Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Thursday, November 13, 2014

Ha...Haa.....Arab Mengaku Melayu Cuba Jadi Batu Api!

Aku rasa pemahaman bahasa melayu Guan Eng lebih baik dari siArab ni
Lain yang Guan Cakap, lain pula yang dia faham
Kalau pun nak tabur racun, janganlah merendahkan keupayaan akal sendiri

Syed Ali: Guan Eng benci Hadi
 | November 13, 2014
Tindakan DAP berbaik dengan PAS hanyalah untuk meraih sokongan orang Melayu sahaja.
hadi lim guan eng 300PETALING JAYA: Ketua UMNO Bahagian Cheras, Datuk Seri Syed Ali Alhabshee berkata tindakan Setiausaha Agung DAP Lim Guan Eng yang enggan hadir dalam mesyuarat Majlis Pimpinan Pakatan Rakyat (PR) menunjukkan beliau benci kepada Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang.
Tambah Syed Ali, tindakan Guan Eng sebelum ini berpura-pura berbaik dengan PAS hanyalah untuk meraih sokongan orang Melayu sahaja namun hakikatnya mereka tidak suka dengan perjuangan PAS.
“DAP merupakan parti perkauman Cina, bila mereka dapat apa yang mereka mahu tidak mustahil DAP akan tinggalkan PAS,” katanya ketika dihubungi FMT.
Tambah beliau, tindakan DAP berbaik dengan PAS hanyalah untuk melihat orang Melayu berpecah seterusnya mengukuhkan lagi kedudukan DAP.
Dalam pada itu, Syed Ali meminta PAS supaya tidak hanya ‘melukut ditepi gantang’ untuk terus berjuang bersama DAP yang sanggup menikam PAS dari belakang.
“PAS dan UMNO perlu bersatu bagi menguatkan lagi parti orang Melayu, ini kerana perjuangan PAS dan UMNO adalah sama yaitu ingin menegakkan Islam,” ujarnya.
Semalam Guan Eng berkata, tindakan beliau menunggu Andul Hadi datang ke mesyuarat Majlis Pimpinan PR untuk memastikan gabungan PR lebih kuat dan menganggap hanya Hadi sahaja yang layak membuat keputusan bagi mewakili PAS dalam PR.

6 comments:

  1. Hahahahaha.....lawak gila siot..!

    Sapa lah PA syed Ali.....dia tau baca ke atau dia sememang dungu. Kesian Syed Ali buat statement bodoh

    ReplyDelete
  2. Sape yg tak BENCI dgn kaki tipu?

    sape yg tak BENCI sikaki AUTA?

    sape yg tak BENCI kaki BELIT u-TURN???

    sape yg tak BENCI kaki ponteng????

    sape yg tak BENCI kaki KHIANAT????

    sape yg tak BENCI kaki FITNAH!!?????

    sape???
    sape sape??????

    hanya & hanya Iblis WAL setan dkenali jer yg sgt SYIOK dgn SETAN sorban fakeh yg brsembunyi nih!!!

    I rest my case my GOD..

    ReplyDelete
  3. yg lain semuanya aku setuju tapi...bab "PAS dan UMNO perlu bersatu itu aku tak setuju.

    ReplyDelete
  4. Kalau betul pun Guan Eng membenci Adi Awe, memang itu hak dia. Bukan sahaja Guan Eng malah ramai pemimpin PAS dan PKR yang cintakan keadilan dan kemakmuran pastinya meluat dan menyampah habis kepada Adi Awe ini. Rakyat yang sudah lama inginkan pemerintahan dua parti dan mahu menumbangkan parti zalim UMNO di negara inipun amat menyampah melihat karenah dan perangai Munafik Adi Awe ini. Betapa hinanya manusia yang selalu bercerita atas dasar Islam lalu beliau pula yang meranap dan menghancurkan apa yang dibangunkan dan dipupuk oleh ahli-ahli parti selama ini. Pengkhianat kepada perjuangan rakyat tidak layakpun untuk dikasihani oleh marhaen.

    ReplyDelete
  5. Abe

    Mentaliti Syed Ali ni takde bezanya dengan mentaliti cai-cai UMNO yang banyak berkeliaran di pelbagai blog-blog. Seb3narnya usaha mereka menabur fitnah, mer3ka-reka cerita dan yang paling istimewa menunjukkan kebodohan mereka dengan komen-kom3n bodoh sebenarnya tidak membantu memulihkan keadaan UMNO Baru yang sedang terok sekarang ini. Ini adalah stail politik kuno. Filosofi lapok ini ialah jika lemah, kita cuba melemahkan parti lawan kita agar mereka juga l3mah. Apabila sama-sama lemah, kita mempunyai kelebihan dari mereka kerana kita kerajaan yang memerintah. Kita mempunyai dana untuk ditabur untuk meraih undi. Kita menguasai media untuk membentuk persepsi rakyat agar menyebelahi kita.

    Cara ini sudah tidak begitu ef3ktif lagi kerana, pertamanya, realiti hari ini jauh berbeza. Rakyat sudah cerdik. Kerana tahap pendidikan sudah meningkat mereka sudah bijak untuk menilai apa yang sedang berlaku. Mereka juga terdedah dengan pelbagai sumber maklumat alternatif. Apatah lagi didalam PRU 14 nanti, 60% pengundi adalah pengundi muda yang berumur 21 - 40 tahun. Mereka ni boleh ke dikelentong buta2?

    Keduanya, masaalah UMNO Baru adalah asas p3nubuhan UMNO Baru itu sendiri dan kelemahan kepimpinan yang ada. UMNO Baru yang ditubuhkan dalam tahun 1988 itu bukan untuk perjuangan martabatkan orang melayu dan Islam. Ia ditubuhkan sebagai satu vehicle untuk mengekalkan kuasa Mahathir agar tidak akan dicabar sampai bila-bila. Itulah juga yang kita lihat selepas Mahathir meletak jawatan. Kedudukan Paklah dan Najib tetap kukuh dan tidak tergugat,walaupun dicabar oleh orang yang menubuhkan UMNO Baru itu sendiri iaitu Mahathir. Jadi jelaslah UMNO Baru sebenarnya satu vehicle untuk mengekalkan kuasa pemimpin No.1nya agar tidak tergugat dengan menggunakan perjuangan olok-olok ( perjuangan pseudo) untuk memartabatkan perjuangan orang melayu dan Islam.

    Jika betullah perjuangan UMNO Baru untuk memartabatkan orang melayu dan Islam - tentulah selepas hampir 30 tahun UMNO Baru ditubuhkan, t3ntu kita sudah nampak kemajuan orang melayu dipelbagai bidang. Kemajuannya akan nampak!

    Kelemahan UMNO Baru sekarang selain disebabkan ol3h tujuan penubuhannya dulu, disebabkan oleh kelemahan pemimpin2nya. Kita boleh lihat kelemahan UMNO Baru ini disemua peringkat dari cawangan sampailah keperingkat nasional. Sekarang ia menjadi lagi parah apabila Najib menjadi seorang Presiden yang lemah dan tidsk mempunyai kepimpinan langsung.

    Kelemahan kepimpinan UMNO Baru ini juga mengakibatkan kelemahan dalam pentadbiran negara dalam semua bidang. Sampai pasai no plat kenderaan pun jadi kalau bilau. Jangan ceritalah pasal pendidikan, ekonomi, pertahanan....s3but apa sahaja semua kucar kacir. Sekarang ini pelbagai masaalah kelemahan pentadbiran negara didedahkan oleh pemimpin2 PKR dan DAP ( mintak maaf ustaz2 PAS dok senyap sepi je). Yang menampakkan kemajuan ialah p3mimpin-pemimpin UMNO semakin kaya dengan mengaut pelbagai projek dsn peluang ekonomi negara!

    Dengan kelemahan parti UMNO Baru yang sudah menjangkiti kepada pentadbiran negara - saya tidak nampak t3ktik hendak m3njahanankan parti lawan terutama PAS dapat membantu menguatkan UMNO Baru dimata rakyat jika k3l3mahan dan kerakusan pemimpin UMNO/BN didedah setiap hari!

    ReplyDelete
  6. syed ini keturunan arab ke ?

    arab dah sah bahalol , badan besar besar macam unta tapi otak macam khaldai saja...

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa