebagai raja pada 2 September apabila Raja Idris turun tahkta pada 4 Ogos 1969. Namun, pegawai-pegawai revolusi enggan menerima Hasan sebagai raja Libya yang baru. Sebelum 1 September 1969, kerajaan sedia ada dimansuhkan dan Tengku Mahkota Hasan telah dijadikantahanan dalam rumah. Semua media merujuk Gaddafi sebagai “Pemimpin besar dan Pengasas Revolusi.”

Tidak seperti pemimpin diktator tentera yang lain, Gaddafi mendakwa dirinya sebagai putera mahkota atau mendakwa sebagai pemimpin tentera yang memonopoli kuasa politik. Sebaliknya, beliau hanya kekal sebagai kolonel dan pangkat itu kekal hingga ke hari ini. Gaddafi sering melaungkan Libya “diperintah oleh rakyat” .Presiden Mesir Gamal Abdel Nasser kekal sebagai kolonel selepas merampas kuasa manakala Jerry Rawlings, bekas Presiden Ghana, tidak memegang pangkat tentera tinggi daripada leftenan udara.

Sementara di Republik El Salvador yang diperintahkan oleh Leftenan Colonel Oscar Osorio (1950 – 1956); Leftenan Kolonel José Marísatu Lemus (1956 -1960) dan Leftenan Kolonel Julio Adalberto Rivera (1962 – 1967).

Rejim tentera Gaddafi memiliki campuran semangat kebangsaan Arab , nasionalisme dansosialisme berteraskan Islam. Gaddafi memanggil negara Libya sebagai negara kebajikan dengan sistem pemerintahan secara “langsung, popular demokrasi” dan lebih sesuai dikenali sebagai “Sosialisme Islam” . Libya kini membenarkan ekonomi dikawal oleh syarikat-syarikat kecil dengan kawalan minimum daripada kerajaan.

Gaddafi juga memmperkenalkan sistem moral Islam yang melarang minuman alkohol dan berjudidi kalangan rakyatnya. Falsafah politik beliau direncakan dalam sebuah buku rasmi Libya yang dinamakan ‘Buku Hijau’. Buku Hijau ini merangkumi 3 jilid dan dicetak di antara 1975 dan 1979.

Bagaimanapun, dalam praktik pemerintahan , sistem politik yang dilaksanakan tidaklah idealis sebagaimana sepatutnya. Ini kerana Presiden Gaddafi berhadapan dengan kekangan dalam negeri dan terpaksa berhadapan dengan tekanan antarabangsa.

Jawatankuasa Revolusi memutuskan semua penentang Libya di luar negara hendaklah dibunuh. Berdasarkan keputusan tersebut skuad pembunuh telah dikirim ke luar negara. Sembilan rakyat Libya telah dibunuh dan lima daripadanya telah dibunuh di Itali.

Kematian Muammar Gadaffi

Muammar Gaddafi Terbunuh, Selepas Pemberontak Libya Tawan Sirte.

Perdana Menteri Mahmoud Jibril, dengan merujuk kepada laporan forensik berkata Muammar Gaddafi terbunuh ekoran terkena peluru di bahagian kepala dalam kejadian berbalas tembakan antara pejuang kerajaan dan penyokong-penyokong bekas pemimpin Libya itu selepas beliau ditangkap Sirte pada Khamis.

Laporan-laporan yang bercanggah mula muncul bagaimana Muammar, yang memerintah Libya selama 42 tahun, mati sebaik ditangkap selepas satu serangan udara Nato terkena konvoinya ketika cuba melepaskan diri daripada kawasan persembunyian yang menjadi sasaran serangan.

Sirte merupakan kawasan perkampungan asal Muammar.

Rakyat di Tripoli Libya meraikan berita kematian Muammar Gaddafi.

“Saya hendak membacakan kepada anda satu laporan doktor forensik yang telah dibuat ke atas Muammar,” kata Mahmoud pada sidang media di sini, Khamis.

“Ia berkata ‘Muammar dibawa keluar dari paip saluran najis . . . beliau tidak memberi tentangan. Apabila kami mula memindahkan beliau, satu peluru terkena bahagian lengan kanan dan apabila kami meletakkan beliau di trak, beliau tidak mengalami sebarang kecederaan lain’,” kata Mahmoud.

“Apabila kereta bergerak, tercetus pertempuran antara anggota revolusi dan pasukan Muammar, yang mana satu peluru terkena pada kepalanya,” kata Mahmoud.

Mahmoud menambah, doktor forensik tidak dapat memberitahu sama ada peluru itu berpunca daripada pasukan anggota revolusi ataupun tentera Muammar sendiri.

Muammar masih hidup ketika dibawa keluar dari Sirte tetapi mati beberapa minit kemudian ketika tiba hospital, kata perdana menteri.

Majlis Peralihan Nasional Libya sedang berhubung dengan Mahkamah Jenayah Antarabangsa, yang mahu membicarakan Muammar berhubung jenayah kemanusiaan, kata Mahmoud.

Mahkamah itu mahu satu pasukan pakar forensik memeriksa mayat Muammar sebelum dikebumikan, katanya.

Bagaimanapun katanya, selepas melihat laporan majlis itu, mahkamah bersetuju bahawa pemeriksaan susulan tidak diperlukan.

Salah seorang anak Muammar, Mo’tassim, juga terbunuh dalam kejadian tersebut pada Khamis.

Al-fatihah kita sedekahkan kepada Muammar Gadaffi dan mereka yang turut terkorban di dalam peristiwa bersejarah ini.

Beluga

Anda di Cockpit dan terbangkan!


Jalan Gila

Kesihan Qaddafi, Kesihan Rakyat Libya Yang Bodoh!

SIAPA MUAMMAR GADDAFI ?


( Siapa pun dia sebenarnya dia lebih baik dari Pemimpin kita...Itulah sebab didibenci Amerika dan Yahudi...) Presiden Muammar Muhammad Al-Qaddafi, adalah satu nama yang sangat digeruni dan ditakuti Barat, termasuk Yahudi Zionis la'natullah.

Keberanian Al-Qaddafi, terutama apabila berdepan dengan Barat sudah dikenali dunia.

Kelantangan beliau sehingga mencampakkan Piagam Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu semasa berucap di hadapan pemimpin dunia di Perhimpunan Agong Bangsa-Bangsa Bersatu mencatat sejarah tersendiri, membuktikan kelantangan dan sikap tidak tolak ansur dan tiada kompromi beliau kepada Barat!

Malang sekali apabila ada rakyat Libya yang terpengaruh dengan dakyah Barat, mempertuhankan demokrasi dan hak kebebasan manusia tanpa batas acuan barat, memilih untuk menggulingkan pemerintah yang banyak berjasa kepada mereka!

Cuba lihat apa yang tidak kenanya dengan Kerajaan Libya dibawah pimpinan Mua'mar Al Qaddafi:

1. Setiap individu rakyat Libya menerima imbuhan daripada hasil minyak petrol Libya yang dimasukkan terus ke akaun Bank masing-masing. Tak payah nak tuntut royalti dah! Ini juga amalan Kerajaan Emirat Arab Bersatu yang memperuntukkan didalam Perlembagaan bahawa 40% daripada hasil minyak UAE adalah untuk rakyatnya!

2. Cukai pendapatan paling maksimum pun hanya 12%

3. Bank di Libya tidak mengenakan sebarang faedah/ riba'

4. Qaddafi bersumpah bapa dan keluarganya tidak akan memiliki rumah selagi tiap rakyat Libya tidak mempunyai rumah. Bapa Qaddafi sudahpun meninggal dunia tanpa punya rumah, dan Qaddafi serta anak isterinya masih duduk didalam khemah

5.Di Libya tidak ada rumah yang dipajak

6. Mana-mana rakyat yang mahu bertani atau berladang akan diberikan tanah, haiwan ternakan dan benih percuma

7. Tidak ada bil elektrik di Libya

8. Pendidikan adalah percuma;

9. Kemudahan perubatan adalah percuma

10. Tiap pasangan pengantin baru mendapat peruntukkan one-off payment berjumlah 6,000-00 dinar daripada Kerajaan

11. Harga gas terlalu murah pada nilai 12 cents per liter

12. Pembelian kenderaan diberi pembiayaan kewangan tanpa faedah

13. satu sistem pengairan dan saliran yang hebat dibina untuk mengujudkan kawasan pertanian yang membebaskan Libya daripada pergantungan kepada sumber makanan luar

14. Rakyat dan negara Libya menikmati mutu kehidupan yang tinggi berbanding dengan negara Afrika yang lain.

15 Kebanyakan sekim kesihatan umum, pendidikan dan minyak dibawah subsidi kerajaan.

16. Libya mempunyai kadar kematian bayi yang paling rendah dan kadar hayat yang tinggi

17. Kadar celik ilmu adalah 90% (sedangkan semasa rampasan kuasa oleh Qaddafi terhadap Raja Idris kadar celik-ilmu hanyalah 10%)

18. Kurang daripada 5% penduduk yang kelaparan/ tanpa rumah; satu jumlah yang jauh daripada Amerika Syarikat

19. Apabila berlaku kenaikan harga makanan, Qaddafi menghapuskan semua cukai atas makanan; Sebenarnya Qaddafi berjaya membawa rakyat dan negara Libya kepada tahap yang hebat tanpa bergantung dan menjadi hamba kepada tamaddun dan cengkaman Barat dan Yahudi zionis la'natullah.

Sebenarnya apa yang dibawa oleh Qaddafi adalah ciri-ciri sebuah negara kebajikan yang berteraskan kepada Islam tanpa tunduk na'am kepada kafir harbi dan musuh-musuh Islam.

Qaddafi boleh membuatkan Barat ketar lutut kepada kekuatan ekonomi negaranya!

Malahan Qaddafi mula menuntut Barat supaya membayar pembelian minyak dengan emas. Sudah tentu Amerika Syarikat, Barat dan Yahudi Zionis la'natullah tidak bersetuju kerana mereka tidak mempunyai simpanan emas yang mencukup untuk membayarnya. Malah matawang mereka kini hanyalah cetakan atas kertas sahaja.

Maka Amerika, Barat dan Yahudi la'natullah tidak ada pilihan melainkan menyingkir Qaddafi.

Dan mereka berjaya memperkudakan segelintir rakyat Libya dan memperlengkapkan mereka dengan senjata dan dengan bantuan pesawat gempur Nato, memerangi Kerajaan mereka sendiri!

Begitulah peranan yang dimainkan oleh kaum kafir harbi la'natullah, sentiasa tidak redho dengan umat Islam, dan sentiasa mencari-cari jalan untuk menghancurkan umat Islam.

Dan mereka akan sentiasa mencari jalan memperkudakan segelintir umat Islam untuk melakukan khianat terhadap agama dan bangsanya sendiri. Amat malang apabila ada umat Islam yang rela diperkudakan, malahan sanggup mati demi untuk kafir harbi! Na'zubillah min zalik....

Budak Ni Hero Atau Hamba Barat Yang Terhasut?

Ini komen-komen pembaca di YouTube

Stupid Lybians, now let terrorist America rule your country

TurkishPride25 1 day ago 12
I'm a fuckin cynic in real life, but this made me cry.

It's difficult to tell, how much I'm hate this world, where such a shame, disgusting things can happened in front of the eyes of entire world.
And after that criminals from the UN, EU and NATO say, that it's great, that he is dead.
Wish their all going to die from something much worst, than that.
Rest In Peace, dear Colonel. You fight until the end.


Lybia will be even worse off now. I hope these idiots have fun with GB, the US and the resst of NATO. They chose to dance with a bigger and more deadlier devil.. Have fun being puppets dumb ass's..




Tuesday, October 25, 2011

Kekecuhan Di pejabat Agama: Mufti Jajahan Kota Bharu Telefon Mountdweller

Pada jam 12.30 tengahari tadi 25 Okt. 2011 saya terima panggilan telefon dari Pegawai Agama Jajahan (Kadhi) Kota Bharu menguraikan kekusutan yang telah berlaku di antara saya dan urusan jabatan berkenaan.

Kami hanya bersembang di telefon dalam suasana santai dan saya tidak diminta ke jabatan berkenaan. Tuan Kadhi juga bercerita tentang masalah, sikap dan cara komunikasi yang masih di tahap agak rendah di kalangan pegawai dan kakitangan.

Kad Pintar e-nikah Along pun sudah pun disiapkan segera (hari ini) dan sudah pun di ambil dari jabatan berkenaan oleh wakil Mamanya. Tapi yang anihnya dalam kata gambar tidak ada dan tidak diserahkan itu, dipulangkan pula 2 keping gambar. Lebih, katanya!

Saya juga memohon maaf di atas apa yang telah berlaku akibat dari saya juga berkepala gila pada pagi 17 Okt. 2011 yang lalu di jabatan itu.

Fatwa Syaikh Sadiq al-Ghariany

Mufti besar Libya, Syaikh Sadiq al-Ghariany, mengatakan bahawa Gaddafi adalah seorang kafir, dan solat jenazah untuknya di masjid atau oleh Syaikh masyarakat Muslim, dan ulama menyalahi undang-undang Islam.

Ghariany berkata pada hari Ahad (23/10) dalam sebuah fatwa - dan disiarkan oleh media Libya, bahawa Gaddafi selama hidupnya menentang syariah Islam dan banyak kata-kata dan perbuatannya selama berkuasa menunjukkan bahawa ia bukanlah seorang Muslim.

Pendapat yang berlaku dalam syariah Islam adalah bahawa seorang Muslim tidak boleh melawan undang-undang yang ada di dalam Al-Quran atau Sunnah dan hal itu semuanya itu dilanggar oleh Gaddafi.

Ghariany meneruskan dengan mengatakan, "Ada alasan yang sah untuk tidak mensolatkan dia, yang hal tersebut menjadi contoh bagi para pemimpin yang lain."

Baca selanjutnya di sini

Monday, October 24, 2011

Jabatan Penyusah Agama Islam Kota Bharu

17 Okt. 2011 adalah hari istimewa Pak Din di Unit Daftar Nikah Jabatan Hal Ehwal Agama Islam Jajahan Kota Bharu. Pak diberikan layanan VVIP oleh seorang petugas kaunter di situ.

Kali ini adalah kali kelima Pak Din ke pejabat itu hanya semata-mata untuk mengambil kad e-nikah Along.

Along dinikahkan oleh Ustaz Ahmad Bin Yunoh, Imam Muda Masjid Telipot pada 13 Mac 2011 jam 10.00 pagi di Masjid Telipot dan saya sendiri serahkan 4 keping gambar Along (2 keping) dan Suami (2 keping) sebagaimana diminta oleh Imam untuk penyediaan Kad tersebut.

Tuan empunya Kad atau wakil diminta untuk menuntut kad berkenaan di Pejabat Jabatan Hal Ehwal Agama Islam Jajahan Kota Bharu, Balai Islam Lundang selepas sebulan dari tempoh hari ini 13 Mac 2011.

Selepas 3 bulan iaitu pada 12 Jun 2011, saya ke pergi ke Jabatan berkenaan untuk mengambil Kad yang dimaksudkan. Tapi di Kaunter Pak Din diberitahu Kad tidak boleh dibuat kerana Imam tidak serahkan gambar Pengantin! Maksudnya semua gambar yang telah diserahkan, hilang. Pak Din diminta untuk membawa dan menyerahkan gambar yang baru.

Esoknya Pak Din pergilah serahkan 4 keping gambar baru (2 Along dan 2 Suaminya) dan tarikh siap Kad yang diberi adalah 13 Julai 2011 (sebulan kemudian).

13 Julai 2011 Pak Din pun pergi lagi tetapi Pak Din diminta membawa gambar baru Menantu pula sebab gambar yang sedia ada tidak bersongkok!

Sebelum ini tidak diberitahu pun oleh sama ada Imam atau Petugas di kaunter yang gambar lelaki kena bersongkok dan yang perempuan bertudung (tak kisahlah sebab gambar Along memang bertudung).

Tapi yang melegakan Pak Din, petugas kaunter yang melayan Pak Din hari ini agak peramah dan baik hati. Beliau sanggup adakan 'songkok terbang' (edit) untuk gambar menantu Pak Din. Jadi Pak Din pun ucapkan banyak-banyak terima kasih sebab Menantu dan Along bertugas di Lumut. Nak tunggu gambar baru agak memakan masa. Dan tarikh siap yang baru diberikan adalah pada 13 Ogos 2011.

Hampir sebulan dari tarikh 13 Ogos Pak Din terima pesanan ringkas dari Jabatan berkenaan melalui Handphone yang Pak Din diminta membawa juga gambar ori Menantu yang bersongkok.

Pak Din pun mintalah gambar yang bersongkok dari Menantu di Lumut. Selepas 4 atau lima hari Pak Din pun terimalah gambar bersongkok yang dihantar oleh Menantu melalui Pos Laju dan Pak Din serahkan di kaunter jabatan Agama. Tarikh berikutnya untuk memungut Kad itu ialah pada 16 Okt. 2011.

Pak Din tidak pergi pada 16 Okt. 2011 tetapi Pak Din pergi pada 17 Okt. 2011.

Hari ini apa yang Pak Din diberitahu oleh petugas kaunter (seorang lelaki golongan kacak) amat mengecewakan dan hati sudah menggelegak. Gambar Along pula hilang. Dia tidak pun minta maaf tetapi sebaliknya pihak kita pula dipersalahkan kerana tidak serahkan gambar! Bukankah bangang namanya?

Jadi air pun dah masuk ke kepala Pak Din. Dengan nada yang agak tinggi Pak Din kata "Awak ingat saya ni pengemis ke? Tak ada kerja lain untuk diarak ke sana ke mari!"

"Inilah dia kalau berjenama 'Melayu dan Islam' ". "Saya pun bekas Pegawai Kerajaan juga tetapi taklah buat kerja gila yang menyusahkan Pelanggan!" Bentak Pak Din.

Dia kata "Kenapa pula dikaitkan dengan agama dan melayu?"

Pak Din kata sebab awak Melayu dan bekerja dengan Jabatan Agama Islam. Kalau awak kerja di 'Ketik' (Kuil) saya tak akan kata Islam.

Dia bertanya "Tapi kenapa pula awak tinggikan suara dengan saya?"

Pak Din jawab "Cuba awak tengok berapa banyak tarikh-tarikh yang saya diarah melakukan 'lawatan' ke sini dan saya bercakap dengan lembut dan persuasive tapi ini hasilnya yang saya dapat!"

Dia kata "Habis macam mana sekarang?" Juga dengan nada kasar.

Pak Din kata "Ok. Mari balik salinan Sijil Nikah yang orang-orang awak letakkan tarikh-tarikh tu"

Dia dengan marah sambil menuding tangan (telunjuk) ke muka Pak Din melalui lubang cermin kaunter dengan berkata "Aku tunjuk muka mu". Tapi entah apa yang merasuk ketika itu Pak Din pun berkata sambil menunjukkan ke mukanya juga "Aku pun boleh tunjuk, bukan jer kamu. Mu ingat mu sorang jer boleh?!"

Dia pun campakkan salinan surat nikah itu ke lantai melalui lubang cermin kaunter dan jatuh ke lantai sambil berkata "Aku ingatkan orang tua jer, kalau tidak aku tumbuk kau!"

Kali ini hati Pak Din bagaikan meledak dan berkata " Eh! kamu tak tau, aku 'gedeber' sebelum kamu lahir lagi. Kalau rasa keras tangan, keluarlah!"

Dia bangun dari kaunter dan berjalan laju macam nak keluar tetapi rupanya dia menghilang di belakang pejabat!

Di bawah adalah gambar di mana salinan surat nikah itu dicampakkan
Ini pula ialah petikan Piagam Pelanggan yang Pak Din ambil dari webside http://www.jaheaik.gov.my

Di bawah pula adalah salinan email aduan yang saya hantar kepada Peg. Agama Undang-Undang Islam Jajahan Kota Bharu.


Assalamu alaikum wbt.Y.Brs. En. Nik Mohd. Faizal Nik Hussin

Saya Fakhruddin Bin Yusoff beralamat Lot 1529 Paya senang, Jalan Telipot, 15150 Kota Bharu, Kelantan. Tel. no. 019 9391355.

Perkara berkaitan layanan yang tidak wajar yang saya terima dari seorang petugas kaunter di jabatan tuan pada 17 Okt. 2011 lebih kurang jam 10.00 pagi. Urusannya adalah kad pintar (nikah) anak perempuan saya Lt. Fakhron Diyana (RMN) yang tidak siap-siap dari pertengahan bulan Mac 2011 lagi.

Diyana dinikahkan dengan pasangannya Mohd. Yusof Marzuki oleh Imam Muda Masjid Telipot pada 13 Mac 2011.

Kali terakihr saya berkunjung ke jabatan tuan ialah pada 17 Okt. 2011 dan saya dilayan oleh seorang petugas kuanter yang berbadan lampai, berkulit cerah dan bertahi lalat di atas bibir kiri. Malangnya saya tidak melihat tag namanya.

Apa yang berlaku tuan persilakan baca attachment yang saya lampirkan.

Sekiranya ada apa-apa kemusykilan lanjut tuan boleh menghubungi saya melalui no. telefon 019 9391355 dan bersedia dipanggil ke jabatan tuan pada bila-bila masa.

Sekian, terima kasih.
Wassalam.


Cerita di bawah ini hanyalah selingan saja Pak Din juga sudah tua ...

Seorang petinju berusia 52 tahun yang dipenjarakan selama 26 tahun di atas kesalahan yang tidak dilakukannya, Dewey Bozella menang buat pertama kali dalam perlawanan tinju profesional di sini kelmarin.

Bozella menewaskan lawannya, John Hopkins yang berusia 30 tahun dalam perlawanan tinju profesional yang pertama disertainya. Dia diumumkan pemenang selepas empat pusingan perlawanan. Cerita lanjut pergilah ke sini