Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Sunday, August 13, 2017

'Tuah' GrabBike

"Order Grab dapat papaku sendiri" - Gadis bertemu bapa selepas terpisah
Kohilah Sekaran, Astro Awani |  Diterbitkan pada Ogos 12, 2017 11:27 MYT
Seorang gadis berkongsi kisah menyentuh hati apabila dapat bertemu kembali dengan bapanya setelah 10 tahun terpisah. -Instagram: Salma Zuhara

HIDUP ini penuh dengan kejutan. Kalau kita tahu apa yang dirancang oleh Tuhan, maka itu erti kita lebih berkuasa daripadanya.

Begitulah kisah seorang gadis ini, siapa sangka dia boleh bertemu kembali dengan bapanya setelah 10 tahun terpisah menerusi satu panggilan telefon.

Salma Zuhara, 17, terkejut apabila mendapati penunggang Grab motosikal yang dipesan merupakan bapa kandungnya sendiri.

Menerusi Instagram, Salma berkongsi kisah menyentuh hati itu sambil memuat naik gambar dia bersama bapanya.

“Order Grab dapat papaku sendiri, aku baru tahu ternyata papaku sekarang kerja Grab,” tulis Salma. 

Posting itu kemudian tular di media sosial, dengan meraih lebih 74 ribu ‘likes’.

Memetik laporan portal The Jakarta Post, Salma dikatakan tidak bertemu dengan ayahnya hampir 10 tahun, sejak ibu bapanya bercerai.

Menurut Salma, ia agak sukar untuk dia menggambarkan emosinya selepas bertemu dengan insan yang tersayang itu.

"Saya berasa sedih, gembira, kekok, saya tidak boleh menjelaskannya," katanya kepada portal Kompas.com.

Pelajar sekolah menengah itu yang kini tinggal bersama ibunya dan tiga adik-beradik di Kudus, Jawa Tengah berkata dia tidak tahu di mana ayahnya tinggal.

"Apa yang saya tahu ialah dia sering bergerak di sekitar, sebab itu saya terkejut apabila saya dapat bertemu dengannya semula.”

Tambahnya, dia telah mengambil nombor telefon bimbit ayahnya supaya mereka boleh berkomunikasi lagi pada masa akan datang.

No comments:

Post a Comment

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa