Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Thursday, November 13, 2014

Cara Bicara: Baru Nampak Cerdik Sikit Namun Ada Juga.......

Tapi umpama Mahfus pun tak betul juga
Jangan samakan hadir di Parlimen dengan hadir mesyuarat PR!
Perlimen tu apa dan mesyuarat PR tu apa?

Mahfuz: DAP jangan tekan presiden PAS
mk - 5:50PM - 13 Nov 2014

Ketua Penerangan PAS, Datuk Mahfuz Omar menasihati DAP agar lebih berhati-hati dalam mengeluarkan kenyataan tentang Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang.

Menurutnya, DAP tidak perlu mengenakan tekanan untuk memaksa Hadi yang berada dalam keadaan uzur untuk ke mesyuarat Pakatan Rakyat.
"Saya harap rakan-rakan DAP harus berhati-hati dalam buat kenyataan.

"Dia (Hadi) mempunyai alasan kesihatan (kerana tidak hadir ke mesyuarat)," kata MP Pokok Sena itu sewaktu ditemui pemberita di bangunan Parlimen.

Menurutnya, PAS sendiri tidak pernah memaksa Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng untuk sentiasa hadir ke sidang Dewan Rakyat.

"Kita tak gesa pun Lim Guan Eng hadir ke Parlimen. Kenyataan begitu tidak begitu cermat. Harap DAP beri perhatian kepada perkara ini," katanya lagi.

Beliau merujuk kepada gesaa DAP mutakhir ini agar Hadi hadir ke mesyuarat Pakatan Rakyat.

Hadi sebelum ini sering menghantar wakil sahaja – timbalan presiden Mohamad Sabu dan setiausaha agung, Datuk Mustafa Ali ke mesyuarat tersebut.


7 comments:

  1. Abe

    Mahfuz bercakap atas dasar saikologi. DAP.dah j3laskan dan sudah pun menjelaskan pendiriannya.

    Mahfuz bercakap dalam mòod memujuk kerana dia tahu sangat angin turki yang dibawa balik oleh TGHH.

    Kita beri ruang kepada p3mimpin PAS menyelesaikan kerenah TGHH ni. Rumit juga jika kita hendak jinakkan hangin turki ni. Tak macam hangin kus kus yang selalu menjangkiti orang melayu.

    ReplyDelete
  2. Pakat pening blake geng PAS skrg neh.biasalah org politik.kena cekap bermain lidah.kalu tak jgn masok politik.tp kLo tak bijik bermain kata2 akn kantoi.abisla kena gelak dgn org.kah kah kah.mahfuz nak bermain politik dlm hal neh.nak tjuk kat geng2 sana yg dia nia terbuka dan sokong kuat tuan presiden.konon nak jage hati punya statement.almaklum bahgian penerangan.tp kalo2 kata2 tu malap n tak terang cmaner,hehe.betul mcm abe royat bab parlimen n parti.heheh

    ReplyDelete
  3. Apa pun geng babi tonyok mesti betullllll

    ReplyDelete
  4. uzur kepala bana kalau maki hamun sana sini..ada yg jadi brokar...yg jadi barua pon ada...dgn org pompuan bulehlah hang kelentong...nak komen sedap mulut...cakap putar sana sini...khas buat tuan presideng yg takut dgn bayangan dilucutkan takhta tidak lama lagi...

    ReplyDelete
  5. lge ada point bila suruh hadi hadir mesyuarat. buat apa hantar wakil kalau wakil tak ada kuasa buat keputusan? apa guna wakil setuju dlm mesyuarat tp kena veto dgn hadi kemudian? buang masa aje.

    lge pun ada ponteng. tp dia ketua negeri. tanggungjwb pd rakyat penang. lagipun dap hantar wakil yg diberi mandat utk membuat keputusan. dap terima keputusan wakil dia.

    ReplyDelete
  6. Ada beza hadir Dewan rakyat dengan hadir ke mesyuarat Pakatan.Kalau tak hadir ke dewan rakyat ahli parlimen lain bolih bincangkan tetapi tk hadir mesyuarat Pakatan siapa pulak nak buat keputusan sekiranya 3 peminpin kanan hanay 2 je yang hadir.nanti di tuduh membelakangkan Pas pulak.Mahpus kata Hj Hadi tak sihat katanya pergi ke london bolih pulak.sila jawab pus.

    ReplyDelete
  7. PAS itu parti bahalol

    bahalol mana ada rasa tanggung jawab

    selagi bahalol , PAS tidak dapat membangun dan tiada nilai ekonomi juga tiada nilai intelektual

    bila bahalol , hanya kelompok bahalol saja akan bersama PAS dan mereka adalah umno saja

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa