Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Wednesday, June 18, 2014

Yang Hang Tunjukkan 'Penutup Cipap' Hang Tu, Buat Apa?

Isu Baju Dalam, Maria Farida Anggap Pengikut Instagram Fikiran Kotor
Diterbitkan: Selasa, 17 Jun 2014 6:28 AM
Oleh: FERIDE HIKMET ATAK
PETALING JAYA: Pelakon Maria Farida menyifatkan pengikut-pengikut yang memberi komen berbau lucah menerusi foto pakaian dalam yang dimuat naik menerusi Instagram miliknya adalah mereka yang berfikiran kotor. 

Maria, 44, berkata, foto tersebut tidak patut dijadikan isu kerana ia hanyalah beberapa bikini yang diletakkan di atas katil dan bukannya menunjukkan dia memakai pakaian tersebut.

"Ia hanyalah sejenis pakaian mandi yang diletakkan di atas katil. Mereka (pengikut) melenting dan kecoh seolah-olah saya memakai bikini tersebut dan memuat naik gambar saya ke Instagram.

"Takkan mereka tak pernah melihat bikini sebelum ini? Dan saya tidak pernah suruh pun melihat foto-foto yang saya muat naik. Itu hanyalah pemikiran kotor mereka terhadap baju itu. Apa yang mereka cakap semua tidak masuk akal," katanya kepada mStar Online menerusi aplikasi WhatsApp di sini pada Isnin.

Pada Sabtu lalu, Maria telah memuat naik foto beberapa bikini dengan kapsyen 'Can't decide on which one... hmm' (Tak boleh putuskan yang mana satu... hmm).

Foto tersebut telah menimbulkan kekecohan daripada kalangan pengikutnya terutama golongan lelaki yang memberikan komen-komen lucah kepada aktres itu.


Foto bikini yang dimuat naik oleh Maria di Instagram.

Tambah pelakon yang popular dengan filem Datin Ghairah itu, dia turut mendapat kritikan seolah-olah tidak berpegang pada agama Islam dengan menunjukkan foto tersebut.

"Bayangkan ada yang siap mengutuk dan pada masa sama memberi ceramah agama sedangkan apa yang mereka buat dengan mengutuk orang  sudah menunjukkan ia salah di sisi agama Islam.

"Entahlah, bagi saya ia hanyalah perkara kecil sahaja dan rasa kelakar pula apabila ramai yang mengambil serius dengan foto tersebut.

"Saya tertanya-tanya adakah pengikut-pengikut lelaki yang memberi komen ini akan menutup mata mereka apabila melalui kedai-kedai pakaian dalam di pusat beli belah?" soalnya.

Dalam pada itu kata Maria lagi, memandang dia mendapat terlalu banyak komen negatif, dia telah meminta pembantu peribadinya untuk membuang komen-komen tersebut.

Maria kini sedang bercuti di Pulau Krabi, Thailand dan akan pulang ke tanah air pada hujung minggu ini.

6 comments:

  1. Dia nie bodoh ker atau bangang bila kata tak pernah suruh orang lihat gambar beliau poskan. Kalu tak nak bagi orang tengok, buat apa letak dalam lamannya dan siap tulis mana satu nak pilih. Inilah produt keluaran Umno yang meletakkan aurat betina Umno hanya cipap dan dua gunung ajer yang haram hukumnya, itu pun masih ada yang kata harus sahaja.

    ReplyDelete
  2. Nak popularkan diri sanggup buat apa pun tunjuk 'cipap' pun x per...

    ReplyDelete
  3. hek eleh! dia yg poyo pegi letak picture tu buat pe kan, pastu nak marah2 org kasi komen bukan2 pulak, pffttt~

    ReplyDelete
  4. ppuan kalu dh x de rasa malu cam tu la..sapa pn akan fikir negetif jika tnjk bende cm tu..fikiran maria ni de masalah tpi nyalah kan org lak...

    ReplyDelete
  5. Huhuhuhuhu...,mea are eaa..hightu haaq privasi deaa aaaa woodooh!! Uh all menihlaai!! dawii mindhaaa yg jaaaatt!!! Miaa caayank cowk upload via g seteriing yg dhee pic nguuciig aik...muuuaaahaha AQ becaamamuu...

    ReplyDelete
  6. dia guna akhlak yahudi dan nasrani ... jenis yang rasa BANGGA TERLAMPAU dengan kecantikan dan keseksiannya hingga nak tunjuk setiap inci tubuhnya kepada orang ramai .....nauzubillah !!!!!!

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa