Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Saturday, January 23, 2016

Sebenarnya Kedah tidak sepatutnya Jatuh ke tangan UMNO.

Sebenarnya Kedah tidak sepatutnya Jatuh ke tangan UMNO.. 

Ia jatuh atas sebab memberi kepercayaan kepada pemimpin UMNO ketika mereka memerintah. mereka berkonfrantasi dengan rakan sendiri.. mereka berkonfrantasi dgn rakan DAP dan PKR.. sama seperti apa yg PAS Pusat dan PAS Kelantan lakukan hari ini. 

Walaupun rakan DAP hanya seorang, tetapi kesan sosio politik nya melibatkan beberapa kawasan dun separa bandar.. rasa angkuh dgn kedudukan dan jawatan.. menyebabkan Kedah tumbang.. ia menimbulkan rasa tidak senang rakan Pakatan, tetapi pimpinan dalam Jemaah sendiri..

Ketika Anwar menawarkan satu kerjasama " Blok Ekonomi " Negeri2 Pakatan.. kerjasama Kelantan, Kedah, Selangor dan Pulau Pinang.. ada yg memandang sinis usaha Anwar.. 

Kata mereka, kami ada cara yg tersendiri.. Islam ada penyelesaian nya sendiri.. maklum lah ketika itu PAS memerintah 2 Negeri berbanding 1 PKR dan satu DAP.. mereka sandarkan dgn Politik di Kelantan yg berjaya kekal 22 tahun.. 

Dalam membangunkan Kedah akhirnya mereka lebih Percaya dan memerlukan Nasihat Mahathir berbanding Anwar.. 

Mahathir menghantar Daim menjadi penasihat negeri Kedah..pada mereka, itulah cara mereka tersendiri berpolitik..

Akibat terlalu percayakan mahathir.. akhirnya Mahathir sendiri yg memerangkap kerajaan Kedah, seperti yg pernah aku dedahkan sebelum ni.. grand design untuk tawan Selangor akhirnya beralih ke Kedah selepas Mahathir mendapat jaminan dari Najib , Mukhriz bakal dilantik MB jika UMNO menang di Kedah..

Itu sebab nya Selangor menang dgn agak selesa selepas perancangan UMNO beralih ke Kedah.. sama seperti grand Design mereka merampas Terengganu tahun 2004.. ini lah akibatnya kerana terlalu mempercayai UMNO dan Mahathir.. apakah Kelantan akan terima nasib yg sama selepas ini?

Ipoh Mali

#selamatkanmalaysia #pasumno #mahathir #harapanbaru #kerajaanperpaduan

3 comments:

  1. Orang Orang PAS ini BODOH BAHALOL

    Serban Kopiah Jubah Janggut ikut GAYA sama NABI SAW

    Tapi OTAK dan PEMIKIRAN cara NABI SAW tak pulak di ikut

    Tau tau LAHAP FREE saja bila dapat kuasa

    BODOH saja

    Gaya ada tapi Otak kira NOL

    Kepala Otak !!!!!!!

    ReplyDelete
  2. Sebaik usai aku baca dan hadham artikel ini tertanya-tanya pula, adakah Wan Rosli menjadi duta UMNO meresap dalam PAS? Mungkin dia hanya berpura-pura menyokong ularmak serta para walaunta dan mengharapkan komisen masyuuk. Maklumlah, Mahathir pernah kata hanya yang bangang saja yang masih tinggal dalam UMNO. Kebarangkalian itu tetap ada, kannn...Ataupun dia baham sapu kiri kanan, bukannya boleh percaya sangat pun.

    ReplyDelete
  3. Sejarah adalah sejarah
    PAS tak perlu memerintah
    Cukup sekadar jadi Spiritual Bureau Dacing sahaja

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa