Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Wednesday, January 27, 2016

Warisan Ambia?

TUAN PENASIHAT HJ HADI KUAT MAKI HAMUN

Menurut Hj Hadi kesediaan parti islam @ Pas untuk menjadi penasihat kerajaan bukan kerana pangkat tetapi untuk menjadi penyelamat ....hahaha lawak ker ...

Mcamana nak sihat kerajaan kalau dengan anak buah sendiri iaitu ahli jemaah Pas sendiri dea gagal nak tegur dan nak beri nasihat?

1. Sewaktu pemuda berdemonstrasi d hadapan pejabat Agong Pas, Haji Hadi berlalu dcelah-celah mereka dn dilihat seperti suka sahaja. Apa nasihat hadi?

2. Sewaktu Muktamar yang lepas, beberapa org pimpinan yg menyebelahi hj hadi telah menggelar sesama jemaah dengan gelaran Munafiq Haraki, parasit, barua, tolol, anjing dsbnya..Apa nasihat hj Hadi?

Sekadar menyebutkan 2 perkara diatas, apakah tindakan Hj Hadi?

Terbukti Hj Hadi gagal berperanan untuk menasihati ahlinya sendiri malah memihak kepada kalangan tertentu menyebabkan Pas berpecah.

Hj hadi kini bole digelar sbg pemimpin yg memecahbelahkan umat islam dinegara ini khasnya. Beliau juga akan diingati sebagai Tuan Presiden yang menyebabkan Pas berpecah kerana sikap angkuh beliau sendiri.

Yang lebih parah ialah bila ahli keluar, beliau dengan  sesukahati melabel keluar dari islam. Senang sangat dea nak melabel dan menuduh orang lain tidak istiqomah dan buta hati serta buta al-quran.

Bagaimana sikap Hj Hadi terhadap Mohamad Sabu sewaktu dea jadi TP Pas?....sebagai seorang Tuan presiden sepatutnya beliau lebih mesra dan ambil tahu hal kebajikan tetapi beliau tidak penah ambil peduli tentang kebajikan dsbnya...

Haji Hadi juga tidak reti nak mengucapkan "terima kasih" kepada peguam Asmuni Awi dan anaknya yg tlh bersusah payah menguna duit sendiri ulang alik dr Ipoh-Terengganu untuk membela kesnya dan terlepas  dari dakwaan fitnah pil kuda.....ermmm

Erti asyidaa-u'alal kuffar tu bagaimana? Berkeras dan tegas terhadap musuh atau orang kafir itu ialah dengan menunjukkan prinsip dan pegangan terhadap Islam. Antaranya kita kna jaga akhlak walau dimana jua dalam suasana apapun.

Akhlak kita bila berjanji bagaimana pulak ye? Akhlak terhadap keputusan syura yang telah dsepakati dan dirobek dan buat keputusan sendiri bolehkah begitu wahai hj hadi?

Apakah menggelar sesama jemaah sendiri dengan gelaran Munafik Haraki, parasit, barua, tolol dan sebagainya itu sikap warisan ambia?

Jadi renung2kan.....

#UNDUR HADI UNDUR

SALAM REFORMASI
SALAM PAKATAN HARAPAN
#BEBASKAN DSAI
#LAWANTETAPLAWAN

ONNA BUGEISHA
PUTERI EMELYN
25/01/2015
10.00am

4 comments:

  1. Banyak lagi fakta jelek kalau nak kisahkan pasal hadi marang..

    ReplyDelete
  2. biarlah ahli pas menentukan siapa pemimpin mereka. Yg tolak hadi ialah org. luar pun.

    ReplyDelete
  3. depa kata hh tak ada buat salah ape pun.

    ReplyDelete
  4. let pas get what it deserves!

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa