Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Thursday, November 21, 2013

Amy Search Pula Muflis

Khamis November 21, 2013
Kawan Khianat Amy (Search) Sehingga Muflis
SHAH ALAM: Sekian lama berdiam diri selepas dikatakan muflis, vokalis kumpulan Search iaitu Amy akhirnya mengaku mengenai kontroversi itu selain mendedahkan dia telah dianiaya oleh sahabat sendiri.
Amy atau nama sebenarnya, Suhaimi Abdul Rahman, 55, bagaimanapun enggan mengulas berhubung perkara tersebut dan hanya akan berbuat demikian apabila kes berkenaan dibawa ke mahkamah.
"Apa yang boleh saya katakan, saya sebenarnya dianiaya oleh sahabat baik sendiri sehingga menyebabkan saya muflis. Itulah akibat terlalu percayakan kawan.
"Namun buat masa ini saya tidak mahu mengulas lanjut kerana akan membawa kes ini ke mahkamah untuk tindakan seterusnya," kata Amy kepada mStar Online.
Amy ditemui selepas sidang media Konsert Destini di Hotel Blue Wave di sini, Rabu.
Konsert bagi mengumpul dana Yayasan Destini Anak Bangsa (YDAB) itu bakal diadakan pada 20 dan 21 Disember depan menampilkan barisan artis seperti Datuk Siti Nurhaliza, Rossa, Pansha (Ungu), Adira, Hafiz, Jaclyn Victor, Awie dan Dayang Nurfaizah.
Amy sebelum ini dipercayai gagal untuk menyelesaikan sejumlah hutang yang dipinjamnya bagi menjayakan konsert jelajah Di Awan Biru sekitar 2009.
Perkara tersebut telah dibawa ke mahkamah dan keputusan yang dikeluarkan telah menyebabkan Amy isytihar sebagai muflis.
Dalam pada itu, mengulas mengenai luahannya mengenai perkara itu di Facebook miliknya pada Rabu, Amy berkata tindakannya mendedahkan mengenai kemelut itu berlaku secara tiba-tiba.
Jelas Amy, sebelum ini dia berdiam diri dan mengelak daripada berbicara mengenai perkara itu kerana enggan isu tersebut menjadi kecoh sehingga timbulnya fitnah.
"Apa yang saya kongsi di laman Facebook adalah luahan rasa hati yang saya pendamkan selama beberapa tahun ini.
"Luahan saya itu hanya sedikit dan masih banyak perkara lain belum saya luahkan," jelasnya.
Sementara itu, Amy berkata, walaupun pada mulanya dia sukar untuk menerima kenyataan bahawa dia telah muflis dan dikhianati oleh sahabatnya sendiri namun dia menyedari ia adalah satu dugaan.
Jelas Amy, dia tetap menjalani kehidupannya seperti biasa dan yakin ada hikmah di sebalik kejadian itu.
"Apa lagi yang boleh saya buat selain bersabar dengan dugaan yang menimpa kerana mungkin ada hikmah di sebaliknya.
"Saya masih bersyukur kerana mempunyai kudrat untuk terus bekerja dan menampung keluarga," katanya.
Malah kata Amy, dia sudah memaafkan orang yang mengkhianatinya dan berharap individu tersebut akan memperbetulkan kembali keadaan.

7 comments:

  1. UMNO tak tolong ke? Ini sahabat baik hangpa nie.

    ReplyDelete
  2. UMNO hanya panggil k-pop je, penyokong sendiri tidak dipedulikan. Beri susu pada kera di hutan rimba Afrika tu bolehlah!

    ReplyDelete
  3. Jangan kutuk orang dalam kepayahan berdo'alah mohon keredhaan dari Tuhan agar diringankan beban dugaan.Amin!!!!!!!!!!!

    ReplyDelete
  4. amy penyokong totok umno@apco ! ABU !

    ReplyDelete
  5. Anon 8:00am
    Bukannya kutuk Amy, cuma menyedarkan kpd Tuannya untuk membantu. Sekarang apa Tuannya akan perbuat bagi membantu!

    ReplyDelete
  6. AKU SEBAGAI ORANG KUAT UMNO AKAN MEMBANTU AMY,MEMBANTU KOREKKAN HIDUNGNYA YG TERSUMBAT..

    ReplyDelete
  7. Kalau dah baik dengan ulama, jangan U turn. Allah SWT dah bagi hidayah tapi hamba nya menolak, ingat kesenangan dan kesusahan ada lah ketentuan Illahi.Jangan subahat kalau parti itu ada unsur judi, arak, campuran bebas, tak sholat lima waktu dan suka fitnah, selamat lah kita.

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa