Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Monday, November 5, 2012

Hidup Lagi Rupanya Bewok Pasir Nih!

Ko dengar dan ko faham tak apa yang Nurul Izzah maksudkan?
Masa binatang  Porno hina Hudud dan masyarakat Islam baru ni kenapa ko bisu?

Mungkin baru ni dok 'mmupor' dalam pasir kot?
Ni baru timbul dan jengah kepala...

Kebebasan Beragama Tidak Terhad : Zul Nordin Cabar PAS Bidas Nurul Izzah.
alt

KUALA LUMPUR 5 Nov - Ahli Parlimen Kulim Bandar Baharu, Datuk Zulkifli Nordin mencabar PAS menentang pandangan Ahli Parlimen Lembah Pantai, Nurul Izzah Anwar mengenai hak kebabasan memilih agama yang tidak terhad kepada orang bukan Islam sahaja sebaliknya hak itu juga diberikan kepada orang melayu yang beragama Islam dalam kenyataannya baru-baru ini disebuah portal media berbahasa Inggeris.

Bekas Pemimpin PKR itu mempersoal pendirian PAS yang dahulu menentang penubuhan Suruhanjaya Antara Agama (IFC) ketika beliau mengetuai bantahan cadangan penubuhan IFC satu ketika dahulu.

"Disini saya ingin mengambil kesempatan iaitu mempersoal dimana pendirian PAS kerana semasa IFC dicadangkan dahulu oleh Majlis Peguam dan badan bukan kerajaan (NGO), PAS mengambil sikap yang sangat keras termasuk saya yang mengetuai bantahan itu sehingga ahli PAS yang menyokong penubuhan itu diheret ke makhamah lalu dijatuhkan hukuman.

"Adakah pendirian PAS sama iaitu menentang IFC sekarang bermakna mereka (PAS) mestilah menentang apa yang dicadangkan oleh Nurul Izzah," katanya kepada pemberita ketika membuat sidang media di Lobi Parlimen hari ini.

Sementara itu, beliau turut menjelaskan kenyataan Nurul Izzah mempunyai persamaan yang ketara dengan Majlis Peguam dengan sokongan badan NGO dalam satu usaha untuk menubuhkan IFC.

"Pandangan Nurul Izzah sama seperti pandangan Majlis Peguam dan badan NGO lain yang mahu menubuhkan IFC yang mana matlamat utama IFC iaitu beri hak kebebasan memilih hak agama termasuk untuk orang Islam.

"Bagi saya, orang Melayu boleh menukar agamanya daripada agama Islam kepada lain, sama kesannya dengan menghapuskan bangsanya sendiri"ujarnya.

Terdahulu, sebuah portal media berbahasa Inggeris melaporkan Nurul Izzah mengatakan rakyat tidak seharusnya dipaksa untuk mengamalkan agama tertentu dan ini juga termasuk kepada orang Melayu. 

- sumber

6 comments:

  1. 'bewok pasir' ni loyar bengong, tak paham bahasa.

    Kalo orang Islam nak tukar agama, kan hukum 'hudud' ada termaktub dalam al-Quran? itu sebab la hukum Allah itu WAJIB diimplemntasikan bagi mengelakkan kejadian-kejadian sebegini...... nampak je lebai tapi bengong....

    ReplyDelete
  2. BEWAK NI TUKAR JADI SETAN PULUK DAH....

    ReplyDelete
  3. Abe,

    Bewok pasir nok gi manow....dok maing atah pasir la....hahaha

    bat8

    ReplyDelete
  4. bewok pasir makan katak dia nie jenih biawak komodo makan besar bangkai paling dia suka

    ReplyDelete
  5. kalo jumpo biawak tengah jalan ngan mamat ni aku percaya cakap biawak dari mamat nie

    ReplyDelete
  6. menate bewak berjanggut.

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa