Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Thursday, November 22, 2012

Padan Muka, Kan Tahi Dah Terpalit Kat Muka Sendiri!

Tadak pasal cari pasal Kalau dah tahu ju*** tu busuk, mulut tu diam-diamlah....
Jangan dok hebuh yang orang punya tu bau masam!
Bodoh punya penyangak!

Elizabeth: Hutan Simpan Di Selangor Selamat

SHAH ALAM, 22 NOV : Bekas pemimpin Umno-BN didakwa memiliki tanah yang terdapat di Hutan Tampler.

Perkara ini didedahkan Exco Pelancongan, Hal Ehwal Pengguna dan Alam Sekitar, Elizabeth Wong di mana terdapat nama-nama pemimpin Umno terlibat sudah dikenalpasti memiliki tanah di kawsan berkenaan.
“Saya terkejut banyak orang ternama dalam senarai pemilik banglo itu, antaranya bekas menteri, bekas Ahli Parlimen Gombak, bekas Adun Gombak Setia, bekas Adun Sungai Burong, bekas Adun Rawang dan lain-lain. Inilah antara orang-orang yang mengambil tanah di situ untuk membina rumah mewah,” katanya dalam Sidang Dewan Negeri Selangor(DNS) hari ini.
Isu ini timbul apabila pembangkang Umno-BN mendakwa Pakatan Rakyat (PR) Selangor membenarkan penebangan Hutan Simpan Taman Templer dibuat secara berleluasa bagi membina persimpangan bertingkat dan banglo mewah.
Akhbar The Star sebelum ini melaporkan kononnya Kerajaan Negeri meneroka Hutan Simpan Berkenaan dengan memaparkan gambar yang salah dan cuba mengelirukan pembaca.
Sebaliknya tegas Elizabeth, kawasan hutan rizab di Taman Templer itu diberi milik oleh Kerajaan Umno-BN pada 1987 kepada syarikat SAP Leisure and Resort Sdn Bhd.
Menurutnya, tanah seluas 454 ekar itu diberi kepada syarikat terbabit untuk dibangunkan sebagai Perangsang Templer Golf and Country Club (PTGC).
“Pada 2 Ogos 1990, majlis pecah tanah PTGC dirasmikan oleh Menteri Besar Selangor, kemudian pada 13 Disember 1992, 18 lubang golf dibuka dan akhirnya dirasmikan (kelab golf) oleh DYMM Sultan Selangor pada 4 November 1995.
“Plan ini diluluskan oleh Exco Kerajaan Negeri pada 17 Julai 1991. Ini cerita 20 tahun lalu, malah Taman Templer bukan lagi hutan simpan. Adakah Umno-BN cuba mengaburkan mata rakyat dengan mengatakan Kerajaan PR Selangor merampas hutan simpan? Kita tidak pernah berbuat demikian.
“Bagaimanapun, Hutan Simpan Templer seluas 853.30 hektar masih kekal dan tidak pernah disentuh sejak 2008, malah Kerajaan Negeri bertegas untuk tidak memberi hak milik kepada mana-mana pemaju bagi tujuan pembangunan perumahan,” katanya.
Laporan akhar The Star baru-baru ini mendakwa Kerajaan Negeri bertanggungjawab menghancurkan Hutan Simpan Taman Templer dengan pembinaan lebuh raya bertingkat, Rawang setinggi 60 meter dan 60 buah banglo mewah.
Dakwa akhbar itu lagi, projek itu bertentangan dengan tekad Kerajaan Negeri untuk menghentikan pembalakan di kawasan hutan simpan dan mengadakan rundingan sebelum melakukan apa-apa pembangunan di kawasan hijau.
“Bermula tahun 2008 hingga kini, Kerajaan Negeri tidak pernah memberi hutan simpan kepada sesiapa. Malah keluasan hutan simpan meningkat satu peratus di bawah PR,” katanya lagi.

No comments:

Post a Comment

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa